recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  <1 4344454647 113>
Forfatter
Besked
Adam K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 12:56

Hejsa folkens

Den 8. Juni 2006 købte jeg min HD Selector i Esbjerg og har med venner i det store hele haft en fantastisk oplevelse med det "lille" tekniske vidunder. Selectoren er koblet sammen med mit LG fjernsyn (model: 32LX1R) via HDMI.

Jeg har kun et ankepunkt, som jeg vil bruge krudt på - da jeg synes de andre problemer med maskinen ser ud til at være blevet fremhævet ("auto-sluk systemet", lydudfaldene og tosprogs-tv på eurosport) 

Men et punkt synes jeg ikke rigtigt er fremhævet nogen steder under "problemer/forslag"......  så her kommer det: det er skisme trælst når jeg trykker på "?" (nu-knappen) for at finde ud af at tiderne og informationerne på (tilsyneladende) helt tilfældige kanaler, er gået helt i baglås - sjovt nok "rettes" det når maskinen "slukker sig selv".... - så jeg er faktisk af og til glad for at det sker.... lidt sørgeligt men sandt....  - det er for mig et absolut vigtigst punkt at få rettet, da det for mig er blevet en uundværlig selvfølge (efter at have ejet selector i 3 fantastiske år) at sidde og "bladre" igennem for at se, hvad der er på tv....

Mvh
Adam
Forza Milan
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Mit TV viser altid ved normalt TV uden Sagem 81HD et billede i 16:9 og fuld skærm, underteksterne justere TV'et også automatisk ind så det passer. Der har b&o løst et problem på en fantastisk god måde, og denne automatik ønsker jeg også kan virke via Sagem 81HD med den før omtalte opsætning.

Men det er dit TVs opgave at sørge for dette. Kan det ikke klare dette via HDMI-indgangen, så klag til B&O, og ikke til TDC.

Selector opfører sig 100% korrekt i denne sammenhæng (indenfor de begræsninger, der er i HDMI-standarden). Ønsker du mulighed for format-skifte på HDMI-indgangen, så er det dit TV, der skal levere det - ikke Selector.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Adam K Adam K skrev:

Hejsa folkens

Den 8. Juni 2006 købte jeg min HD Selector i Esbjerg og har med venner i det store hele haft en fantastisk oplevelse med det "lille" tekniske vidunder. Selectoren er koblet sammen med mit LG fjernsyn (model: 32LX1R) via HDMI.

Jeg har kun et ankepunkt, som jeg vil bruge krudt på - da jeg synes de andre problemer med maskinen ser ud til at være blevet fremhævet ("auto-sluk systemet", lydudfaldene og tosprogs-tv på eurosport) 

Men et punkt synes jeg ikke rigtigt er fremhævet nogen steder under "problemer/forslag"......  så her kommer det: det er skisme trælst når jeg trykker på "?" (nu-knappen) for at finde ud af at tiderne og informationerne på (tilsyneladende) helt tilfældige kanaler, er gået helt i baglås - sjovt nok "rettes" det når maskinen "slukker sig selv".... - så jeg er faktisk af og til glad for at det sker.... lidt sørgeligt men sandt....  - det er for mig et absolut vigtigst punkt at få rettet, da det for mig er blevet en uundværlig selvfølge (efter at have ejet selector i 3 fantastiske år) at sidde og "bladre" igennem for at se, hvad der er på tv....

Der havde indsneget sig en fejl i koden. Er rettet i den kommende software, incl. BETA versionen.

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
hekke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 17:43
Mon problemet med kopibeskyttelse, bliver rettet i BETA versionen?
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 22:03

 

Så skete det første gang hos mig!

Selector HD lukkede ned af sig selv, uden at jeg rørte noget. Det skete kl. 21:45 imens jeg var på kanal 36(MTV).

Jeg tændte den igen, og den skrev ".init" og startede på kanal 35(Voice).

Noget er lidt sjovt... jeg har en Herstal lampe med touch lysdæmper, denne lamper slukker meget ofte kl. 21:45 af sig selv, den var desværre ikke tændt på dette tidspunkt idag... men jeg ved ikke om der kan drages paralleler, men nu er det ihvertfald nævnt.

MVH

Lars N

 

Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 21:56

Jeg har idag modtaget 2 breve fra TDC kabeltv:

Brev 1: Her står der "Tillykke med selector" bla. bla... Det er forklaret hvordan man kan sætte den i telefonstikket og bestille film via selector cinema. Det er da lækkert, men hvor er telefonstikket? ... og hvorfor står der på tdckabeltv.dk at selector cinema ikke er implementeret endnu, når der udsendes et brev?

Brev 2: Her står der at TDC mangler min fødselsdato på selektor kontrakten, og kan derfor ikke oprette mig som kunde. Nå... jeg har ellers været kunde hos dem i over 2 år, før køb af selector HD!

Jeg skal blot sende oplysningerne i vedlagte svarkuvert.... der er IKKE vedlagt nogen svarkuvert! Måske en online registreringsmulighed kunne være smart. Men hvad skal min fødselsdato bruges til?

Der er vidst ikke kun software problemer med selector HD.

MVH

Lars N

 

Til top
Hyldahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2006 kl. 12:20
Telefonstikket sidder normalt et sted i dit hjem, sansynligvis på væggen
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2006 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Hyldahl Hyldahl skrev:

Telefonstikket sidder normalt et sted i dit hjem, sansynligvis på væggen


Ser du, der har jeg en sørgelig historie. Jeg har lige fået 20 mbit internet. Eller rettere sagt. Et eller andet sted inde i væggen er der 20 mbit, for der er ingen stik i hele huset ( og tro mig, jeg har været der ), der har den forbindelse.

Nå, tilbage til emnet. Nu må den beta gerne snart komme, for nu kører jeg ud og køber et 32" 9731D. Det skal være mit sommer TV indtil 37" kommer i et godt tilbud
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2006 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af Hyldahl Hyldahl skrev:

Telefonstikket sidder normalt et sted i dit hjem, sansynligvis på væggen

Flot!

Hvor sidder det så i Selector HD?

 

Til top
osvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2006 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

 

Så skete det første gang hos mig!

Selector HD lukkede ned af sig selv, uden at jeg rørte noget. Det skete kl. 21:45 imens jeg var på kanal 36(MTV).

Jeg tændte den igen, og den skrev ".init" og startede på kanal 35(Voice).

Noget er lidt sjovt... jeg har en Herstal lampe med touch lysdæmper, denne lamper slukker meget ofte kl. 21:45 af sig selv, den var desværre ikke tændt på dette tidspunkt idag... men jeg ved ikke om der kan drages paralleler, men nu er det ihvertfald nævnt.

MVH

Lars N

 

Tjah, jeg har Selector HD i tre uger og den er restartet 2 gange indenfor den sidste uge.

Begge gange har den stået tændt i min. 4 timer før restarten, som sker ud af det blå uden ydre årsag, fx. kanalskift e.l.. Under restarten blinker den "init" i display'et og derefter i standby. Når jeg tænder den igen husker den sidste kanal og har opdateret "Nu&Næste" informationer for alle kanaler, hvilket ellers kun virker sporadisk for nogle kanaler.

Den virker faktisk ikke specielt varm umiddelbart bagefter og den står da osse med masser af luft omkring.

Hvis boksen bliver med at restarte jævnligt, bliver den byttet, selvom det måske ikke er en HW-fejl? 

Til top
morten_fresh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juni-2006
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2006 kl. 17:49
Nå, synes også lige jeg vil give en melding om mine oplevelser so far.

Selectoren står tændt hele tiden. Jeg slukker den kun hvis jeg oplever en fejl med den.

Af fejl jeg har støt på er primært at HDMI forbindelse en gang imellem ikke kan klare HDCP ordentligt, hvilket resulterer i en grøn skærm. Det klares som regel ved at skifte HDMI opløsning, eller lige kappe strømmen.
Derud over oplever jeg også lydudfald en gang imellem. Aldrig i længere tid af gangen, og tilsyneladende fuldstændigt tilfældigt.

Jeg har umiddelbart ikke bemærket fejl i Nu og Næste, men siden det er en kendt fejl er den der jo sikkert. Jeg har ikke oplevet en eneste genstart. Eller også har den ikke været der i mens jeg har set TV.

I det store hele er jeg temmeligt godt tilfreds med den, men jeg har heller ikke det store forchromede udstyr der skal passe ind i kæden. Mit 32" Alfaview er eneste andet led i kæden.

En lille streg i regning er dog at de 3 intro uger nu er gået, og alle de sjove kanaler er lukket, så jeg er tilbage til fuldpakken. :-)
Jeg er spændt på at se hvad der sker når VM er overstået.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2006 kl. 18:23
"En lille streg i regning er dog at de 3 intro uger nu er gået, og alle de sjove kanaler er lukket, så jeg er tilbage til fuldpakken. :-)
Jeg er spændt på at se hvad der sker når VM er overstået."
 
Det samme her, og kun via Calal + Film kanalerne kunne jeg modtage
digital lyd. På C More HD er der ingen digital lyd, og på kanal 149
heller ingen undertekster. Men vi har da en digital box til 2400 kr.
og vi får lov at være forsøgs kaniner så må vi vel efter TDC's mening
være glade. Hvis vi ikke er det, ja så kan vi jo bare betale lidt mere og
se de samme 6-8 film i en hel måned, så må vi da være glade.


Redigeret af Peter Pan - 01-Juli-2006 kl. 18:28
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4344454647 113>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu