recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 113>
Forfatter
Besked
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Selector HD's strømforbrug

Det rigtige strømforbrug er maksimalt 13W

-Steen



Jeg går ud fra, at dette er med power på. Hvad er stand-by forburget? (For i min verden (og for min el-regning) er 13W ingenting (læs: så kan den jo bare stå tændt hele tiden (bortset fra, at den skal slukkes og tændes igen, for at kunne opdatere ))

/Martin

Det er 182kr. årligt på elregningen. Men eftersom den bliver næsten lige så varm i standby, er der altså noget galt! Det kan ikke være rigtigt at man skal medregne strømforbruget i det årlige selector regnskab.

 

Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Selector HD's strømforbrug

Det rigtige strømforbrug er maksimalt 13W

-Steen



Jeg går ud fra, at dette er med power på. Hvad er stand-by forburget? (For i min verden (og for min el-regning) er 13W ingenting (læs: så kan den jo bare stå tændt hele tiden (bortset fra, at den skal slukkes og tændes igen, for at kunne opdatere ))

/Martin

Det er 182kr. årligt på elregningen. Men eftersom den bliver næsten lige så varm i standby, er der altså noget galt! Det kan ikke være rigtigt at man skal medregne strømforbruget i det årlige selector regnskab.

StdBy forbruget er i omegnen af 10W. Selv om at boksen er i StdBy kører processoren stadig og der kan eksekveres kode. Dette bliver for nuværende ikke brugt, men man kan forestille sig at i fremtiden vil vi kunne benytte det til f.eks. opdateringer, download af EPG data, etc.

Jeg mener ikke at der er mulighed for en "dybere Standby" umiddelbart, men undersøger det lige nærmere.

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
Ronni-Rust Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 12:45

Hej

Jeg har et problem med min selector SAGEM 81.

Jeg kan ikke se alle tv kanaler, det somom jeg kun har mellem tv pakke. Og de sidest 2 uger er det som om jeg kun har lille tv pakke.

Altså jeg har aldrig kunne finde / se tv2-zulu, Kanal 5 osv... Og de sidste 2 uger er også tv3, tv3+ osv. væk.

Andre som har haft samme problem? Eller ved hvordan man kan fixe det?

Panasonic TH-50PZ80E
Sony BDP-S350
Onkyo RX-SR606
Samsung SMT-H3126
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Ronni-Rust Ronni-Rust skrev:

Hej

Jeg har et problem med min selector SAGEM 81.

Jeg kan ikke se alle tv kanaler, det somom jeg kun har mellem tv pakke. Og de sidest 2 uger er det som om jeg kun har lille tv pakke.

Altså jeg har aldrig kunne finde / se tv2-zulu, Kanal 5 osv... Og de sidste 2 uger er også tv3, tv3+ osv. væk.

Andre som har haft samme problem? Eller ved hvordan man kan fixe det?

Hej Ronni

Jeg havde samme problem - og en genstart hjalp ikke. Det gjorde det til gengæld at tage kortet ud og sætte det ind igen.

Hilsen Søren

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:00
Giv mig et B... Giv mig et E... Giv mig et T... Giv mig et A...

Hvad siger det BETA, BETA BETA...

Kan vi efterhånden ikke få en forventet dato på hvornår den beta kommer. Det er jo lige før at man efterhånden ikke kan vente længere...
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:08
hehe, hummeltrold... nu ro i trussen, Steen arbejder på højtryk!!
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:14
Gør han det... Den var jo færdig :-)

Og sådan et par småfejl kan da ikke tage mange minutter og rette :-)
Til top
mllprivat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 16:05

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Gør han det... Den var jo færdig :-)

Og sådan et par småfejl kan da ikke tage mange minutter og rette :-)

hehe joo tror jeg nu nok den kan.. Dog er jeg ikke personligt så tilfreds med forløbet indtil videre.. Der er ingenting sket siden 31.maj.2006 og det syntes jeg nu nok er lidt for ringe..

Men jeg 'tror' stadig på boksen, håber der kommer nogle gode ting i det kommende release/beta..

Steen kunne man i det mindste ikke komme med en "liste" over de nye ting der kommer i næste release og hvilke rettelser der er ?

Eller må vi også vente på den ?

Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af mllprivat mllprivat skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Gør han det... Den var jo færdig :-)

Og sådan et par småfejl kan da ikke tage mange minutter og rette :-)

hehe joo tror jeg nu nok den kan.. Dog er jeg ikke personligt så tilfreds med forløbet indtil videre.. Der er ingenting sket siden 31.maj.2006 og det syntes jeg nu nok er lidt for ringe..

Men jeg 'tror' stadig på boksen, håber der kommer nogle gode ting i det kommende release/beta..

Steen kunne man i det mindste ikke komme med en "liste" over de nye ting der kommer i næste release og hvilke rettelser der er ?

Eller må vi også vente på den ?

Jeg forsøger at presse mest muligt ind i den nye release. Men foreløbigt ser det således ud.

Jænvfør listen i starten af denne tråd er følgende rettet:

1. Problemer med format på HDMI. Man tvinges til at vælge om signalet ud skal være 576i, 720p eller 1080i. Vælges 720p eller 1080i, så vil alle standard 4:3 udsendelser have sorte striber i siderne. Der foreslås istedet en AUTO mode, så boksen selv vælger det mest egnede udgangssignal afhængig af kilden.

RETTET


2. Problemer med 2-kanals lyd. Bl.a. Cartoon har dansk og engelsk lyd blandet. Mangler der mulighed for at vælge om man vil høre højre eller venstre kanal ?

RETTET


3. Periodisk kan boksen ikke fjernbetjenes. Dette kan vare flere minutter.

RETTET

4. Den slukker ind imellem af sig selv. Der er muligvis kun fejl enkelte på enkelte bokse, og er derfor ingen standard fejl. Kom med rapport hvis du oplever det.

UAFKLARET

5. Billede på SCART dårligere på Selector HD sammenlignet med Sagem 60. TDC kender dette problem, og der arbejdes på en firmware løsning der fixer der.

RETTET

6. Nogle kanaler (eks. Disney Channel og Discovery Animal Planet) har kun lyd i en kanal.

RETTET

7. Mulighed for at dæmpe lyset i displayet savnes.
RETTET

8. Ingen Dolby Digital 5.1 lyd på C More HD kanalen (ikke nødvendigvis et problem i den nye Selector)

UAFKLARET

9. Nogle kanaler er uden lyd (bl.a. CNN). Gælder muligvis kun når den digitale lydudgang bruges.

MÅSKE RETTET

10. Mulighed for favorit liste savnes.

IKKE ENDNU

11. HDMI-udgangen opleves som ustabil. Der opleves udfald på både billede og lyd.

EN DEL RETTELSER, MEN FLERE UNDERVEJS.


12. Problemer med at sende HDMI signalet igennem nogle "HDMI repeatere" (HDMI switch, reveiver med HDMI ect). På nogle virker det, på andre ikke.

UAFKLARET

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
pulse83 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 16:38
Og derudover kommer der vel også rettelser på problemet med undertekster og problemet med Nu & Næste informationen der sjældent er up-to-date?

Redigeret af pulse83 - 12-Juli-2006 kl. 17:04
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 17:25
Hvis jeg går ind på TDC kabel tv kunde service, for downlods af Selector-vejledning, brugervejledning Sagem 81, vises fejl efretførsøg på downlod. Da jeg købte Sagme 81 fuldte KUN en Dansk kvik-guide med. Hvor er den rigtige brugermanual ???.
 
Jeg troede at det var den jeg kunne hente. Jeg har for 14 dage siden ringet til TDC, og se lovede at sænde den til mig, og rette fejlen på deres hjemmeside, men intet er sket.
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Donald Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hvis jeg går ind på TDC kabel tv kunde service, for downlods af Selector-vejledning, brugervejledning Sagem 81, vises fejl efretførsøg på downlod. Da jeg købte Sagme 81 fuldte KUN en Dansk kvik-guide med. Hvor er den rigtige brugermanual ???.
 
Jeg troede at det var den jeg kunne hente. Jeg har for 14 dage siden ringet til TDC, og se lovede at sænde den til mig, og rette fejlen på deres hjemmeside, men intet er sket.
 
 

Virker fint for mig, og ja det er den komplette brugsanvisning.

Med venlig hilsen
Ib E. Christensen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 113>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu