recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  <1 5051525354 113>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 18:18

Det virker mærkeligt, de ande manualer har jeg heller ikke problemer med at hente, men dem kan jeg jo ikke bruge til noget.

Donald, hvis jeg sender e-mail adr. på post gider du så sende den?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Ronni-Rust Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Ronni-Rust Ronni-Rust skrev:

Hej

Jeg har et problem med min selector SAGEM 81.

Jeg kan ikke se alle tv kanaler, det somom jeg kun har mellem tv pakke. Og de sidest 2 uger er det som om jeg kun har lille tv pakke.

Altså jeg har aldrig kunne finde / se tv2-zulu, Kanal 5 osv... Og de sidste 2 uger er også tv3, tv3+ osv. væk.

Andre som har haft samme problem? Eller ved hvordan man kan fixe det?

Hej Ronni

Jeg havde samme problem - og en genstart hjalp ikke. Det gjorde det til gengæld at tage kortet ud og sætte det ind igen.

Hilsen Søren

Mange tak for svaret, men det gav detsvære ingen resultat.

Har så i mellemtiden fundet ud af, at jeg heller ikke kan modtage tv3, tv3+ osv. med min gamle selector , men derimod kan den tage tv2-zulu. Det vil sige, jeg ikke kan finde tv2-zulu, tv2-film, tv3, tv3+ og andre stor og mellem tv-pakke programmer med min SAGEM 81. Problemet med tv3, tv3+ osv. må stamme fra et andet sted, da det som sagt er galt på begge selector.

Jeg har stor tv-pakke og kan på det analoge signal se alle programmer. Bor i Grindsted og bruger Grindsted-fællesantennt netværkskoden "01565".

Panasonic TH-50PZ80E
Sony BDP-S350
Onkyo RX-SR606
Samsung SMT-H3126
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af pulse83 pulse83 skrev:

Og derudover kommer der vel også rettelser på problemet med undertekster og problemet med Nu & Næste informationen der sjældent er up-to-date?

Naturligvis - De to problemer er også rettet. Sammen med en masse andet...

Jeg skal nok komme med en release note til den tid.

-Steen



Redigeret af sge_tdc - 12-Juli-2006 kl. 21:16
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Ronni-Rust Ronni-Rust skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Ronni-Rust Ronni-Rust skrev:

Hej

Jeg har et problem med min selector SAGEM 81.

Jeg kan ikke se alle tv kanaler, det somom jeg kun har mellem tv pakke. Og de sidest 2 uger er det som om jeg kun har lille tv pakke.

Altså jeg har aldrig kunne finde / se tv2-zulu, Kanal 5 osv... Og de sidste 2 uger er også tv3, tv3+ osv. væk.

Andre som har haft samme problem? Eller ved hvordan man kan fixe det?

Hej Ronni

Jeg havde samme problem - og en genstart hjalp ikke. Det gjorde det til gengæld at tage kortet ud og sætte det ind igen.

Hilsen Søren

Mange tak for svaret, men det gav detsvære ingen resultat.

Har så i mellemtiden fundet ud af, at jeg heller ikke kan modtage tv3, tv3+ osv. med min gamle selector , men derimod kan den tage tv2-zulu. Det vil sige, jeg ikke kan finde tv2-zulu, tv2-film, tv3, tv3+ og andre stor og mellem tv-pakke programmer med min SAGEM 81. Problemet med tv3, tv3+ osv. må stamme fra et andet sted, da det som sagt er galt på begge selector.

Jeg har stor tv-pakke og kan på det analoge signal se alle programmer. Bor i Grindsted og bruger Grindsted-fællesantennt netværkskoden "01565".

Dit problem relaterer sig tilsyneladende ikke til Selectoren, men til dit abonnement. Her kan jeg desværre ikke hjælpe. Jeg anbefaler at du ringer til fejlservice.

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 21:38

Her til aften ville jeg se film på C MORE HD men der var ikke nogle lyd men der var tekster på der har ikke været nogle problemer med lyden før på C MORE HD og jeg ved godt at TDC arbejder på at få Dolby digital 5,1 lyden til at virke. Lyden virker fint nok på feks TV 2 så der er ikke noget galt med coax kablet fra selectoren til recieveren. Er der andre som mangler lyden på C MORE HD

Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
allans Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 22:16

Hej alle,

Har lige købt den nye HD boks er godt tilfreds !

Nogle ønsker til en kommende opdatering kunne være

1. I menuen TV-kanaloversigt synes jeg det ville være "nice" med et preview vindue af kanalerne

2. En hurtig knap til TV-kanaloversigt

Men som sagt lidt ny til denne tråd og HD-boksen - Så bær over med mig :-)

 

 

Med venlig hilsen
Allan Schmidt - http://www.genvejstasten.dk
Til top
Samson06 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 23:19
hej , ville bare sige at jeg har samme problem med ingen lyd på Cmore HD her til aften ?? 

Jeg kan måske også tilføje en ny fejl til listen ! ?
Jeg får en sjov pixel fejl (ligner nogle store firkantet pixel der kort flasher) henover billedet periodisk ca hver 10 min.. Jeg har kun oplevet det på Cmore HD . Fejlen har været der siden jeg købte boksen...
Vh Samson06

QUOTE=Biojensen]

Her til aften ville jeg se film på C MORE HD men der var ikke nogle lyd men der var tekster på der har ikke været nogle problemer med lyden før på C MORE HD og jeg ved godt at TDC arbejder på at få Dolby digital 5,1 lyden til at virke. Lyden virker fint nok på feks TV 2 så der er ikke noget galt med coax kablet fra selectoren til recieveren. Er der andre som mangler lyden på C MORE HD

[/QUOTE]
Til top
Ayla Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Samson06 Samson06 skrev:


Jeg kan måske også tilføje en ny fejl til listen ! ?
Jeg får en sjov pixel fejl (ligner nogle store firkantet pixel der kort flasher) henover billedet periodisk ca hver 10 min.. Jeg har kun oplevet det på Cmore HD . Fejlen har været der siden jeg købte boksen...
Vh Samson06


Den fejl skyldes måske, at du ikke har 100% styrke i dit kabel signal fra TDC.

Hvad der med analogt kabeltv opleves som et par striber over skærmen (som kan være svært at se), vil med digitalt kabeltv (Selector HD) opleves som "pixelfejl" eller firkanter (da signalet jo er digitalt).

Jeg har oplevet det samme her et par gange, også på CMORE HD, men det er ikke så mærkeligt, det er på den kanal, da HD kanaler vil kræve mere båndbredde og derfor et endnu bedre signal (styrke) på dit kabeltv.

Du kan se styrken på dit signal i Selector HD's menu et sted.

Men, jeg har hørt at TDC selv har oplevet fejl på deres testudstyr ifbm. HD kanaler, så det er ikke sikkert det er dit signal, men TDC der mangler at "fin-tune" lidt på HD.

PS. Jeg har også oplevet problemer med manglende lyd på CMORE HD i dag.
/Martin
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 02:44
Jeg har et bud på hvorfor i mangler lyd på C More HD...

Nu har jeg IKKE Selector HD, men derimod et DVB-C kort til min PC... Rescannede C More HD, og vupti, nu siger den der er 2 lydspors-ID's, 1 normalt & 1 AC3 (som der bør være, og ikke har været før nu) Der er så bare lige det i det at der ingen data er i AC3 streamen... Testede lige på min Sagem 60 (man kan fange lyd og undertekster fra HD kanaler på en "gammeldags" selector), og der kan jeg også skifte mellem 2 lydspor, som på de normale C+ kanaler, men der heller ikke her lyd på AC3 sporet...

Mit bud er at TDC i skrivende stund er ved at lægge AC3 streamen på, men lige mangler det sidste...
Til top
megemar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 08:29

Det med  manglende lyd på C More HD, oplevede jeg også i går kl. ca. 21, Brødre.

Jeg checkede lydopsætningen i Selectoren og den stod på AC3, som forventet. Jeg rettede det til MEG2 og det løste problemet med den manglende lyd, dog kun i stereo.

Så denne lille workaround indtil det bliver fikset.

-> Steen: Er det for sent at komme med i beta-testen?

mvh.
Michael
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 09:13
Megemar: Nåja, det giver sig selv at man kunne gøre sådan, det glemte jeg sq helt... Men det var jo også sent... Men det er der ingen grund til mere, jeg har ihvertfald AC3/DD5.1 på C More HD nu ;) Taaak TDC :)
Til top
pulse83 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 11:10

Yes, sir. Så har jeg også DD 5.1 på C MORE HD. :) 

Og DD 6.1 EX på nogle af klippene. Cool. :)



Redigeret af pulse83 - 13-Juli-2006 kl. 11:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5051525354 113>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu