recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ISO - forståelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketISO - forståelse?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 12:48
Jeg bliver mere og mere forvirret, af de input der kommer her

Hjælp og afsluttende handling, er nok svært.

Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 13:10
Men så bliver jeg nødt til at spørge: Kunne man ikke pakke alle disse småfiler i et zip- eller rar arkiv? Er det fordi iso komprimerer bedre end f.eks. zip?
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 13:14
Som det er blevet nævnt, så er det en forudsætning, når man skal bruge en pc mere, end de daglige rutiner, at man sætter sig ordentligt ind i tingene.
Bl.a.ved at indhente facts og viden på internetsider, som vedrører de problemstillinger man står over for. Disse findes f.eks. vha. Google e.lign. søgemaskiner.
 
Dette har intet med nedgøring e.lign at gøre. Men er et ganske almindeligt godt råd til noobs, der forsøger sig ud i pc'ens mangfoldige univers.
Skriv - Howto use a iso-file - i søgefeltet i f.eks. google. Og så er det ellers bare i gang med, at indhente den viden du skal bruge - i de utallige henvisninger der dukker op.
Allerede på side 1 i denne googlesøgning - er der brugbare henvisniger/link ift. din problemstilling.
Bl.a. den allerførste fra Microsoft Technet
Og ja, mange er på engelsk - men sån't er livet. Man ska' lide - for at kunne vide.


Redigeret af Roland - 15-September-2013 kl. 18:45
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 13:19
Winrar fungerer ALTID med at pakke ISO-filer ud! Problemet er nok nærmere, at din Win7 ikke er sat op til at vise alle type filer. Du får derfor ikke alle filer med over på din NAS. Alternativt, smid ISO-filen til mig, så skal jeg sgu pakke den ud!

M.v.h.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af svbg1979 svbg1979 skrev:

Men så bliver jeg nødt til at spørge: Kunne man ikke pakke alle disse småfiler i et zip- eller rar arkiv? Er det fordi iso komprimerer bedre end f.eks. zip?

Når det er et helt styresystem er det bedre med en .iso fil.

Så kan den brændes til en bootbar dvd eller en usb-pind kan laves bootbar.
Det giver ingen mening at pakke filerne ud. 

Fx kan VMware lave en virtuel maskine direkte ud af en .iso fil med et styresystem.


Venlig hilsen
KB
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har så selv fundet svaret - Daemon-tools er IKKE gratis!

Jo det er. Du skal bare bruge Lite udgaven, og hvis du havde læst beskrivelsen på deres hjemmeside, så er det kun hvis det er til brug for kommercielle formål at du skal betale - skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om er tilfældet, men som udgangspunkt er Daemon Tools fint gratis.
Til top
Mig69 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Software dannet via ISO, synes jeg er en besværlig måde at have med at gøre. - Men vi ser desværre tendenser til at ISO er det bærende element.
- Der findes programmer som skulle være nemt at omdanne og åbne ISO-filer med. Som f.eks. Virtual CloneDrive - men selv med det program, kan jeg ikke være sikker på, at det fungerer.

Spørgsmålet er, hvorfor ISO ofte vælges som løsning, når det tilsyneladende ikke er nemt at have med at gøre?   


Jeg må lige kommentere dette;
Er dette ikke et Forum, hvor man kan finde Hjælp & svar på div. problemer af teknisk karakter???
Er det så på sin plads at der er nogle, der kører hetz på folk, når de søger hjælp fordi de endnu ikke ved hvad disse "Mobbere" åbenbart mener -er viden man er født med.
Vi er alle forskellige & det burde der være plads til i dette Forum (Og Alle steder). Hvad skal udtalen; -når man får sig en computer, skal man også sætte sig ind i alt vedr. dén (Teknisk kunnen). D.v.s at man også skal vide det samme som en Mekaniker, når man køber én Bil.....?????   
Uden større forklaring; Det er jo komplet stupidt.
Så den der er Uskyldig, -kaster dén 1´ste sten. Eller måske opføre sig med mere omtanke & sympati.

UVIDENHED ER IKKE LIG DUMHED.Wink



Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:


Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har så selv fundet svaret - Daemon-tools er IKKE gratis!


Jo det er. Du skal bare bruge Lite udgaven, og hvis du havde læst beskrivelsen på deres hjemmeside, så er det kun hvis det er til brug for kommercielle formål at du skal betale - skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om er tilfældet, men som udgangspunkt er Daemon Tools fint gratis.


Jeg tror, det har ændret sig, siden du måske sidst har været inde på sider Daemon-tools?
For uanset, hvilken version jeg klikker på, får jeg at vide, at det nu er en betalingsversion, jeg klikker på - så der program springer p.t. over.

Redigeret af tonice25 - 15-September-2013 kl. 15:06
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:00
Der er vist nogle, som ikke har læst alt, jeg har skrevet?

Jeg har rigtig nok, en Windows 7 computer, hvor alt er afprøvet - men den jeg skriver fra p.t. er en Windows 8 computer - den kan IKKE samkøres med det I siger.

Redigeret af tonice25 - 15-September-2013 kl. 15:01
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:04
Winrar fungerer!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:06
Nu er det jo ikke en EU-propaganda, så engelsk skal løftes til gyldne højder - vi er nogle som sætter den danske forklaring højest - også når det gælder teknisk hjælp på danske internetsider!
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:07
Winrar hjælper ikke - det har jeg jo skrevet!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu