recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - er G4 det bedste til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketer G4 det bedste til HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Emne: er G4 det bedste til HTPC
    Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 18:31

Oprindeligt skrevet af TopDuck TopDuck skrev:

Tuner delen bliver klart en pvr250 dog er jeg i tvivl om når jeg skal afspille en film via gfx om jeg kan benytte mig af pvr250 mpg2 dekoderen og så sende det ud gennem gfx kortet bag efter

250'eren har ikke decoder - kun encoder. Du skal have 350'eren hvis du vil have dette.

Til top
gospel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2004 kl. 15:48
Hej

Jeg har et Matrox G400 hvor jeg bruger den tv-out der er i kortet. Vil
meget gerne have lavet sådan et "rigtig" vga-scart kabel - men kan ikke
finde nogen steder at købe det. Hvor har du fået fat på dit?

Til top
TopDuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 12:14

Og hvad er den perfekte løsning?

1-VGA->Scart(pal) og i såfald er der nogle der kan anbefale en af de byggesæt som man kan finde på div. sites?(kunne godt tænke mig at kvaliteten er lige så god som på dvdafspiller(menuer er letlæslige og undertekster ligeså)

2 S-Video->Scart

3 S-video->Coax

4 G400's  RGB udgang->Scart

Til top
TopDuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 09:41

Hej

De fleste steder skriver de at G4 er bedst hvad enten man benytter sig af tricket VGA->Scart eller tvout muligheden,

men kan den også bruge de fede ting som Overlay/Teatermode så man kun få det afspillede vist på fuld skærm og ikke noget med taskbars osv. lidt ala de samme fede ting som på et radeon9600pro??

eller kan jeg få mit Radeon 9600pro til at have samme kvalitet på tv'et som G4, jeg har kigget på RADeon VGA-SCart tricket,, men de skriver at det helst skal være 100 hz fjernsyn *GG* og det har jeg ikke.

Tuner delen bliver klart en pvr250 dog er jeg i tvivl om når jeg skal afspille en film via gfx om jeg kan benytte mig af pvr250 mpg2 dekoderen og så sende det ud gennem gfx kortet bag efter?

på forhånd mange tank

/Johnny

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu