recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem MRX x10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem MRX x10

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 17:37
Jeg bruger også kun 5.1 i mit system, jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg ikke har valgt at køre 7.1.  Med Pre-out til front og center skal den kun trække 2 baghøjttalere og det gør den særdels glimmerende!   
Det er også dejligt at læse lidt debat og snak om Anthem receiverne, samt at der bliver lagt mærke til der snart kommer nye modeller. Thumbs Up
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:



-------
 
Bortset fra det ville det så være smart hvis der var mulighed for at tildele 4 af de indbyggede forstærkere til bagkanalerne i 7.1 med ekstra ekstern forstærkning til fronten.

Det kan du sagtens, det kan du sådan set i alle surround-receivere (med pre-out). 

--------



Nu er det godt nok et par år siden jeg købte min reciever, men da var det absolut ikke normalen med amp assign. Måske jeg ikke formulerede mig klart. Jeg mente at 310 åbenbart har 5 effektforstærkere. De tre af dem må normalt være til fronten og de sidste to til bagkanalerne. Hvis man så vil køre 7.1 med ekstern forstærkning, ville det være oplagt at benytte 4 af de indbyggede forstærkere til bagkanalerne. De kræver jo at man kan fortæller processoren hvor den skal sende de forskellige kanaler hen. (pre out eller intern forstærkning).
 
Var det det du svarede på ?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Ja det kan jeg godt se nu du siger det. Jeg var lidt overrasket da jeg først så det, men for mange giver det sikkert fint mening ikke at betale for de sidste to effektkanaler som ofte ikke bliver brugt alligevel. Jeg tror mange krydser fingre for at der er fuld 7.1 processor og der stadig vil være et fornuftigt antal pre outs. Ikke mindst din moster ;-)
 
Bortset fra det ville det så være smart hvis der var mulighed for at tildele 4 af de indbyggede forstærkere til bagkanalerne i 7.1 med ekstra ekstern forstærkning til fronten.

Det kan du sagtens, det kan du sådan set i alle surround-receivere (med pre-out). 

Iøvrigt så vil jeg sige at af dem jeg kender til der har købt MRX 300 er der ret få der bruger 7.1, mens dem der har købt 500 og 700 ret ofte gør. Det er en lille sample, og jeg kender ikke til hvad alle mine kunder gør, men hvis den tendens holder så giver det jo også fin mening. Der er jo også en fin logik i at dem der kører 7.1 generelt er de mere krævende, og dermed også dem der er mere tilbøjelige til at købe de store modeller. Så alt i alt er det nok en relativt lille del af MRX 300 køberne der bruger alle syv indbyggede kanaler.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Ja måske, men sony leverer en projektor i nov. med HDMI 2.0, så chipsættene er tilsyneladende i produktion.

I know, men Anthem er ikke Sony, og de nye MRX'er kommer i oktober. Men det er ikke et "nej", det er et "jeg ved det ikke". Det kan jo være du har ret, og/eller at de kan software-opdateres. Såvidt jeg husker blev de "gamle" modeller først opdateret til 3D hen ad vejen.

 
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

 
Men Anthem: MRX710 til 24k - næste spring 65k for AVM50? Synes de mangler en pre pro midt i mellem der:)

Hvis vi antager at det bliver som med de gamle modeller, så vil en MRX310 jo kunne gøre det. I det nuværende sortiment synes jeg jo at de har dét problem at hvis de SKULLE lave en pre/pro et sted imellem - hvad skulle de så pille ud af en AVM50, som ville gøre den mærkbart billigere men stadig være bedre end en MRX310?

Man kan argumentere for at de skulle gøre ligesom "de andre", og erstatte højttalerudgangene med XLR udgange (hvilket på magisk vis som regel gør apparatet dyrere) og derved lave en "MRX Pre/Pro", men derudover vil man jo ikke rigtigt vinde noget i forhold til bare at tage en MRX'er.
 
Haha ja, det kunne måske gøre det med lidt XLR:)
 
Jeg har måske bare en naiv tro på, at seperates er bedre. Jeg synes at P.las' AVM50 har en enorm ro og styr på tingene, noget som jeg ikke oplevede i samme grad på den MRX300 jeg købte, men måtte returnere. Der er en hel del variabler her, det er jeg klar over, men det er mine erfaringer.
 
Mit bud er, at AVM50 bliver erstattet af en HDMI 2.0 model med flere features.
 
Uanset mine forhåbninger, så bliver det spændende med de nye Anthem modeller jeg håber stadig på en ARC implementeringer der byder på flere targetcurves.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 16:43
Ja det kan jeg godt se nu du siger det. Jeg var lidt overrasket da jeg først så det, men for mange giver det sikkert fint mening ikke at betale for de sidste to effektkanaler som ofte ikke bliver brugt alligevel. Jeg tror mange krydser fingre for at der er fuld 7.1 processor og der stadig vil være et fornuftigt antal pre outs. Ikke mindst din moster ;-)
 
Bortset fra det ville det så være smart hvis der var mulighed for at tildele 4 af de indbyggede forstærkere til bagkanalerne i 7.1 med ekstra ekstern forstærkning til fronten.


Redigeret af dpny - 19-September-2013 kl. 16:48
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 16:34
Det fremgår af linket højere oppe at den får fem højttalerudgange, men jeg vil godt vædde et par mostre på at den får 7.1 processor. Mit gæt er at de ligesom de eksisterende laver processoren identisk med de større, da mange bruger den som sådan, eller med en stereo effekt på fronterne.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 16:17
Der var noget snak ovre på avsforum om at 310 bliver 5.1 og ikke 7.1. I hvert fald hvad forstærkerne angår. Er det stadig for tidligt at spå om at forforstærkeren i 310 bliver 5.1 eller 7.1 og om der evt vil være 5.1, 7.1 eller an anden konfiguration af pre out. F.eks 3.1 til front og sub?
 
EDIT: Til alles orientering. Det er ren rygtebørs, så lad være med at gå i panik :-)


Redigeret af dpny - 19-September-2013 kl. 16:31
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Ja måske, men sony leverer en projektor i nov. med HDMI 2.0, så chipsættene er tilsyneladende i produktion.

I know, men Anthem er ikke Sony, og de nye MRX'er kommer i oktober. Men det er ikke et "nej", det er et "jeg ved det ikke". Det kan jo være du har ret, og/eller at de kan software-opdateres. Såvidt jeg husker blev de "gamle" modeller først opdateret til 3D hen ad vejen.

 
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

 
Men Anthem: MRX710 til 24k - næste spring 65k for AVM50? Synes de mangler en pre pro midt i mellem der:)

Hvis vi antager at det bliver som med de gamle modeller, så vil en MRX310 jo kunne gøre det. I det nuværende sortiment synes jeg jo at de har dét problem at hvis de SKULLE lave en pre/pro et sted imellem - hvad skulle de så pille ud af en AVM50, som ville gøre den mærkbart billigere men stadig være bedre end en MRX310?

Man kan argumentere for at de skulle gøre ligesom "de andre", og erstatte højttalerudgangene med XLR udgange (hvilket på magisk vis som regel gør apparatet dyrere) og derved lave en "MRX Pre/Pro", men derudover vil man jo ikke rigtigt vinde noget i forhold til bare at tage en MRX'er.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 14:22
Ja måske, men sony leverer en projektor i nov. med HDMI 2.0, så chipsættene er tilsyneladende i produktion.
 
Men altså, en 4k afspiller med 2 hdmi ud - en til TV/projektor med HDMI 2.0 og så bare lyden over i receiver, det er vel også ok. Dens 4k passthrough kan vel stadig sende 4k@24p også.
 
Men Anthem: MRX710 til 24k - næste spring 65k for AVM50? Synes de mangler en pre pro midt i mellem der:)


Redigeret af submaniac - 19-September-2013 kl. 14:23
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Spændende opdateringer. Godt med 2 HDMI ud. Vides det om det er HDMI 2.0?

Pas, men jeg vil blive overrasket hvis de er så hurtigt ude.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 14:04
Spændende opdateringer. Godt med 2 HDMI ud. Vides det om det er HDMI 2.0?
 
Meget spændt på om man kan tweake ARC mere end på de tidligere MRX modeller.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 13:26
Ja ok, tak det giver også langt mere mening. De skulle nok bare undlade at skrive noget om 310 - det der er da dårligt kommunikeret (eller oversat).
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu