recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE46F5305
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE46F5305

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cberggreen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-September-2013
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cberggreen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE46F5305
    Sendt: 23-September-2013 kl. 14:09
Hej alle sammen.

Jeg står og skal til at skifte min Samsung 32D5005 ud med en større model. Jeg er egentlig ikke interesseret i 3d, Smart-tv og andre "smarte" funktioner. Jeg vil bare have en stor skærm med et godt billede. Jeg har været fint tilfreds med billedekvaliteten på min D5005.

Elgiganten har Samsung UE46F5305 til salg for 4444, hvilket jo må siges at være meget billede. Men jeg har utrolig svært ved at finde noget info om skærmen ud over specifikationer. Kan ikke finde en eneste anmeldelse af skærmen.

Er der nogen der kender den og kan sige god for den?

På forhånd tak

MVH
Christian
Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 10:14
Hej ceberggreen

Den første regel ved køb af fladskærm, er at droppe specifikationerne. Glem alt om Full HD, kontrastforhold, responstid, 100 Hz osv. Ingen af disse tekniske termer for billedkvalitet kan forklare om en skærm kan vise et flot billede eller ej. To skærme med Full HD opløsning har således på ingen måde samme billedkvalitet – langt fra endda. Termer som digitale tunere, DVB-T og Smart TV kan derimod være gode at holde for øje, selvfølgelig afhængig af af behov, men værd at overveje.

Brug derfor øjnene, når du kigger på fladskærm. Undgå at blive forført at butikkernes kraftige indstillinger og kig i stedet på om farver fremstår naturlige. Fremstår de for kraftige, bliver billedkvaliteten dårligere og det vil du specielt bemærke, når du får skærmen hjem i stuen og væk fra butikkernes kraftige loftslys. Ansigter er en god metode til undersøge farverne på, da hudfarve er let at genkend. Er hudfarven i folks ansigter f.eks. for blålig eller rødlig?
Læg også mærke til om billedet ændrer sig, når det betragtes fra en vinkel og se om den sorte farve fremstår som dyb sort fremfor grålig og mat. Bemærk også om hurtige actionscener og sport giver anledning til slørende billeder.
 
Derfor: Mød op i butikken og lav din egen sammenlignende vurdering på de skærme de har hængende og vælg udfra det. 

Måske ikke et direkte svar på dit spørgsmål, men et input som forhåbentlig kan bringe dig videre.

MVH Richard



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu