recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet CI-modul - LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet CI-modul - LG TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ham-self Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2009
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ham-self Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intet CI-modul - LG TV
    Sendt: 24-September-2013 kl. 18:45
Hej

Jeg har gennem Næsby antennelaug fuldpakken, som har en masse kanaler. Jeg vil meget gerne have TV3 Sport 2, som de har fået i deres pakke, men efter at have geninstalleret kanalerne 3 gange kan jeg godt se navnet på kanalen i min oversigt, men mit LG tv skriver "intet CI-modul" når jeg vælger kanalen. 

Alle andre kanaler virker fint, som de gjorde før. Der i blandt TV3 Sport 1. 

Jeg har kontakte Næsby antennelaug, og de bedte mig om at nulstille tv'et og installere kanalerne igen. Det virkede ikke. Nu henviser de mig til deres eksterne teknikker, som skal betales i dyre domme hvis han skal kigge på det. Jeg kan se han tager 300,- kun for at installere kanaler. Så han må være dyr i drift hvis han skal rode med noget andet :)

Næsby antennelaug får vidst deres signal fra yousee. Jeg har hvertfald flere forskellige info kanaler fra yousee. 

Kan i hjælpe mig herinde?

På forhånd tak! 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 19:11
 
 Det er sikkert den krypterede udgave du har fundet, den er der jo også i ukodet til fuldpakken.
 
 Du skriver ikke hvilken leverandør du har, men jeg antager at det er You See.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ham-self Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2009
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ham-self Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 20:45
Hej. 

yousee levere vidst mit signal gennem næsby antennelaug. 

Problemet er bare at jeg kun kan finde tv3sport2 en gang. Jeg har været igennem alle kanaler flere gange og jeg er 100% sikker på den kun er der en gang. 


Redigeret af ham-self - 24-September-2013 kl. 20:45
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af ham-self ham-self skrev:

Problemet er bare at jeg kun kan finde tv3sport2 en gang. Jeg har været igennem alle kanaler flere gange og jeg er 100% sikker på den kun er der en gang. 
Det kunne måske være en fejl at den er krypteret, selvom den skulle være uden i fuldpakken?
Hvordan med naboer, kan de se den uden kort? 

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 21:50
 
  Den du finder, hvilket pladsnummer har den?. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ham-self Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2009
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ham-self Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 21:58
JørgenT: Da jeg kontaktede næsby antennelaug via mail mente de ikke at fejlen lagde hos dem. Jeg har ikke snakket med naboerne. Jeg prøver lige at få fat i dem en af de nærmeste dage. 

Radiomanden: Den ligge på pladsnummer 138. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 07:20
 
 Det er oppe hvor de krypterede kanaler ligger. Fuldpakke versionen er på plads 38.


Redigeret af Radiomanden - 25-September-2013 kl. 07:23
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af ham-self ham-self skrev:

JørgenT: Da jeg kontaktede næsby antennelaug via mail mente de ikke at fejlen lagde hos dem. Jeg har ikke snakket med naboerne. Jeg prøver lige at få fat i dem en af de nærmeste dage. 
Når du snakker med naboer, så find også lige ud af hvilken frekvens/MUX og pladsnummer den ligger på.
(Kan aflæses i TV setup menu)

Normalt ligger der flere kanaler på samme MUX, så kan du sammenholde med om du kan modtage de andre kanaler på samme MUX. 

Problem kan evt. være indstråling på den pågældende frekvens i dit udstyr. 
Det rammer alle kanaler på MUX'en med dårlig/manglende modtagelse.

Mere info om dette:
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 25-September-2013 kl. 09:24
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 14:04
 
 Som skrevet den er med god sandsynlighed at finde på plads 38, også i dit område.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ham-self Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2009
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ham-self Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af ham-self ham-self skrev:

JørgenT: Da jeg kontaktede næsby antennelaug via mail mente de ikke at fejlen lagde hos dem. Jeg har ikke snakket med naboerne. Jeg prøver lige at få fat i dem en af de nærmeste dage. 
Når du snakker med naboer, så find også lige ud af hvilken frekvens/MUX og pladsnummer den ligger på.
(Kan aflæses i TV setup menu)

Normalt ligger der flere kanaler på samme MUX, så kan du sammenholde med om du kan modtage de andre kanaler på samme MUX. 

Problem kan evt. være indstråling på den pågældende frekvens i dit udstyr. 
Det rammer alle kanaler på MUX'en med dårlig/manglende modtagelse.

Mere info om dette:

Mvh. JørgenT

Jeg kan ikke umildbart finde frekevens/MUX i tv menuen. 

Kabler mm skulle der være styr på. Vi skiftede det hele for ikke så længe siden. Alt blev købt ved den lokale antenne mand. Jeg kan se at nogle af delene ligner billederne på dit link. 

TV3sport 2 ligger desværre ikke på plads 38, som man kan se her: http://www.dropbox.com/s/vpocdj0qrqte7tw/2013-09-25%2015.51.03.jpg

Den er kun at finde på plads 138, hvor den ikke virker. 



Redigeret af ham-self - 25-September-2013 kl. 15:59
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 16:55
 
 Gå ind på denne side http://yousee.dk/netnummer gå ned til find dine kanaler, klik på linket og indtast din adresse, så får du kanallisten for dit område.
 Jeg kan da se på dit link, at du har 3 Sport 1 på samme plads (37) hvor den også er i mit område. Ligeledes er den på 137 i kode udgave.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ham-self Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2009
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ham-self Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 18:11
Jeg har kigget på dit link og jeg kan se at kanalen burde ligge på plads 38. 

Jeg må prøve at tage fat i næsby antennelaug igen og høre om de kan åbne for den kodede kanal istedet for. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu