recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelfejl på UE55ES8005XXE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixelfejl på UE55ES8005XXE

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
eileddie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eileddie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelfejl på UE55ES8005XXE
    Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:37
Hverken Elgiganten eller Samsung vil reparere mit TV under garanti. 

Har brugt lang tid på at snakke med Elgiganten og Samsung, samt søge flere timer på nettet, men kan ikke rigtig finde det rigtige svar nogen steder.

Mit Samsung EU55ES8005 har fået efter en fintælling 10 døde pixel, tror jeg det er. De ser bare sorte ud. Hvor kan jeg finde ud af hvor mange fejl der må være på mit TV, før garantien dækker?

Købt 20.07.12

Nogen der kan hjælpe?

Eddie.
 


Redigeret af eileddie - 08-November-2013 kl. 09:38
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2013
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 14:04
http://www.samsung.com/dk/function/search/espsearchResult?input_keyword=pixelgaranti&keywords=pixelgaranti

Det er godtnok en kunde der har en blå låst pixel men samsung svarer at de kun dækker hvide låste pixels :( .
Til top
eileddie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eileddie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 15:37
Det kan de jo ikke bare skrive. Der må være et max antal, ellers giver det ingen mening. Hvad hvis det halve af skærmen er døde/sorte/blå pixel?

Der må være en eller anden retningslinje man kan gå efter!
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 15:47
Der findes en iso certificering, hvad døde pixels angår. Der tildeles certificering efter antallet, placering osv. af de defekte pixels. Hvilken certificering producenten bruger, det må vedkommende producent jo svare på.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 15:49
ISO 13406-2
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
eileddie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eileddie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 15:55
JeTex - Det er lidt sort snak for mig det der. Hvis man søger på ISO 13406-2 kommer der en masse frem, men hvor i de forskellige tabeller jeg skal kikke, fatter jeg minus af. Har du et bud på hvor mange fejl der må være?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 16:13
Der må være op til 4 hele pixelfejl på et fuld HD panel. Du skal dog tjekke fejlene på en hvid baggrund, for at se om de har andre farver, da det så vil være en subpixelfejl i stedet, og disse må der være ca. 10 af, så her vil du nok ikke få medhold - med mindre blot én af de 10 fejl du har er helt sort på en hvid baggrund, for så er der 3 døde subpixels i den. Inden for en cluster på 5x5 pixels må der ikke være over 4 subpixelfejl uanset farve.

Redigeret af Torben Rasmussen - 06-Oktober-2013 kl. 16:14
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
eileddie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eileddie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 17:39
Mange tak for dit svar. Jeg vil prøve at finde ud af hvad for fejl det er..
Til top
eileddie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eileddie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 19:54
Så fik jeg med lidt pro hjælp taget billeder af de "pixelfejl" der er på min skærm. 
Det blev til 2 sorte, 5 dyr og 2 ? ukendte. 
Se billederne her:
https://www.dropbox.com/sh/t5wbi5p28yx30if/cG-1cYaqp8

Ved ikke om det dækkes af garantien?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 20:12
Dyrene er næppe, med mindre at du kan påvise at de har været der fra starten.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
eileddie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eileddie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 20:21
For mig ligner det japanske fluer. Men ellers så er TVet bare ikke lavet godt nok, og så er fejlen at de kan komme derind. Jeg har godt nok hørt om PC skærme, hvor der har været dyr i, men ikke et TV ud over Samsung.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 20:32
Jeg er ikke så stiv i insekter up-close, men kunne det ikke være tordenfluer? Dem har mine forældre også en del af id deres D8005'er.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu