recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 5 mister opkald
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 5 mister opkald

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 11:37
Nu er det jo ikke SMS det drejer sig om eller iMessage for den sags skyld. Det er at min telefon mister opkald. Jeg får dem slet ikke, men jeg får en service SMS senere fra TDC med at den og den har haft ringet.
          
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 14:39
Jeg har ikke prøvet at få service SMS, men jeg har oplevet (faktisk for 5 minutter siden!) at jeg pludselig får en popup der fortæller at jeg har ubesvaret opkald, uden at telefonen har ringet!

Det er så en amsung Galaxy S4 på Telia. En kollega har oplevet det samme, også på Telia, med en Galaxy S3...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Det KUNNE måske tænkes, at det havde noget med det her at gøre:
http://beep.tv2.dk/nyheder/tdc-til-kunderne-opdat%C3%A9r-ikke-din-iphone




Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

Udover det er der også en fejl i iOS 7.0.2 der gør at SMS beskeder ofte ikke når frem eller bliver afsendt. Havde problemer og kontaktede min udbyder som fortalte om det, og rådede mig til at slukke for iMessage da det er der problemet ligger.


Her er løsningen på det problem: http://beep.tv2.dk/nyheder/endnu-et-ios7-problem-kan-ikke-sende-beskeder


Jeg har læst flere artikler med det du linker til, og det er som sagt tidligere i denne tråd, ikke det problemet er. Den gjorde det også før iOS 7.
Men måske det bare er et random problem jeg oplever. Det virker i hvert fald sådan.


Prøver bare at henvise til, at det nok er et problem i USSD-protokolen der er skyld i det.
Ens telefonsvare, omstilling og opringning er altsammen forbundet under samme tag, sikkert nok forskellige protokoller der benyttes ved de forskellige fra udbydernes side, men sagt på en anden måde: hav i tankerne at det KAN være derfor, der er altid en chance/risiko Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 17:38
Måske et dumt forslag. Men har du kontrolleret at du ikke har slået 'Forstyr ikke' funktionen til evt. Slået den til i en planlagt periode.?
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 12:46
Er der mon nogen der har en løsning? Jeg, kæresten og en kammerat har samme problem. Vi har alle 3 og hhv. iPhone 5, iPhone 5 og iPhone 4s.
Det fungerer sådan at første opkald går direkte på telefonsvarer, ringer man igen, går opkaldet igennem. Jeg vil skyde på at det forekommer én ud af 5 gange(!!!).
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Gun Gun skrev:

Er der mon nogen der har en løsning? Jeg, kæresten og en kammerat har samme problem. Vi har alle 3 og hhv. iPhone 5, iPhone 5 og iPhone 4s. 
Det fungerer sådan at første opkald går direkte på telefonsvarer, ringer man igen, går opkaldet igennem. Jeg vil skyde på at det forekommer én ud af 5 gange(!!!). 

er der et måne-symbol synligt i din statuslinie?


  • Manuel: Når indstillingen er valgt, er der ingen lyd, når der kommer opkald og meddelelser, mens enheden er låst.*
  • Planlagt: Slå Forstyr ikke til automatisk i et angivet tidsrum.
  • Tillad opkald fra: Tillad opkald fra alle, ingen, dine favoritter eller bestemte kontaktgrupper, der er gemt på din enhed eller iCloud-konto.
  • Gentagne opkald: Hvis nogen ringer til dig to gange inden for tre minutter, bliver lyden ikke slået fra.
  • Lydløs: Vælg mellem at slå lydløs til for alle opkald og meddelelser, eller kun når enheden er låst.*


Redigeret af Hi Fi Dwarf - 29-Oktober-2013 kl. 14:55
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Hi Fi Dwarf Hi Fi Dwarf skrev:

Oprindeligt skrevet af Gun Gun skrev:

Er der mon nogen der har en løsning? Jeg, kæresten og en kammerat har samme problem. Vi har alle 3 og hhv. iPhone 5, iPhone 5 og iPhone 4s. 
Det fungerer sådan at første opkald går direkte på telefonsvarer, ringer man igen, går opkaldet igennem. Jeg vil skyde på at det forekommer én ud af 5 gange(!!!). 

er der et måne-symbol synligt i din statuslinie?


  • Manuel: Når indstillingen er valgt, er der ingen lyd, når der kommer opkald og meddelelser, mens enheden er låst.*
  • Planlagt: Slå Forstyr ikke til automatisk i et angivet tidsrum.
  • Tillad opkald fra: Tillad opkald fra alle, ingen, dine favoritter eller bestemte kontaktgrupper, der er gemt på din enhed eller iCloud-konto.
  • Gentagne opkald: Hvis nogen ringer til dig to gange inden for tre minutter, bliver lyden ikke slået fra.
  • Lydløs: Vælg mellem at slå lydløs til for alle opkald og meddelelser, eller kun når enheden er låst.*
Tak for svar. Ja, jeg benytter "forstyr ikke"-funktionen dagligt og man kunne godt tro at det var prblemet. Men det er det desværre ikke Confused Jeg har prøvet at deaktivere funktionen og min kæreste kan ikke rigtigt finde ud af at bruge den Wink


Redigeret af Gun - 30-Oktober-2013 kl. 13:19
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 19:56
Forstyr-ikke sender derudover ikke opkald direkte til telefonsvarer. Den ringer eller vibrerer blot ikke.

Både min kone og min bror har haft problemer med hhv iphone 5 og 5S hvor opkald ikke blev modtaget. For min kones vedkommende hjalp en genstart.

Redigeret af Torben Rasmussen - 30-Oktober-2013 kl. 19:58
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Forstyr-ikke sender derudover ikke opkald direkte til telefonsvarer. Den ringer eller vibrerer blot ikke.

Både min kone og min bror har haft problemer med hhv iphone 5 og 5S hvor opkald ikke blev modtaget. For min kones vedkommende hjalp en genstart.
Altså at slukke tlf. og tænde igen? Gid det var så vel :) Eller mener du at gendanne iPhone?

Egentlig utroligt at så mange har oplevet problemet, men at man ikke har hørt/læst mere om det og at der tilsyneladende ikke er nogen åbenlys forklaring.


Redigeret af Gun - 31-Oktober-2013 kl. 23:09
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 20:30
Er der nogensinde fundet en løsning på problemet?

Min kæreste med Iphone 4S mister vel i gennemsnit hvert andet opkald.
Telefonen går vilkårligt direkte på telefonsvarer.

Der er ikke noget system i det - jeg har forsøgt at ringe til den 10 gange i løbet af en time hvor den har ligget ved siden af og kun 4 ud af 10 gange valgte den at respondere med et ringesignal - resten af gangene gik den på telefonsvarer.

Har mest lyst til at aflevere den og bede om en ny.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 21:01
Har du prøvet at få et nyt Sim-kort.

Jeg havde på et tidspunkt problemer med min telefon, masser af tabte opkald osv.
Det sim-kort jeg da brugte var på det tidspunkt flere år gammelt, og udbyder ombyttede kortet, pga. De mente det var en for gammel version sim-kort.
Fik nyt sim-kort og det løste problemerne.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 22:44
Mit gæt er også - SIM.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu