recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny forstærker brummer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny forstærker brummer
    Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 10:39
Hej.

Jeg oplever desværre at min nye forstærker NAD C316BEE brummer uanset hvilken indgang og lydkilde jeg benytter. Dette høres tydeligt når lydkilden ikke sender lyd og man skruer op for volumen på forstærkeren. Når jeg afspiller lyd er den nævnte brummen naturligvis kun ganske lidt hørbar / ikke hørbar (afhængig af hvor højt volumen er indstillet på forstærkeren og hvor højt man indstiller musikken på eksempelvis Sonos softwaren). 

Helt konkret hører jeg altså en brummende lyd på alle phono-indgange jeg benytter og uanset hvilken lydkilde der er tilsluttet.

Jeg har tilsluttet følgende til forstæreren udelukkende via phono-kabler:

Sonos-connect
PC (mediecenter)
Panasonic Plasma
Boxee
Bluetooth music receiver

Der benyttes ClickTronic Casual stereo Phono RCA lydkabler fra AV-Connection.

Hvad er de mest sandsynlige årsager?

På forhånd tak for svar :-)

Hilsen

Jan T.


Redigeret af acidman - 09-Oktober-2013 kl. 10:42
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:39
Start med at udtage samtlige Phonokabler på alle indgange, brummer forstærkeren så ?? Ja/Nej
Hvis Ja => undersøg forstærker...
Hvis Nej => tilslut een lydkilde af gangen, den der får æsken til at brumme er synderen...
For at gøre det nemmest for dig selv start med at frakoble Mediecentret...
 
God jagt på det brumfrie signal...
 
Ved det er p.... iriterende at høre på, har selv en Subwoofer der står i hjørnet og brummer lystigt ved nattetidsmusikniveau (Bliver slukket af&til) Cry
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 07:58
Hej Lars.

Tak for råd og vejledning.

Det viste sig at være den lille Sandberg bluetooth receiver. Når jeg fjerner strømmen til den eller blot tager dens Phono-kabler ud af forstærkeren, så stopper støjen på alle forstærkerens indgange - jeg er noget overrasket men også glad for at fejlfindingen forløb så smertefrit Smile

Tak for hjælpen Clap
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 23:43
Må man spørge, hvad du bruger den til, når du alligevel har en Sonos? :)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 07:43
Hej Nagash. 

Jeg skulle måske have været mere specifik.

Jeg har en Sonos CONNECT Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu