|
Sony Xperia Z vs Samsung Note 10.1 edition 2014 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
F.Nielsen
Bruger Oprettet: 29-November-2006 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:12 |
Hej
Jeg har fået tilbudt en ny og ubrugt Sony Xperia Z tablet 4G til 3.000 kr. Den er vundet, men der er garantibevis på den. Egentlig havde jeg tænkt på Samsung Galaxy Note 10.1 edition 2014, som snart udkommer. Hvilken ville i vælge? Sony'en er med berøringsskærm og Samsung'en har pen. Jeg har ikke ført haft tablet eller ipad. Hvad mener i er bedst at vælge? |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville tage Xperia'en. Den kan du også tage med i badekaret ;)
Hardwaren i Note 10,1 er lidt kraftigere. Men 3.000kr for Xperia'en med 4G er godt nok billigt. Den ville jeg tage.
|
|
F.Nielsen
Bruger Oprettet: 29-November-2006 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er 1.900 kr. under butiksprisen, så jeg må hellere tage den, inden sælger fortryder :-) Grunden til jeg tænkte på Samsung Note 10.1 edition 2014 er mest skærmens høje opløsning på 2560x1900 mod Xperia opløsning på 1920x1200. Men hvor meget skal man mon forvente der er til almindelig brug? |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er helt klart også en vild opløsning. Men jeg vil nu mene at 1920x1200 er nok. Hvis det er nok på den 24" monitor og på dit 50" tv, så er det også nok på din 10" tablet.
De gamle iPads havde en opløsning på 1024x768, og det var mærkbart for lidt. Men allerede ved den første Galaxy Tab 10.1 havde den 1280x720, og det var faktisk rigtig fint. Det var nok til, at det var meget bedre end min første iPad. I dag har jeg iPad 3, som så har super høj opløsning også. Dog er forskellen på iPad 3 og Tab 10,1 ikke nær så høj, som den var mellem Tab 10,1 og iPad 2.
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Mit tv er et 50" Pioneer PDP-LX5090H med en skærmopløsning på 1920x1080. Der er forskel, når jeg ser Canal Digitals HD-kanaler og alm. digitale kanaler. Det har rigtig flotte billeder, så Sony Xperia Z tablet med 10" med 1920x1200 opløsning må være rigelig. Fandt bl.a. disse test på nettet
Samsung'en må være den bedste, men 4G udgaven koster også næsten 6.000 kr. herhjemme, men det bliver spændende at se den, når den udkommer senere på måneden.
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Foretrækker i pen eller berøringsskærm?
|
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Finger. Pen fungerer måske okay med Note serien, men jeg synes mest af alt, det bliver noget som virker smart i starten, men bliver brugt mindre og mindre med tiden. Jeg kender en del med Note II telefonen, som aldrig har brugt pennen.
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Nagash. Du må undskylde min uvidenhed, men jeg har altid prøvet tablet. Har kun erfaring med min Samsung Galaxy S4 mini til fingerbetjening. Kan en Samsung Galaxy Note 10.1 edition 2014, som er beregnet til pen, også bruges til fingerbetjening? Er kommet til at tænke på om det er nødvendig med en tablet med 3g eller 4g. Til min Samsung Galaxy S4 mini har jeg 4G abonnement hos Telia. Kan det abonnement ikke bruges som wifi på en tablet? |
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, selvfølgelig. Det er ikke en stylus som dem man så på gamle trykfølsomme skærme. Det er stadig en kapasativ skærm der sidder iden. Dvs. den reagerer på elektriske spændinger. Fx fra din hud. Grunden til stylusen fra Note serien virker, er fordi den bruger de elektriske ladninger du udgiver og sender dem videre gennem pennen. Det er også derfor, du ikke kan bruge hvad som helst til at betjene den.
Den type der kan bruge hvad som helst, kaldes resitiv. Men det er elendig til fingerbetjening.
|
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Og jo, du kan sagtens dele din forbindelse på din telefon. Det gøres under indstillinger på telefonen. Under trådløs og netværk trykker du på mere. Derinde trykkerdu så på tethering og bærbart hotspot. Der skal du så lige først sætte den op med valgfri navn og kodeord, og vælge hvilken sikkerhed du vil køre med. Derefter er det bare at trykke aktiver, så kører det. Så går du bare over på din tablet, og logger på, som på ethvert andet netværk.
Menupunkterne kan dog have lidt andre navne på din telefon. Det varierer fra telefon til telefon.
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Ok. Tak for svar. Jeg regner ikke med at bruge pen, så Samsung Galaxy 10.1 edition 2014 er sikkert ikke det bedste valg for mig. Så er Sony Xperia Z tablet sikkert alligevel det bedste valg i mit tilfælde? Når jeg er hjemme vil jeg bruge wifi fra min pc'er. Når jeg er uden for mit hjemmenetværk, kan jeg vil bruge abonnement på min mobiltelefon, så jeg ikke behøver nyt simkort og abonnement til tablet'en?
|
|
F.Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Super :-) |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |