recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille forstærker Købes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille forstærker Købes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lille forstærker Købes
    Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 19:46
Ja så er det min tur til at prøve om jeg kan presse noget lyd anlæg ind i et montana møbel Angry
Jeg har været i HIfi klubben et smut.. Og har kigget lidt på brugt denon  på dba.
Er der evt nogle som har det stående i gemmerne ? denon RCD-M35DAB  Eller  ceol piccolo  osv.
Evt Nad  ? Andre forslag modtages meget gerne Wink

Og hvad angår højttaler har jeg kig på snandina smallpod 2 ?  Og ja det er et  helvede at man kun må høre det men ikke se anlægget i en stueDead  Mvh michael


Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 19:47
Der sku nu stå scandyna  smallpod 2
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:46
Hvis man ikke må se højttalerne er smallpods det helt forkerte valg, de vækker om nogen opsigt. Så hellere et sæt Lektor 2 i neutral farve.

Men når du nu har været i klubben, kiggede du så ikke på NAD D3020?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 22:41
Jeg var forbi i aalborg idag og e er desværre ved at bygge om så intet var sat til osv.. 
Ja du har ret... smallpots er meget ala den stil vi kan li i stuen .. Men en dali zensor 1 vil du mene den har bedre lyd ? evt med en sub ?  jeg har ikke det store budget  . så vil gerne have en go  brugt forstærker( Kører stadig med mine gode gamle mission højttalere ) , Vi har airplay osv via xbmc  mediecenter i stuen og det virker ok  . men ja den nad du nævnte ser lille og vaks ud

Mvh michael
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ja du har ret... smallpots er meget ala den stil vi kan li i stuen .. Men en dali zensor 1 vil du mene den har bedre lyd ?


Ja, men jeg tog udgang i Lektor 2, idet den koster cirka det samme som Smallpods, men er (i mine øren) meget bedre.

Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:


 evt med en sub ?


Sub er svært. Vil i ikke have højttalere, så vil i heller ikke have bas. Lad være med at købe sub, men køb hellere bedre reolhøjttalere vil jeg mene

Hvor stor/lille må forstærkeren være?
Jeg kender ikke målene på dit møbel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 09:38
Montanas egen Sound Unit må da være oplagt.
http://montana.dk/da/hi-fi/Produkter/Product-Overview/Montana-MSU/
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 20:41
Dybde 38 cm  ( så ca max 33 cm dyb )   bredde 36 cm  .  Kom endelig med link til evt dba .. gul og gratis hvis i kommer forbi et godt tilbud  som evt ku passe til mig  

Mvh michael
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 22:06
Denon  ud-m31  Er den okay ?  er der nogen som kender den model ?

Mvh michael
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 04:48
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ja så er det min tur til at prøve om jeg kan presse noget lyd anlæg ind i et montana møbel Angry
Jeg har været i HIfi klubben et smut.. Og har kigget lidt på brugt denon  på dba.
Er der evt nogle som har det stående i gemmerne ? denon RCD-M35DAB  Eller  ceol piccolo  osv.
Evt Nad  ? Andre forslag modtages meget gerne Wink

Og hvad angår højttaler har jeg kig på snandina smallpod 2 ?  Og ja det er et  helvede at man kun må høre det men ikke se anlægget i en stueDead  Mvh michael
<h1 ="product-teaser__title" style="-sizing: border-; color: rgb56, 56, 56; font-weight: normal; line-height: normal; font-family: UniversLTW01-47LightCn, Arial, sans-serif; font-size: 1.3rem; margin-bottom: 8px; border-top-width: 1px; border-top-style: solid; border-top-color: rgb234, 234, 234; padding-top: 2.4rem; height: 7em;"><span ="product-teaser__brand" style="-sizing: border-; font-family: UniversLTW01-59UltraCn, Arial, sans-serif; letter-spacing: 0px; text-trans: uppercase; font-size: 2.4rem; color: rgb178, 178, 178; display: block; margin-bottom: 8px;">
</span></h1>


Jeg har uden problemer fået mit NAD ind i et Montana der er 40 cm i dybden. Se nedenfor. Ved ikke om du er i tvivl om det kan være der eller? Jeg har boret et 5cm hul i bagbeklædningen med et kop-bor hvor jeg trækker ledningerne ud. Jeg har købt Montana-reolerne med det dybe vægophæng, så der er plads til kablerne bagved (og hvis de skal ned bagved reolen langs væggen fx fra TV'et, så er der lidt mere plads til ledninger på den type).
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 04:50
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ja så er det min tur til at prøve om jeg kan presse noget lyd anlæg ind i et montana møbel Angry
Jeg har været i HIfi klubben et smut.. Og har kigget lidt på brugt denon  på dba.
Er der evt nogle som har det stående i gemmerne ? denon RCD-M35DAB  Eller  ceol piccolo  osv.
Evt Nad  ? Andre forslag modtages meget gerne Wink

Og hvad angår højttaler har jeg kig på snandina smallpod 2 ?  Og ja det er et  helvede at man kun må høre det men ikke se anlægget i en stueDead  Mvh michael


Jeg har uden problemer fået mit NAD ind i et Montana der er 38 cm i dybden. Se nedenfor. Ved ikke om du er i tvivl om det kan være der eller? Jeg har boret et 5cm hul i bagbeklædningen med et kop-bor hvor jeg trækker ledningerne ud. Jeg har købt Montana-reolerne med det dybe vægophæng, så der er plads til kablerne bagved (og hvis de skal ned bagved reolen langs væggen fx fra TV'et, så er der lidt mere plads til ledninger på den type).
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 11:04
Denon DRF-F109 er 28,3 cm dyb, både den og forgængerne er på DBA.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 18:25
Tak for gode tips..  så lige den her  på dba  

 Denon UDRA-M10   Kan det passe den er på 2 X 75 watt ?


Mvh michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu