|
Hjælp til valg af projektor til to formål? |
Besvar |
Forfatter | |
Indy
Bruger Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 16:06 |
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at anbefale en projektor som jeg står og skal bruge næste weekend.
Jeg kender ingen ting til det og det er mange penge så jeg vil ikke smide dem efter den forkerte. Jeg vil bruge maks ca. 7000,- på en men det er lidt specielt da den skal bruges til to helt forskellige formål. 1: Den skal bruges til at have med i f.eks. en sportshal med håndbold eller ishockey kampe hvor den skal kunne stå og vise billederne på en væg meget gerne i stor størrelse. Da jeg er fotograf så skal den kunne vise mine billeder så stort og så imponerende som muligt. Den må meget gerne kunne vise billederne fra en USB-stick så slipper jeg for at have en computer stående vedsiden af. 2: Så er det jo dumt ikke at købe en som også kan stå hjemme i stuen og til at se film på. Derfor skulle den jo gerne have HDMI indgang og den skal vel kunne vise blue-ray film på min væg på et lærrede. Men hvad opløsning, lysstyrke osv. skal jeg gå efter den skal jo have noget lys til at bruge i en sportshal eller hvad. Og hvad med hjemme i min stue jeg har vel 4 m fra der hvor den skal stå og til væggen og hvor stor et billede er det optimale at se på den afstand. Så jeg er lidt i vildrede da det jo er to så forskellige formål den skal bruges så ved ikke helt hvilken jeg skal vælge er der nogen der har nogle ideer og anbefalinger? /Magnus |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil mene det er to uforenelige størrelser....
Hvis du skal have noget der kan vise billeder i en meget stor størrelse i en sportshal (der sikkert er oplyst), kræver det en høj lysstyrke. Det er sjældent foreneligt med en projektor der skal bruges til film fremvisning i hjemmet. I hvert fald ikke hvis det skal ske i en fornuftig kvalitet. |
|
Indy
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad hvis man så vælger den kun skal bruges til film i stuen som i det ene setup hvad vil så kunne anbefales.
Så kan jeg se hvad den kan i en sportshal, for der næsten altid en mørk krog et sted. /Magnus < style="display:none;" id="adlesse_unifier_magic_element_id"> |
|
Indy
Funktioner
Tak(0)
|
Er der nogen med kendskab til en Acer H7531D som jeg kan se elgiganten har til 6800,-
Den har HD opløsning og en lysstyrke på 2000 vil det være en gob mulighed til at se film på? Hvordan styrer man egentlig størrelsen på billedet på væggen. Jeg har 4 meter fra hvor den skal sidde og til det den skal vises på og som har en bredde på 3,6 meter. Hvad og hvor stor størrelse vil være optimal til film? /Magnus |
|
Micky_dk
Bruger Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv og kigge på Acer H7532BD der får du også 3D med. Og prisen er kr. 6617,-
http://www.proshop.dk/Projektor/Acer-H7532BD-3D-Ready-2400189.html
Og her en en stor test af den http://translate.google.fr/translate?hl=fr&sl=fr&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.projection-homecinema.fr%2F2013%2F06%2F10%2Ftest-acer-h7532bd-projecteur-dlp-full-hd-3d-ready%2F Jeg skal selv have en ny projektor, og er indtil videre brændt varm på den. |
|
/Micky_dk
|
|
Indy
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kigget voldsomt på Acer H7532BD og dens specifikationer ser rimelige fornuftige ud syntes jeg og til prisen.
Men jeg syntes ikke jeg kan finde ret meget om den da den vist er meget ny. Hvis jeg skal have en i full hd så skal jeg som regel give noget mere men lysstyrken på 2000 ville jeg dog gerne have været 3000 men jeg kan ikke få det hele for de penge. Men vil det ikke være et godt køb til at se film på i stuen tror I. /Magnus < style="display:none;" id="adlesse_unifier_magic_element_id"> |
|
Micky_dk
Bruger Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
Funktioner
Tak(0)
|
/Micky_dk
|
|
Indy
Funktioner
Tak(0)
|
Fandt også BenQ W1070 med full hd og i samme prisklasse var de måske et alternativ. Acer H7532BD er ud fra det link du sendte til en anmeldelse fået ret god kritik til den pris. Så står lidt og tvivler og der er sikkert flere. Da jeg er lidt i tdspres da jeg gerne ville have den til weekenden så den skal nok bestilles på nettet idag og vil helst ikke bruge så mange penge på noget forkert jeg ikke har undersøgt til bunds eller fået anbefalet. /Magnus < style="display:none;" id="adlesse_unifier_magic_element_id"> |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |