recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD + elspareskinne = no go?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD + elspareskinne = no go?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVD + elspareskinne = no go?
    Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 12:40
Hej

Jeg har i soveværelset sat en Philips DVP3310/12 DVD-afspiller i en elspareskinne, hvor jeg har sat TV'et i "master"-stikket og DVD-afspilleren i "slave"-stikket.
TV'et kører upåklageligt, men når jeg også tænder for DVD'en, så slukker DVD-afspilleren umotiveret. Nogle gange slukker den igen så snart man tænder for den, andre gange slukker den når den eks. skifter kapitel på DVD'en.

Er det blot et tegn fra de højere magter om, at jeg ikke skal se DVD inden jeg skal sove, eller findes der en logisk forklaring på dette? :)

Jeg har nu sat DVD-afspilleren i stikket med permanent spænding (og så virker den fint), men så ryger fidusen jo lidt, når jeg gerne vil have at DVD-afspilleren automatisk bliver slukket når TV'et også slukker.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 15:31
Synes ikke jeg har hørt så mget super godt om elspareskinner. Min ven havde en subwoofer som simpelthen døde og han havde også et fjernsyn som stod og sagde click click hele natten. Kan være der er forskel på kvaliteten af skinnerne, men det er da ikke helt ufarligt, hvis sådan en skinne lige frem kan lave så mget ravage Confused
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 16:51
 
 
Oprindeligt skrevet af trupfg trupfg skrev:


Jeg har nu sat DVD-afspilleren i stikket med permanent spænding (og så virker den fint), men så ryger fidusen jo lidt, når jeg gerne vil have at DVD-afspilleren automatisk bliver slukket når TV'et også slukker.
 
 Det skulle kunne styres med HDMI Control, at den slukker sammen med TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 17:28
Desværre har DVD-afspilleren ikke HDMI, så HDMI Control er desværre nok ikke en mulighed. :(
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det skulle kunne styres med HDMI Control, at den slukker sammen med TVet.
Ja, hvis både TV og DVD under støtter HDMI-CEC........
EDIT:, nå den var fanget....


Redigeret af miri - 21-Oktober-2013 kl. 17:35
miri
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 20:39
Køb en skinne med Learn funktion de koster lidt mere, men virker. Harald nyborg var det sidste sted jeg købte en.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu