recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer VSX-921 Varme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer VSX-921 Varme

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer VSX-921 Varme
    Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 01:27
Hej
Jeg har et problem med min 921... Den bliver simpelthen for varm og slukker af sig selv.

Jeg har lige bygget om i stuen, og i den forbindelse er den kommet ned at stå i en reol. Der er ca 7-8 cm luft i siderne, og ca 15 i toppen. Burde det ikke være nok? Grunden til jeg tro det er varmen er, ud over at den er varm, at den slukker selv i blinker rødt i ipod indikatoren på fronten (i flg. manualen skulle det være det, eller en forkert tilslutning bag på.)

Hvad kan man gøre for at køle den mere? Det er jo ikke et lukket rum, så jeg er i tvivl om en computerblæser vil hjælpe?

Mvh
Rolf
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 03:06
Hvis du har tjekket, at alle kabler sidder som de skal, så lyder det unægteligt som om, at den bliver for varm. Men jeg er nu sikker på, at blæsere vil gøre underværker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 03:28
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis du har tjekket, at alle kabler sidder som de skal, så lyder det unægteligt som om, at den bliver for varm. Men jeg er nu sikker på, at blæsere vil gøre underværker.
Også selvom den ikke står i aflukket skab?
Skal blæseren så bare blæse henover recieveren?

Redigeret af Rolf Lemmike - 30-Oktober-2013 kl. 03:29
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Jeg har lige bygget om i stuen, og i den forbindelse er den kommet ned at stå i en reol. Der er ca 7-8 cm luft i siderne, og ca 15 i toppen. Burde det ikke være nok?

Hvad siger manualen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 08:44
Hmm.. Min VSX-827-K - står med maks 0,4 i hver side.. og til toppen 2 cm.. Også ellers så langt op mod en væg den kan komme... Så lyder da lidt mærkeligt, ingen problemer med varme..
Kan det være støv eller ligende? (Nu du siger bygget om)
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 09:52
Jeg havde samme problem med en VSX-922 og troede også det var varmen der var synderen. 
Jeg var hele turen igennem med at tage kabler ud og flytte receiveren. Receiveren spillede også fint når den stod frit oven på møblet, men slog fra hver gang jeg satte den ind på hylden.

Det viste sig at antennekablet var defekt, det fik et lille knæk, når det blev presset af receiveren.

Redigeret af Claus P - 30-Oktober-2013 kl. 09:53
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 10:14
Min 921 står med meget lidt luft omkring sig. Den bliver varm, men slår ikke fra. Til gengæld blev jeg nødt til at hæve min bluray afspiller væk fra receiveren fordi den overophedede.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 16:27
Min pioneer receiver slår tit fra når jeg skruer for højt op.

Til top
Dami4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2011
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 18:32
Hej.

Jeg ved godt at det intet har med emnet at gør, men vil høre om du har fået standby pass-through til virke? 
Jeg har nemlig også en VSX-921, men kan ikke få pass-through til at virke 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 20:23
Lyder også som om den får rigeligt luft. Har du prøvet at tage højttalerne fra på bagsiden og så sætte dem på igen én efter én, hvor du tester med musik om det er én af dine højttalere der provokere den til at gøre det. Den ene kan jo være defekt...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 20:44
Jeg har nu haft forsøgt mig med at pille alt fra, og sætte højttalerne til igen, og det lader til det virker. Jeg takker for hjælpen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Dami4200 Dami4200 skrev:

Hej.

Jeg ved godt at det intet har med emnet at gør, men vil høre om du har fået standby pass-through til virke? 
Jeg har nemlig også en VSX-921, men kan ikke få pass-through til at virke 
Nix, det har jeg ingen erfaring med.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu