recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee, kan ikke se alle kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee, kan ikke se alle kanaler?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 18:38
Jeg ved ikke om i er klar over det, men tv2 fri er i hvert fald ikke med i yousees grundpakke, men kun i den fulde pakke. Måske det er derfor man ikke kan se den. Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 18:46
 
 Det er der allerede tidligere i tråden gjort opmærksom på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 19:38
Start med at få en 100% HF tæt instalation, der er problemer med 248 mHz flere steder i DK pga. indstråling... Er der sne på nogle af de analoge kanaler?? er der fejl i signalet til TV - Dette Skal Rettes...
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af warcaos warcaos skrev:

Jeg ved ikke om i er klar over det, men tv2 fri er i hvert fald ikke med i yousees grundpakke, men kun i den fulde pakke. Måske det er derfor man ikke kan se den. Smile


har radiomanden allerede gjort mig opmærksom på:-) men mangler flere kanaler
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Oprindeligt skrevet af michaelw michaelw skrev:

Nu har jeg været på hendes loft.
Der sider en slutdåse med tv/radio/data der oppe.
Så der er vel filter der fra.
Så er det vel ikke nødvendigt med ny slutdåse før tv?
Tænker måske nyt kabel med gode isolerede han/hun stik.

Har koblet den splitter fra på loftet. Så nu kører den med kun 1 udgang til tv.
Nu har jeg 78% styrke og100% kvalitet på dr ultra og dr3hd

Men stadig intet ved dr1hd, tror i stadig det er dårlig signal i huset/eller ved yousee/ eller måske tv der af en eller anden grund ikke kan DR1 hd

Mangler dr1hd og infokanalen.... Måske flere
Hvis der allerede er slutdåse på loftet skal der ikke nødvendigvis være ved TV. 
Det dæmper bare signal yderligere.

Skift af kabel hjælper kun hvis det er dårligt eller defekt kabel.
Fejlen kan være svagt signal fra Yousee. 

Hos mig ligger HD DR1, SVT2 HD, ARD HD og infokanalen på samme MUX på 248MHz.
Det er ikke nødvendigvis samme i Holstebro.

Prøv at aflæse signalstyrke og signalkvalitet for alle kanaler, det kan måske give et fingerpeg (signalkvalitet er vigtigt, man kan faktisk godt have lav signalstyrke og OK kvalitet, bare der lige er "nok" signal)  Wink

Er der ikke en nabo hvor I kan prøve at koble TV'et på, og  lave en kanalsøgning og sammenligning der?

Mvh. JørgenT


kan ikke se nogle af nævnte kanaler:
HD DR1, SVT2 HD, ARD HD
infokanalen er også væk..

tv5 hd, kan pixelere, ellers er resten umiddelbart fine, med god styrke osv....

kommer ikke hjem til hende igen før næste weekend tror jeg.
i næste weekend vil jeg prøve at tage det nye tv med op på loftet, og sætte direkte til slutdåsen fra yousee, med et nyt færdig monteret yousee godkendt antenne kabel....
så må det da være fejlsøgt, hvor det er galt.
heldigt det kun er et 22", ellers havde det ikke været en mulighed:-)
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZuluKongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 22:58
Hej Michael. 

Jeg bor selv i Holstebro, jeg og 5 af mine arbejds kolegaer et af vores venne par og  forældre til en bekent.  Har samme problem som du beskriver Dr1 er væk!
Det har været galt siden sidste kanal omlægning. Jeg og den ene af mine kolegaer har haft yousee teknikker ude 3 gange hver og stadig ikke dr1.

Min installation er lavet af yousee og mit udstyr er en yousee/samsung boks og en yousee router og intet andet. Ifølge boksen er mit tv signal meget fejlbehæftet og jeg bør ikke kunne se digital tv....

Kontakter jeg yousee får jeg beskeden, dit signal ser ikke ud til at være ok, så sender de en tekniker der roder lidt i boksen ude ved vejen, kravler derefter op på loftet for at konstatere at alt ser fint ud hvorefter han måler signalet til at være svagt og lige i underkanten, men det nok skal virke. Det ser også sådan ud der kl 10 om formiddagen men kl 19 er det væk igen..
Så ringer man igen næste dag og fortæller at intet er bedre og at man kender flere med samme problem, det kan de selvfølgelig ikke forstå da de ikke har nogle problemer i Holstebro området.
Sidste tekniker fortalte mig at det var noget med 4G som nok drillede mig.... 
summa sumarum. Vil man se dr1 skal man ikke! vælge yousee i holstebro vest.
Til top
rtengvad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rtengvad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 09:01

Det er ikke kun i Holstebro dette er et problem desværre. Jeg bor i Lyngby og har også problemer med de nævnte digitale kanaler, som hos mig alle ligger på frekvens 248. 

Jeg kan godt registre kanalerne, men har haft store problemer med pixelering. Lige nu har jeg skruet helt op for min antenne forstærker, og det kører lige nu ude problemer på mit tv, men signalet er stadig markant svagere end på andre kanaler, og min harddiskrecorder kan stadig ikke få nok signal.

Rasmus

Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cami Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 10:40
Jeg bor også i Holstebro, og har været igennem nøjagtigt det samme (med de samme kanaler, siden der blev åbnet for LTE) - både hos mig selv og ved mine forældre.
Jeg bøvlede selv med det over sommeren hvor jeg først troede det var den gamle plastikforstærker på loftet det var galt med, derefter prøvede jeg at skifte alle stik til noget HF-tæt, og til sidst kablerne, ingenting hjalp. Så jeg overgav mig og fik yousee ud og kigge på det med den fare at jegbille komme til at betale de der 500,- (eller hvad sådan en time nu koster) - det viste sig at de gamle ejere havde klippet i den del af kablet yousee står for, og samlet det med tape... B samling til en 10'er løste mit problem, efter jeg havde brugt 1800 på ny forstærker mv., men nu har jeg sgu et HF-tæt setup :)
Ved mine forældre der har boet i deres hus i mange år, var problemet at samlingerne på loftet var gamle, jeg satte min gamle forstærker op og skiftede nogle enkelte kabler, og så virkede det også ved dem, også uden HF-tætte stik. Vægdåser er ikke pinedød nødvendig...
Anyway, pointen er at jeg troede også først at jeg havde ringe tv, kabler, forstærker mv. - men man er nødt til at gå sin installation 100% igennem, før man kan sige det helt nøjagtigt.
Mvh. Allan
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 14:59
Hej

Vil lige komme med en Update

Jeg har nu været oppe på svigermors loft, sammen med det lille nye tv.

Satte tv direkte yousee afleverings punkt, resultat:
Dr1 hd lidt bedre, kan fange pixler, men ubrugligt, signal styrke: 90% kvalitet 20% på dr 1 hd

Har så været ned og købe et yousee godkendt antenne kabel, direkte fra tv til yousee afleveringspunkt, resultat: dr1 hd brugbart, signal styrke 90% kvalitet 70%
på tv2 analog er der stadig sne på, selv med yousee kabel direkte i dåsen.

Derefter tog jeg tv ned igen, satte det til i køkkenet med det nyindkøbte yousee kabel: resultat Dr1 hd væk.....

Konklusionen er vel, yousee har afleveret det de skal, instalation i huset dur ikke...
Må lave en hf tæt instalation.

Spørgsmål:

1. er de 90% styrke og 70 % kvalitet, ok på dr1 hd direkte i dåsen?

2. er det nødvendigt med forstærker, hvis der kun er et tv til?

3. Vil en godkent forstærker gøre det nemmere at få fuld styrke på instalationen.

4. jeg vil montere vægdåse i køkkenet, hvilken skal jeg vælge når der allerede er dåse på loftet?

5. skal en forstærker/ fordeler monteres før det 3 delte udtag TDC har monteret på loftet, eller fra tv udgang og videre?

Takker alle for hjælpen indtil videre, og tak for indspark.

Er blevet noget overrasket over hvor føltsomt kabeltv er

Redigeret af michaelw - 09-November-2013 kl. 15:02
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 15:39
Nu har jeg kigget på din tråd i et stykke tid, men har undladt at svare fordi......... skal jeg bruge tid på det rod.

Jeg har en masse spørgsmål, men det som lige undrer mig er den dåse på loftet !!!

Hvis du vil have et ordenligt svar så tag lige nogle billeder af alt det du ser på loftet, så er det nemmere at overskue hvad du skal gøre.
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Nu har jeg kigget på din tråd i et stykke tid, men har undladt at svare fordi......... skal jeg bruge tid på det rod.

Jeg har en masse spørgsmål, men det som lige undrer mig er den dåse på loftet !!!

Hvis du vil have et ordenligt svar så tag lige nogle billeder af alt det du ser på loftet, så er det nemmere at overskue hvad du skal gøre.


her er et billede af slut dåsen som yousee har sat på loftet

det sorte kabel er fra yousee, det andet kører direkte ned til tv...
hvor skal forstærkeren på?


beklager billede kvaliteten, troede det var bedre



Redigeret af michaelw - 09-November-2013 kl. 15:52
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 16:00
Okay.

Den sorte ledning der går ind i den dåse, er det indgangssignal ude fra vejen ?

Hvis ja, så skal du afmontere den dåse som du har taget et billede af.

Istedet for dåsen skal du montere en 3 fordeler og i hver udgang føre dobbeltskærmede kabler ned til en slutdåse på hver udgang.

Er der ikke nok signal til at dele passivt til 3 dåser skal du have en forstærker på, evt. en Comega.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu