recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Switch til USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Switch til USB

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
techek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Switch til USB
    Sendt: 04-November-2013 kl. 12:12
Jeg leder efter en løsning der gør det muligt at "flytte" USB-enheder fra en computer til en anden i et snuptag - en slags omskifter til USB.

Jeg har nemlig en stationær computer hjemme samt en laptop jeg medbringer fra kontoret. Jeg bruger jævnligt begge computere på skift (i et vist omfang i hvertfald) men det betyder at den kablede mus og det trådløse tastatur (som begge har USB-stik i enden) skal afmonteres fra den aktive USB-hub der er tilsluttet min stationær computer og monteres i USB-portene i laptoppens dockingstation eller omvendt.

Jeg kan selvfølgelig fjernstyre den ene computer via den anden, men det er ikke optimalt med det jeg laver.

Kan nogen derfor anbefale en USB-omskifter som jeg kan placere EFTER USB-hubben, så jeg kan skifte om mellem mere end een USB-enhed ad gangen?

/Jacob
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 12:48

Hej Jacob.

Jeg kiggede i går på denne her. Tror at den kan løse din opgave, selv om jeg ikke ved om den fungerer efter en hub?

Grunden til at jeg ikke bestilte den var at VGA omskiftningen fik dårlige anmeldelser på Amazon.com
Billedet blev sløret, men du skal tilsyneladende ikke bruge muligheden for at skifte billedet.

Hvis der er noget du er i tvivl om kunne du måske prøve at spørge sælgeren.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 04-November-2013 kl. 12:51
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 13:47
Du skal nok have fat i noget i denne stil: http://www.edbpriser.dk/fordelerboks-switch/iogear-2x4-usb-20-peripheral-sharing-switch-gus402-id-7274111.aspx

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu