recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan forbinder jeg TV med højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan forbinder jeg TV med højtalere?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jokro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-November-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan forbinder jeg TV med højtalere?
    Sendt: 07-November-2013 kl. 10:25
Jeg har et ældre samsung tv som udelukkende har optisk lyd ud lige som billedet herunder. Hvordan (hvis muligt) kobler jeg det sammen med eksterne højtalere som udelukkende har et almindelig minijack input?



Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 10:34
Du må tage lyd signalet fra scart stikket, over i en forstærker til højtalerne.

Lynge
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 10:40
Hvis dine højttalere har mini-jack input, så må de være aktive? Har de selv en volumen-regulering?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jokro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-November-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 11:10
Ja højtalerne er aktive (det er SONOS Play:5).

Hvordan vil det virke, at tage lyd fra scart, det kan jeg ikke lige gennemskue?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af jokro jokro skrev:

Ja højtalerne er aktive (det er SONOS Play:5).

Hvordan vil det virke, at tage lyd fra scart, det kan jeg ikke lige gennemskue?
 
Med en adapter der har scart han og mini-jack hun til lyd.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 07-November-2013 kl. 11:47
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jokro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-November-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 14:28
Så når jeg ser normal tv, så kan scart godt være "ekstern højtaler", troede at man skulle være på "scart input" før scart kunne sende noget?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af jokro jokro skrev:

Ja højtalerne er aktive (det er SONOS Play:5).

Hvordan vil det virke, at tage lyd fra scart, det kan jeg ikke lige gennemskue?


Bliver ikke en god løsning at bruge play 5 som TV højttalere pga sonos lyd forsinkelsen.

Her skal du bruge en playbar   hvis det skal være sonos øko system
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 14:55
Der er ca. 70 ms forsinkelse når du bruger en analog-indgang på Sonos og det kan godt ses på synkroniseringen med mundbevægelserne.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 14:56
 
 Det er da ikke så svært at løse, en converter som denne http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=933 og et Lydkort kabel http://www.av-connection.dk/?PGr=78&ML=935 så har man hvad der skal bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er da ikke så svært at løse, en converter som denne http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=933 og et Lydkort kabel http://www.av-connection.dk/?PGr=78&ML=935 så har man hvad der skal bruges.
 
Hvorfor vil du konvertere til analog lyd, når den allerede er analog via scart?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 

 Det er da ikke så svært at løse, en converter som denne http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=933 og et Lydkort kabel http://www.av-connection.dk/?PGr=78&ML=935 så har man hvad der skal bruges.



 

Hvorfor vil du konvertere til analog lyd, når den allerede er analog via scart?

 

Flemming

Ja og temmelig meget dyrere end en scart/phono converter til 25kr
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 16:14
Har der ikke tidligere været noget med at der ikke altid var analog lydudgang på scart ved brug af digitale indgange/kilder?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu