recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali lektor vs Ikon vs andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali lektor vs Ikon vs andet

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Fair nok, jeg lader mig spise af med den forklaring. I modsætning til andre producenter kan vi så ikke regne Pioneer på dette punkt..


I modsætning til andre producenter? Det er jo forholdsvist hurtigt/nemt og finde andre klasse D forstærker producenter som ligeledes opgiver tal på deres strømforsyninger, som ligger langt under den maksimale udgangseffekt. Såsom B&W DB1 på 1000W der kun bruger 150W, og Rotel´s digitale effektblokke. Men når udgangseffekten bliver målt viser det jo sig, de godt kan levere varen.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Armani - hvis du ikke synes Harman kardon (nu nævner du selv 635 som jeg pudsigt nok selv har ejet et par år) ikke er varm/fed i lyden, så tror jeg bestemt slet ikke på dine udtalelser... At kalde den andet end det er efter min subjektive mening lodret ukorrekt.


Fair nok. Den AVR 635 jeg har lyttet meget til hos en kammerat, var tilkoblet en masse Dali Concept. De har jo et noget blakket ry med deres diskanter. Men eftersom jeg har hørt et ganske vellydende Concept setup hos min storebror og arbejdskollega, som pudsigt nok begge har Pioneer receivere, tænkte jeg det måtte være min kammerats 635 der gav dem den skærende/belastende diskant. Men kan selvfølgelig også have været rummets akustik der gjorde det.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Fair nok, jeg lader mig spise af med den forklaring. I modsætning til andre producenter kan vi så ikke regne Pioneer på dette punkt..


I modsætning til andre producenter? Det er jo forholdsvist hurtigt/nemt og finde andre klasse D forstærker producenter som ligeledes opgiver tal på deres strømforsyninger, som ligger langt under den maksimale udgangseffekt. Såsom B&W DB1 på 1000W der kun bruger 150W, og Rotel´s digitale effektblokke. Men når udgangseffekten bliver målt viser det jo sig, de godt kan levere varen.

Sikkert, jeg har forladt tråden.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 20:06
Hvordan er denne her tråd kørt så meget af sporet? Jeg har opgivet at læse den igennem, men hvis trådstarter stadig mangler højttalere, så vil jeg anbefale at gå ud i butikkerne og lytte, og så vælge højttalere efter egne preferencer. Kan dog godt genkende beskrivelsen af Ikon som værende lidt tyndbenet i forhold til Dali Lektor og B&W. I prisklassen findes også KEF, M&K, og en masse andre.

Ps. Den eneste Pioneer jeg har hørt er en LX90. Den sagde mig ikke så meget.
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 20:37
Man kan summere op således:
Pinoeer SC-2022 er kraftig, men nogle mener den har en kølig lyd mens andre ikke synes.
Optimalt ville det være at prøve hører produkterne, men jeg ved ikke om de specifikke modeller er til at finde udstillet i kbh.

Jeg kan se at elgiganten har en RX-A730 på tilbud til 4000 kr. Er den kraftig nok eller ville man mangle rafter i forhold til en RX-A1030? Er den på niveau med Denon X2000?
http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/aventage-series/rx-a730_g/?mode=model

Ved ikke hvilke specifikationer man kan bruge til at sammenligne, da producenterne måler det forskelligt.




Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu