recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DuneHD - afspilning af blu-ray's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DuneHD - afspilning af blu-ray's

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DuneHD - afspilning af blu-ray's
    Sendt: 10-November-2013 kl. 14:18

Jeg har i adskillige år sværget til TViX (M6600N) som media player – og brugt TViXiE som scraper/GUI.

For nylig har jeg dog kastet mig over DuneHD TV-303D – da den lille (og lydløse) box tiltaler mig.

Langt de fleste af mine film er rippet direkte fra blu-ray via DVDFab til enten .iso-format eller i BDMV-folderstruktur.

Nu kommer vi til udfordringen (uanset om der er tale om .iso eller BDMV): På TViX’en kan jeg klikke direkte på filmcoveret, hvorefter filmen springer i gang. På Dune derimod, skal jeg manuelt vælge den M2TS-fil, som jeg ud fra størrelsen gætter på er den rigtige. Ikke så familievenligt, så det gør noget.

Spørgsmålet er:

1) Løses problemet ved at bruge Zappiti eller MyMovies som GUI?

2) Kan der installeres XBMC på TV-303D – og vil det i givet fald løse det?

3) Eller skal modellen skiftes ud med en (ældre - og MEGET større) Dune HD Smart D1, som har indbygget blu-ray licens?

4) En helt fjerde løsning kan selvfølgelig også komme på tale :-)

Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 14:34
1) Nej

2) Nej, du kan ikke installere XBMC på Dune

3) Ja, det vil løse problemet, men du mister muligheden for 3D

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

1) Nej

2) Nej, du kan ikke installere XBMC på Dune

3) Ja, det vil løse problemet, men du mister muligheden for 3D

Tak for svar - som lidt var hvad jeg havde forventet.

3D er slet ikke i spil i mit setup - så det overlever jeg nok. Men den størrelsesmæssige fordel må jeg så vinke farvel til.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

1) Nej

2) Nej, du kan ikke installere XBMC på Dune

3) Ja, det vil løse problemet, men du mister muligheden for 3D

Tak for svar - som lidt var hvad jeg havde forventet.

3D er slet ikke i spil i mit setup - så det overlever jeg nok. Men den størrelsesmæssige fordel må jeg så vinke farvel til.


Det er korrekt. Alle de nyere Dune afspillere har kun BD Lite support, som er det du oplever.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu