recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPTV spørgsmål og svar (Easy Play TV)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPTV spørgsmål og svar (Easy Play TV)

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KimSand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 10:23
Er det rigtigt forstået at jeg ikke kan slutte den til mit lydsystem og få 5.1 ?

Kan man streame fra netshares ?
Til top
Kenneth (EPTV) Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2013
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth (EPTV) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 10:36
Ja, HDMI laver ikke pass-through så audio down-mixes til stereo over HDMI output.

Du kan sagtens streame fra shares, vi anbefaler Archos Video player da den har indbygget SMB understøttelse, men der findes mange andre der også kan.

Hvis du vil afspille store filer, så anbefaler vi at du tilslutter Ethernet via USB for at undgå "hak" i afspilningen.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 16:48
Jeg har et problem med det trådløse netværk på min EPTV. Uanset om jeg placerer den under 1 meter fra min router, så opnår jeg max 1Mbit i overførselshastighed. Netflix og andet streaming er dermed direkte ubrugeligt og almindelig surf på nettet er også ekstremt langsomt ligesom det tager helt vildt lang tid at downloade apps :-(

Jeg har ikke problemer med at nå op på over 10Mbit med hverken Ipad eller bærbar computer fra samme position.

Er der noget jeg gør forkert?


Redigeret af AarhusBruger - 11-Januar-2014 kl. 16:50
Til top
Kenneth (EPTV) Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2013
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth (EPTV) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 16:51
Hej.

Generelt mht. Wifi så er der en lille antenne i EPTV, det gør at den kræver bedre signal end andre Wifi enheder og er mere følsom over for støj fra andre Wifi enheder.

Jeg vil anbefale dig at kontakte os via kundeservice@eptv.dk så vi kan finde en løsning der passer dig.


Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Kenneth (EPTV) Kenneth (EPTV) skrev:

Hej.

Generelt mht. Wifi så er der en lille antenne i EPTV, det gør at den kræver bedre signal end andre Wifi enheder og er mere følsom over for støj fra andre Wifi enheder.

Jeg vil anbefale dig at kontakte os via kundeservice@eptv.dk så vi kan finde en løsning der passer dig.



Hej Kenneth
Tak for svaret.

Jeg har vundet den i konkurrencen her på siden, så det er jo lidt svært at klage :-)

Jeg er helt med på at Wifi-delen ikke er på højde med tablets osv. - søgning på nettet afslører at det gør sig gældende for stort set alle Android-sticks. Men hvis det ikke engang virker når routeren placeres under 1 meter fra EPTV, så kan jeg ikke se hvordan det nogensinde skulle være brugbart.

Jeg har prøvet at sætte fjernbetjeningens modtager til et langt usb-forlænger kabel, fremfor at sætte den direkte i EPTV. Det hjalp en smule - gik fra 0,5Mbit til lige under 1Mbit, så noget tyder på at interferens også har betydning.

Må prøve at have fat i en USB-ethernet adapter, men det fjerner bare lidt det smarte i kun at have en lille enhed i HDMI-porten bag på fjernsynet.


Redigeret af AarhusBruger - 11-Januar-2014 kl. 17:12
Til top
Kenneth (EPTV) Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2013
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth (EPTV) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 17:15
Vi er meget opmærksomme på problemet. 
Det er dog kun i nogle opsætninger at det er problematisk.
Vi har flere opsætninger hvor det kører uden problemer.

Selvom du har vundet den vil jeg alligevel anbefale dig at skrive til kundeservice@eptv.dk.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 17:01
Nogen der har testet EPTV med stofas webtv app ?

Overvejer den som alternativ til kort+kortlæser
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af storgaard54 storgaard54 skrev:

Hvad med afvikling af HBO-nordic.
Er det muligt?

Ifølge hjemmesidens billeder er afspilning af HBO Nordic nu muligt. Er det korrekt, at det kan eptv ved køb i dag ?
Til top
Kenneth (EPTV) Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2013
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth (EPTV) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 10:00
Ja, det er korrekt. Den model vi sælger nu har Android 4.2.2 og HBO Nordic understøttelse. Herudover har den fået en ekstern antenne for at forbedre Wifi modtagelsen.

Til dem der allerede har EPTV (med intern antenne) så har vi også fået HBO Nordic til at virke på disse, men vi mangler at pudse nogle andre detaljer af før vi kan frigive en opdatering. Når den er gennemtestet og klar kommer der en popup der viser "Ny version af EPTV".

Mvh. Kenneth
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 08:28
Er ret tilfreds med min EPTV. Den modtager wifi fint i stuen, hvor routeren står på 1. sal. Måske er den trådløse fjernbetjening lige lidt for flyvsk til at starte med. Under indkøring og opsætning vil jeg anbefale at bruge en usb mus. På længere sigt kan man evt. købe en trådløs LogiLink mini mus for 195, så betjening er mere grundfast. Den streamer NetFlix og HBO ganske udmærket. Man kan sagtens installere spil, som wordfeud og angry bird. Noget andet er, at jeg skal prøve med Plex, - der er en app til CromeCast.
Til top
speedy911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2012
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedy911 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 06:41
Er hbo nordic i hd på denne?
VH
Speedy911
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af speedy911 speedy911 skrev:

Er hbo nordic i hd på denne?

Det aner jeg ikke. Mit TV er 720p.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu