recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY tv genstarter af sig selv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY tv genstarter af sig selv ?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 12:40
SONY

Redigeret af The_Unforgiven - 28-November-2013 kl. 12:40
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

SONY

Dejligt link - det var lige præcis den dag jeg oplevede problemer og min model er også blandt de ramte - det giver da lidt tryghed i forhold til om det er en periodisk fejl. Dog skidt at Sony's server kan påvirke fjernsynet i den grad og skidt at Sony's egen support ikke finder ud af sammenhængen til denne fejl!
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 17:12
Mit er så desværre ikke med på listen, men fejler alligevel.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

SONY


Nogen der har fået det til at virke mht internettet.?


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 12:24
Af den beskrivelse de giver, så kunne noget tyde på, at de har en ARP (cache liste over tidligere internet adresser), som de gerne vil have at TVét glemmer. Det giver faktisk god mening, hvis det er fordi TVét har "lagret" en adresse, som Sony har ændret til deres server, som TVét ikke kan "slippe" igen. 
Så håber jeg ikke der er nogen derude som bruger proxy servere Wink

Jeg har dog svært ved at se, at det skulle få TVét til at genstarte. Men det må være en "feature" som Sony har valgt, uden dog at se risikoen ved det. Surt Sony!
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 12:33
Jeg har nu gjort som de beskriver der .
Kan dog ikke pt se om det har hjulpet ,endnu.

Stein
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 13:56
Jeg har problemet med at internettet ikke virker.

Men har jeg forstået det rigtigt at jeg skal nulstille min router?

I så fald mister jeg jo alt opsætningen i selve routeren.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har problemet med at internettet ikke virker.

Men har jeg forstået det rigtigt at jeg skal nulstille min router?

I så fald mister jeg jo alt opsætningen i selve routeren.


Som jeg læser skal den genstartes.
Der står tag strømmen fra og sæt det til igen , det er en genstart , en reset , er noget andet , der skal eks en nål eller lign i det lille hul bagpå router og ja det sætter den tilbage til scratch .


Stein

Redigeret af The_Unforgiven - 29-November-2013 kl. 14:17
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 09:45
Øv. Hjalp ikke her.

Prøver at ringe til Sony i næste uge.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 09:57
Start med at sluk for det der internetskrammel på dit tv og hiv kablet ud.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 14:24
Jeg har sådanne en dongle i.

Denne har jeg taget ud.

Derefter slukkede jeg for tv'et og tog strømmen fra routeren.
Satte strøm på igen og satte dongle i tv'et og søgte efter netværk.

Den finder nettet men med meget svagt signal.
Signalet har altid været godt. Så et eller andet er der galt.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 22:37
I Kontant her til aften på DR1, omtalte de især Samsung TV og Pc skærme, som har fejlen med tænd og sluk problemet. Som viser sig at være en fejl, der opstår pga. elendig kvalitet på elektrolytterne, der sidder i printet ved strømforsyningen. Efter tid gi'r "lytterne" op og brænder simpelthen af
Om de bevidst har sat disse korttidsholdbare lytter i, kan man så gisne om. Confused
 
Det blev også nævnt, at det ikke kun var hos Samsung problemet opstår. Også andre mærker kan ha' problemet. Men det er overvejene Samsung skærme, der er udstyret med korttidsholdbare elektrolytter. (måske fordi det er dem der sælges flest af)
 
I USA er der indgået forlig med mange millioner Samsung kunder pga. pågældende problem. Lige så er der hektisk aktivitet i Frankrig blandt forbrugerne og nogle eksperter om det samme. 
 
Herhjemme vil Samsung ikke høre tale om, at der er et problem, da det i deres øjne kun er ret få, der har oplevet problemet. De nægtede simpelthen at lade sig interviewe ifm. dette problem ! 
Sørgeligt - men sandt !
Lidt underligt når nu reservedelsbutikker rundt i landet oplyser, at de har solgt/sælger en hel del elektrolytter til især Samsung skærme.


Redigeret af Roland - 06-December-2013 kl. 03:55
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu