recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - imac og flytning af filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

imac og flytning af filer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 21:09
Jeg bruger rsync til det. Det er mere sikkert, men også mere langhåret.

@p.las: En Mac kan køre alle Unix kommandoer i Terminal.

Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 00:06
Jeg vil foreslå rsync som Brixen også foreslår...

Mac'en har en underlig indgangsvinkel til filhåndtering og har ikke valgt at følge med resten af verden.
Efter min mening er der ikke sket andre forbedringer end copy paste funktionen af filer siden System 6 fra 1988. (ja jeg har faktisk kørt system 6)

Man skal være meget opmærksom på at folder nesting ikke eksisterer på mac'en.
Så hvis man har en mappe der hedder "film" og smider en tom mappe med navnet "film" samme sted. Så har man mistet alle sine film. Thumbs Down

Gør man det samme på eksempelvis en Windows maskine, så nester den mapperne og en tom mapper tilfører ikke noget eller fjerner noget.

På *nix kan man lave en nested copy med "CP -R <source> <destination>", men hvis man derimod ønsker at flytte recursive, så skal dette gøres med rsync.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg vil foreslå rsync som Brixen også foreslår...

Mac'en har en underlig indgangsvinkel til filhåndtering og har ikke valgt at følge med resten af verden.
Efter min mening er der ikke sket andre forbedringer end copy paste funktionen af filer siden System 6 fra 1988. (ja jeg har faktisk kørt system 6)

Man skal være meget opmærksom på at folder nesting ikke eksisterer på mac'en.
Så hvis man har en mappe der hedder "film" og smider en tom mappe med navnet "film" samme sted. Så har man mistet alle sine film. Thumbs Down

Gør man det samme på eksempelvis en Windows maskine, så nester den mapperne og en tom mapper tilfører ikke noget eller fjerner noget.

På *nix kan man lave en nested copy med "CP -R <source> <destination>", men hvis man derimod ønsker at flytte recursive, så skal dette gøres med rsync.


den tager udganspunkt i en den tomme mappe? Det giver ingen mening. Så vidt jeg husker spørger Windows 7 om filen skal erstattes eller flettes. Det skal man godt nok være opmærksom på. Jeg ville kunne risikere at slette alt på min server, hvis jeg sendte en mappe over som hedder Movie ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 11:49
Man får en advarsen inden mappen bliver erstattet med den tomme.



Det værste er at den slettede mappe IKKE ligger i papirkurven bagefter.




Redigeret af Brixen - 02-December-2013 kl. 11:55
Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

den tager udganspunkt i en den tomme mappe? Det giver ingen mening. Så vidt jeg husker spørger Windows 7 om filen skal erstattes eller flettes. Det skal man godt nok være opmærksom på. Jeg ville kunne risikere at slette alt på min server, hvis jeg sendte en mappe over som hedder Movie ?

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Man får en advarsen inden mappen bliver erstattet med den tomme.

Ja - man får en advarsel.

En advarsel som ligner den andre operativsystemer også giver.

Der er mange som hvert år mister eksamensprojekter og vigtige dokumenter på den måde. Jeg har personligt kendskab til 4 personer i min omgangskreds som har overskrevet mapper og indhold ved en fejl på MacOS.

Du kan teste det selv ved at lave en "test" mappe med nogle filer.

Flyt så en tom mappe kaldet "test" over samme sted og sig ok

Viola - dine filer er erstattet af en tom mappe.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kan teste det selv ved at lave en "test" mappe med nogle filer.

Flyt så en tom mappe kaldet "test" over samme sted og sig ok

Viola - dine filer er erstattet af en tom mappe.

Ja, jeg har lige prøvet. Den mappe der blev erstattet er HELT væk. Den er heller ikke i papirkurven. 


Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kan teste det selv ved at lave en "test" mappe med nogle filer.

Flyt så en tom mappe kaldet "test" over samme sted og sig ok

Viola - dine filer er erstattet af en tom mappe.

Ja, jeg har lige prøvet. Den mappe der blev erstattet er HELT væk. Den er heller ikke i papirkurven. 


Hvad sker der så, når i holder option tasten nede når i flytter mappen/ filerne.

Redigeret af Potter - 02-December-2013 kl. 12:29
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kan teste det selv ved at lave en "test" mappe med nogle filer.

Flyt så en tom mappe kaldet "test" over samme sted og sig ok

Viola - dine filer er erstattet af en tom mappe.

Ja, jeg har lige prøvet. Den mappe der blev erstattet er HELT væk. Den er heller ikke i papirkurven. 


Hvad sker der så, når i holder option tasten nede når i flytter mappen/ filerne.

OK, så kan man flette.


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:39
Her er den kommando, du kan bruge:

Manualen:

Sæt denne kommando ind første gang, så der ikke bliver kopieret noget, før du er sikker på du har den rigtige kommando:
-n, --dry-run               show what would have been transferred

Jeg bruger denne kommando, når jeg synkroniserer mit iTunes bibliotek:
rsync -va --delete --exclude=".DS_Store" ~/Music/iTunes/"iTunes Media"/Music/ /Volumes/iTunes/Music/
Kommandoen er bygget ind i et Automator program, som jeg kører, når der er ændringer i mit iTunes bibliotek.

De film, du allerede har kopieret, bliver liggende. Det tjekker rsync.


Redigeret af Brixen - 02-December-2013 kl. 12:41
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu