recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DORO tlf uegnet til ældre!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DORO tlf uegnet til ældre!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DORO tlf uegnet til ældre!
    Sendt: 07-December-2013 kl. 14:30
Min Far, der er 93 år har skiftet tlf mange gange. De seneste 2 har været Doro, som jo skulle være særligt egnet til ældre.

Jeg må konstatere at det er en stor løgn. For det første fandt vi ud af den ikke har indbygget Teleslynge. Den er meget kringlet at skrive sms fra. Og så har han haft meget svært ved at høre når vi taler med ham, og han går også utydeligt igennem.

Nu har Doro'en så været sendt ind og den fejler intet. Imens har han haft en gammel Nokia, og den fungerer overraskende meget bedre mht at høre hinanden.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:14
Når man er 93 år må man gerne have det svært med telefoner. 😉

Kender flere som bruger Doro, og her virker de helt fint.   Men forventninger er jo forskellige.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:37
Man må ha en forventning om at Doro er mere egnet til ældre når de markedsfører sig på det. Han har haft to forskellige Doro tlf og ingen af dem lever op til at være egnet til ældre.

Og den gamle Nokia han har lånt, har han det sjovt nok ikke svært med.

Redigeret af Kampus - 07-December-2013 kl. 16:38
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:44
Valget er da nemt: køb en Nokia i stedet for en Doro.

Det er jo ikke altid forventninger opfyldes af reklamernes ordlyde😉

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:55
Tænk engang, det er også det vi gør. Synes bare jeg vil give min erfaring videre Tongue
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 17:07
Jeg har også set en "smartphone", som var kåret som årets nemmeste, kan ikke huske om det var i tænk eller hvor, men den blev vist bl.a. solgt i Netto tror jeg det var... Magen til besværlig tlf. skal man lede længe efter, om jeg forstår hvordan sådan en kan blive kåret til ældre venlig smartphone... Det giver ikke altid mening!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 17:09
Den kender jeg godt, der fylder tasterne næsten hele fronten :-)
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 17:38
Købte sådan en Emporia min mor..
 Og sikke en skuffelse.Confused. Verdens dårligste menu system.. Hun købte den pga de store taster.. Men tror vist at hun er nødtil og få en anden mobil. Og det blir nok bare en nokia, for den har en mere logisk opbygning i menusystemet..  Tongue


Redigeret af Frisko15 - 07-December-2013 kl. 17:39
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 18:20
Den eneste mangel jeg kan se ved en Nokia, er mangelen af en nødknap som kan programmeres til at ringe op til et eller flere numre.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 04:46
Har altid grinet af deres valg af navn, som de deler med denne gamle tyske heavy metal gudinde: http://www.spirit-of-metal.com/membre_groupe/photo/Doro_Pesch-12794.jpg

Hun er vist ikke for de ældre. Tror de får hjertestop :)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 08:25
Alle ældre i min famile benytter sig også af gamle Nokia'er, og beklager sig over, at de ikke kan høre , når de låner vores telefoner. Ved ikke om Nokia bare råber højere?
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 17:04
Hvordan virker Doroen ellers generelt. Og hvilken model havde han?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu