recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Play

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Play
    Sendt: 11-December-2013 kl. 17:26
Hej
Google Play er godt igang med at tømme min bankbog
de forlanger betaling for flere gratis spil og har trukket fra min konto
optil 8 gange for sammen spil.
hvordan kan de gøre det? skal jeg ikke indtaste kontrol koden på fra visa for at gennemføre købet også?

Mvh
Svsommer
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 17:34
Har dit barn spillet et gratis spil. Den spørger kun til koden, hvis du sætter det til. Som standard, husker den bare på den og du skal blot trykke OK. Du er ikke den første, der er blevet rippet af et barn, der spiller et "gratis" spil, hvor du kan købe ting i spillet.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har dit barn spillet et gratis spil. Den spørger kun til koden, hvis du sætter det til. Som standard, husker den bare på den og du skal blot trykke OK. Du er ikke den første, der er blevet rippet af et barn, der spiller et "gratis" spil, hvor du kan købe ting i spillet.

jeg er røstet
det ene spil er http://www.socialpoint.es/games/dragon-city/
hvordulen står der noget om penge der?
Mvh
Svsommer
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har dit barn spillet et gratis spil. Den spørger kun til koden, hvis du sætter det til. Som standard, husker den bare på den og du skal blot trykke OK. Du er ikke den første, der er blevet rippet af et barn, der spiller et "gratis" spil, hvor du kan købe ting i spillet.

jeg er røstet
det ene spil er http://www.socialpoint.es/games/dragon-city/
hvordulen står der noget om penge der?

Hvad har det link, du henviser til, med Google Play at gøre?
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:


Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har dit barn spillet et gratis spil. Den spørger kun til koden, hvis du sætter det til. Som standard, husker den bare på den og du skal blot trykke OK. Du er ikke den første, der er blevet rippet af et barn, der spiller et "gratis" spil, hvor du kan købe ting i spillet.

jeg er røstet
det ene spil er http://www.socialpoint.es/games/dragon-city/
hvordulen står der noget om penge der?


Hvad har det link, du henviser til, med Google Play at gøre?

du kan også få det her link
https://play.google.com/store/apps/details?id=es.socialpoint.DragonCity&hl=da
Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har dit barn spillet et gratis spil. Den spørger kun til koden, hvis du sætter det til. Som standard, husker den bare på den og du skal blot trykke OK. Du er ikke den første, der er blevet rippet af et barn, der spiller et "gratis" spil, hvor du kan købe ting i spillet.

Hej Nagash
jeg har afkrydset begræns køb
så jeg aner ikke hvad problemet er
Mvh
Svsommer
Til top
Pingi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pingi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 18:08
I følge deres side http://support.socialpoint.es/games/dragon-city/ can man købe "Gems" inde i spillet. 

Mange "gratis" spil tjener deres penge på at man kan købe ting inde i spillet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 18:10
I indstillinger på tablet kan der stoppes for køb til spil
Til top
Pingi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pingi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 18:16
Du kan fjerne dit kreditkort på http://wallet.google.com

Redigeret af Pingi - 11-December-2013 kl. 18:16
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Pingi Pingi skrev:


Du kan fjerne dit kreditkort på http://wallet.google.com

kortet er fjernet nu fra wallet
det var så de 1900kr
knægten må så også haft luret adgangs koden dygtig dreng
Mvh
Svsommer
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 22:42
Sure penge at miste. Men trøst dig med, at du langt fra er den eneste. Har læst om mange forældre, hvis børn har tastet løs på deres tablet og købt løs i spil.
En af de første sager jeg kan huske, var en unge der hadve købt ind for over $10.000. Så dit beløb er endda i den lave ende.
Se det som en lærestreg i, at det er vigtigt at opdrage sin unge i brug af elektronik, inden de får det stukket i hånden.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 08:24
Jeg vil faktisk syntes at du kan kræve pengene retur, du kan sige at det ikke er dig som har foretaget købet.

et kort er personligt, og et træk forårsaget af andre på dit kort mener jeg ikke holder vand, og da jeg går udfra dit barn er mindreårig så kan de ikke foretage køb med kreditkort.. hvad enten de så har luret en kode eller ej.

Det vil uden tvivl blive en kamp at få kr. tilbage, men hvis det var mig så havde jeg krævet det, og det er faktisk lykkedes mig i en lignende sag, dog var det så et teleselskab der trak på mit kreditkort for nogle ydelser min søn uforvarende havde købt på et site, som sms coins, efter 4-5 afvisninger, og en snak med chefen så fik jeg tilbageført pengene.

Da jeg talte med teleselskabet var der meget fokus på om jeg havde givet samtykke til om han kunne købe eller ej, hvilket jeg ikke havde.. min argumentation uanfægtet var at JEG ikke havde foretaget et køb, og at de derfor IKKE kunne trække penge på MIT kort, uanfægtet at jeg så havde udstyret min søn med en mobiltelefon.. derved havde jeg jo ikke givet tilladelse til at der så kunne købes ubegrænset på mit kreditkort.

edit i øvrigt hvis ikke teleselskabet havde givet sig, var jeg indstillet på at prøve og afvise betalingen i banken, med henvisning til at JEG ikke havde foretaget et køb, i juridisk forstand er der nemlig forskel på hvad jeg og min søn foretager sig, og tager han mit kort og misbruger det på nettet... så er det jo ikke mig som har foretaget et køb.. min søn har naturligvis så et helt andet problem, men er man mindreårig.. og havner i en situation hvor man uforvarende kommer til at gøre det.. så vil jeg nægte og tror at det for nogen konsekvenser for barnet, og banken må vel her være nødt til at refundere købet grundet indsigelsen.

Redigeret af rhsin - 12-December-2013 kl. 08:33
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu