recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til beolab 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til beolab 3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til beolab 3
    Sendt: 23-December-2013 kl. 21:10
Hej alle

Jeg har bestemt mig for at købe et par brugte beolab 3 til stuen, da de design mæssigt passer rigtig godt ind og de også spiller fornuftig imo.

Jeg vil gerne bruge dem til lyd fra mit tv og airplay enten via et apple tv eller indbygget i forstærkeren.
Jg regner med at få lavet en anordning så højtalerne tænder når jeg tænder forstærkeren.

Men hvilken forstærke skal jeg bruge til dette formål og gerne så billigt som muligt??

Håber at I har nogle gode og billig input da højtalerne i sig selv er ret dyre for mig.

Mvh
Jimmi
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:19
Det SKAL være en model med pre-out. Dertil vil det være smart hvis den har trigger-strøm, så du kan lave din anordning som rigtige powerlink kabler og dermed tænder højttalerne automatisk. Prisen for en en model med disse ting er dog ikke i den helt lave ende. Hvad er budgettet?

Umiddelbart er du nok oppe i godt 5000 kr for en receiver med disse features. Hvis du kan leve med lidt færre features, dvs. ingen AirPlay osv. så kan du nøjes med en simpel for-forstærker, såsom den her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5734&PicGr=7973&ML=213

Redigeret af Torben Rasmussen - 23-December-2013 kl. 21:30
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:30

Hvad med bare en kontrolforstærker.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:35
Det er også det jeg linker til...? Der nævnes endda specifikt, at den er god til B&O højttalere.
Edit: du postede samtidigt med at jeg satte linket ind kan jeg se.

Redigeret af Torben Rasmussen - 23-December-2013 kl. 21:37
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:45

Den ser ud til at være perfekt til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Men hvilken forstærke skal jeg bruge til dette formål og gerne så billigt som muligt??


Billigt og billigt, det er jo et spørgsmål om definitioner, den her har prævist det du mangler:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1504-receiver-p-1015.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:57
Jeg kan ikke lige spotte om Klaus' bud har triggerstrøm, men ellers er de kabler du skal bruge til en forstærker med pre-out og triggerudgang noget som det her
http://www.av-connection.dk/?ML=2126
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 22:22
Hvis man anvender linieindgangen, er det ikke nødvendigt med triggerstrøm.
Jeg har selv et par Beolab 3, som er tilsluttet en Yamaha receiver.
Højttalerne tænder, når der kommer signal, og slukker efter ca. 2 minutter uden signal.
Så det eneste krav til receiveren er, at den skal have preout.
Med venlig hilsen
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 22:32
Som skrevet i første svar...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 22:57
Ja, men der skriver du også om triggerstrøm
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan ikke lige spotte om Klaus' bud har triggerstrøm


Det har den ikke og den har kun pre out på fronterne (gik ud fra at det var et stereosetup der var tale om).

De nævnte kabler med trigger kan drille og lave brum - det har jeg set før.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 10:38
Super. Takket for svar.

Troede at de skulle have trigger strøm. Så bare en forstærker med pre out, det burde jo være til at finde.

God jul.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu