recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Playbar - dåselyd????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Playbar - dåselyd????

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
regger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér regger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Playbar - dåselyd????
    Sendt: 27-December-2013 kl. 01:23
Jeg må erkende at jeg er blevet bidt af Sonos og derfor var mine forventninger også store til Sonos Playbar.

Jeg har en Samsung UE46D8005 og tænkte at Playbar'en ville kunne gøre underværker rent lydmæssigt. Som altid er tilslutning af et Sonos produkt nemt og lige til - og denne ingen undtagelse.

Playbar'en var tiltænkt som en markant forbedring af lyden fra fjernsynet som indtil nu bare har "kørt" på de indbyggede højtaler. Da jeg tænder for fjernsynet er programmet Nyhederen på TV2 og må nok erkende at jeg var meget skuffet over lyden. Enten har mine ører taget skade af den indbyggede lyd i mit Samsung fjernsyn eller også var lyden fra Sonos Playbar bare ikke bedre end dåselyd. For jeg synes det var ringere end fjernsynets lyd.

Senere så vi en film og her kom Playbar'en til sin ret og jeg synes den leverede en klar bedre lyd end de indbyggede højtaler. Hvor man også fik en fornemmelse af en "lydoplevelse".

Jeg må samtidigt erkende at jeg jo også kan lave fejl. Så spørgsmålet er om jeg har gjort noget forkert eller om Sonos bare denne gang ikke har levet om til mine forventninger (om end høje)? Nogen der har gjort sig andre eller lignede erfaringer med Playbar?

Jeg er pt. nok mest der hvor Playbar'en ryger retur medmindre jeg har gjort noget forkert
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 08:14
Lyden på nyheder er ikke det samme som på en film.
 
Indslagene bliver optaget og redigeret uden lydmand. Ofte under stærkt tidspres. Så her må du ikke forvente god lyd.
 
Når det er sagt, så kan du ikke regne med at dine bukseben blafrer med lyd fra en soundbar.
 
Desværre kender jeg ikke Sonos model, men synes at soundbar giver en mærkbar kvalitets forbedring af TVs ofte ringe højtalere.
 
Overvej evt at supplere med en sub.Smile
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 08:26
Hvis du næsten ikke kan høre forskel så ville jeg aflevere den tilbage 😉
Formoder du har opsat den son Sonos beskriver, afstand til væg osv.

Er selv storforbruger af Sonos incl Playbar, men jeg bruger subben sammen med playbar da den giver meget en del til lydbilledet. Jeg oplever ikke dåselyd men stor forbedring af lyden når jeg samligner med de indbyggede højtaler.
Til top
regger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér regger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 19:39
Uhhh jeg ville gerne have Sub'en..... men... Jeg er kommet dertil at jeg må forbi Hifiklubben og have en snak. Det kan ikke være rigtig at lyden skal være så "dårlig"
Til top
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:05
Som Mufti skriver, så er der stor kvalitetsforskel på lyden, alt efter hvilket program/kanal man ser/hører. Lydmænd bliver sparet væk, signalet bliver voldkomprimeret, og generelt bliver der skåret ned på både lyd og billedkvalitet på tv-stationernes egne produktioner. Dette hører man selvfølgelig bedre når man benytter andre (bedre) højttalere end fjernsynets.
Jeg har selv brugt eksterne højttalere i mange år, og er også endt op med en Playbar. Før den havde jeg et par KEF Q10, og de var lidt mere taknemmelige over for dårlig lyd end Playbaren. Så de første par dage havde jeg det også sådan lidt "hmm...." over lyden. I dag har jeg ikke fortrudt valget, mangler dog bare lige at få overbevist Fruen om at vi skal bruge en sub Wink
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 22:39
Du kan prøve at streame lyd fra andre kilder og sammenligne med hvordan du forventer at det skal lyde.
Prøv din egen musik fra pc, nas, itunes..... radiostationer i Sonos. Der er mange muligheder for at vælge andre kilder.
Vi er meget tilfredse med vores Sonos Playbar.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 02:19
playbar samt sub her også, lyden spiller max herhjemme :-)
Til top
regger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér regger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 08:14
Problemet er løst. Jeg nulstillede Playbaren samt lydindstillinger på TV'et. Startede herefter forfra med connecte Playbar'en til mit Sonos-system og TV.
 
Det hjælp en hel del og lyden på Playbar er som minimum bedre end TV'et på en alm. TV-udsendelse og markant bedre på film.
 
Den første installation af Playbar blev foretaget med Playbar stående/liggende på gulvet og måske det har forvirret. Problem løst og er nu en pt. glad bruger af Playbar.
Til top
regger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér regger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 08:15
Og tak for input
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu