recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalerkabler - Kan der høres forskel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalerkabler - Kan der høres forskel?

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 22:50
Ja, der er brugt ordentlige komponenter - til prisen......dengang.....

Klsus

Redigeret af KlausDM - 03-Januar-2014 kl. 22:52
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 23:05
Ja og

Kantophænget på enhederne er som nyt, ikke noget billigt skumophæng.

Redigeret af Kampus - 03-Januar-2014 kl. 23:06
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 23:13
Kantophængene på mine Dali 4b er også som nye med deres 25 år på bagen. Heller ikke noget billigt skumophæng der.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 23:37
Get a room.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 23:49
A large room - for both speakers <3
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 00:02
Ha ha :)
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 02:18
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Skift det som regel tynde kabel inde i højtaleren. Hvis du er helt vild kan du også skifte kondesatorer og andre komponenter i delefilteret.


Se, det forstår jeg så ikke.. hvis man køber en bestemt højtaler, køber man den da pga. den måde den lyder på, og går da stærkt ud fra, at køber vælger den enkelte højtaler fordi den lyd der kommer ud af den tiltaler ham, og det er det han søger.. hvad nytter det så lige at gå ind og ændre på konstruktionen af den, så lyden kommer til at ændre sig? så det jo reelt set ikke den samme højtaler længere som man købte.. <- efter min mening, vil jeg sige at køber du en højtaler, er det fordi man kan lide den, som DEN er, hvis man ønsker noget andet, må man A) købe noget andet.. B) Lave noget selv..
Den holdning forstår jeg så ikke. Naturligvis er det ok at ændre under hjelmen. Det næste bliver at vi ikke må opstille højtaleren anderledes end producenten anbefaler. 


Har aldrig sagt det ikke var OK at ændre på den... men et eller andet sted, hvorfor smide penge efter en højtaler, for derefter at ændre på hvordan den lyder? det svare lidt til at købe en bil man syntes kører godt, for derefter at ændre ALT omkring kørsel/styreegenskaber..?? det sku da simpelthen for dumt! things are made the way they are, for a REASON!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 03:54
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Har aldrig sagt det ikke var OK at ændre på den... men et eller andet sted, hvorfor smide penge efter en højtaler, for derefter at ændre på hvordan den lyder? det svare lidt til at købe en bil man syntes kører godt, for derefter at ændre ALT omkring kørsel/styreegenskaber..?? det sku da simpelthen for dumt! things are made the way they are, for a REASON!

Jeg forstår ikke helt logikken.
For at benytte din egen analogi, vil du ved dæk skifte ikke vælge nogle bedre end de samme der blev leveret med? Tune den, hvis dét er dit behov?

Jeg er mere af den holdning, at hvis du er glad for dine ting, men ønsker bedre performance og har mulighed til at kunne forbedre denne, hvorfor så ikke udnytte det? Alternativt kan man sælge med tab, og købe nyt til mange flere penge.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Pyha.

Er vi så enige?

Undskyld men tråden er blevet for lang.

Jeg mener at gode tykke kabler er nok.

Gennem tiderne har jeg faktisk forbedret højtalere med rundstokke, kabler og kodensatorer.

Men at bruge formuer på kabler mener jeg er hekseri.

Nej vi er ikke enige i den del der har med modificeringen inside at gøre. Højttaleren er udmålt og afstemt. Don't spoil it!
 
Prøv at læse dette:
 
 
Det er muligt at dine højttalere er perfekte.
 
Jeg husker bare mange lignende artikler gennem tiderne. Også med dyre reference højttalere.


Redigeret af Mufti - 04-Januar-2014 kl. 09:24
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg kører 2,5mm Jem & Fix kabler rundt til alle højttalere i mit setup.
Lyder ganske udemærket. Jeg tror rummet, højttalerne og receiveren har langt mere at sige end kablet.

Og drop banan stik. med mindre du har tænkt dig at flytte rundt på kabler tit har det bare spild af tid og penge. Det giver ikke bedre lyd. 

Og hvis en blind måling skulle have værdi skulle man teste 3 eller flere kabler af flere omgange hvor man har byttet om på rækkefølgen. test personerne må ikke vide hvilke kabler der spiller. Det skal være samme receiver og højttaler til alle kabler. og alle skal stemme 1 gang pr omgang anonymt uden at snakke indbyrdes.
Dette holdt op imod målinger foretaget på fintfølende udstyr kunne være interessant.


Jeg mener ikke banan er spild af tid. Det tog 1 time og lodde på mine 7 kabler.
Jeg gider ikke fumle med at rode med at få alle ledere mast ned i en skrueterminal bag på receiver der sidder for tæt på hinanden.
Lyden er det samme.
SVP03
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 09:26
Og hvis man vælger det rigtige banan stik, bliver berørings fladen større end et tykt kabel mast ned i en terminal.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Har aldrig sagt det ikke var OK at ændre på den... men et eller andet sted, hvorfor smide penge efter en højtaler, for derefter at ændre på hvordan den lyder? det svare lidt til at købe en bil man syntes kører godt, for derefter at ændre ALT omkring kørsel/styreegenskaber..?? det sku da simpelthen for dumt! things are made the way they are, for a REASON!

Jeg forstår ikke helt logikken.
For at benytte din egen analogi, vil du ved dæk skifte ikke vælge nogle bedre end de samme der blev leveret med? Tune den, hvis dét er dit behov?

Jeg er mere af den holdning, at hvis du er glad for dine ting, men ønsker bedre performance og har mulighed til at kunne forbedre denne, hvorfor så ikke udnytte det? Alternativt kan man sælge med tab, og købe nyt til mange flere penge.


True.. men stadig, forstår sku ikke folk der køber et sæt højtalere, blot for at ændre på den måde de lyder bagefter... med mindre de BEVIDST køber dem fra start, med den hensigt at der skal ændre på dem.. jeg ville ALDRIG købe et sæt højtalere, for derefter at ændre på dem.. så ville jeg købe noget andet i stedet!

og lige dæk til en bil syntes jeg ikke du kan bruge som argument, men havde du snakket fjedre, ophæng, bremser eller andet så var det noget andet..
Husk på, du bytter jo alligevel dæk 2 gange om året, og dækkene bliver slidt på et tidspunkt.. det oplever du ikke rigtig på samme måde med et sæt højtalere, ledninger eller forstærker Smile
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu