recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af Sonos Play 5 i køkken-alrum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af Sonos Play 5 i køkken-alrum

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af Sonos Play 5 i køkken-alrum
    Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:05
Hejsa.

Jeg er ikke den store HIFI-entusiast og er derfor i tvivl om hvor jeg børplacere den nyindkøbte Sonos Play 5 i vores køkken-alrum, ca. 35 m2.

Som jeg ser det, er det svært at finde den optimale placering, da vi opholder os mest i "madlavnings-afdelingen" i den ene ende af rummet, men naturligvis også ønsker bedst mulig lyd når vi sidder til bords i den anden ende af rummet.

Lige nu er Play 5 placeret på baren i midten af rummet, spillene på tværs af rummet - en form for kompromisløsning - se https://www.dropbox.com/s/p8ebz078cu8dhmb/DSC_0017.JPG

Er der en bedre placering?

Jeg ser frem til lidt kvalificeret vejledning :-)

Hilsen

Jan T.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:09
Jeg vil mene du har fundet den helt rigtige placering der. Evt. ville jeg købe et ophæng eller en hylde, så den kunne komme lidt højere op, men ellers ser det fint ud.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:19
Hej Nagash.

Tak for dit svar. Så er placeringen måske ikke så tosset endda :-) Den nuværende højde er også en slags kompromis mellem at stå op ved madlavning og sidde ned ved spisebordet :-)
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:40
Er der en ting jeg har fundet ud af med sonos, så er det at deres play 3 og play 1 (det er de to enheder jeg har, og derfor har erfarring med ) ændre meget karakter efter placering. Det jeg er kommet fre til, er at den lyder bedst når den står med rygge mod en væg (ca. 10 cm luft), som du også har gjort, og har luft til siderne, som du også har. Samtidig skal den stå i ca. øre højde. I vores køkken, har jeg lavet en hjørne hylde at play 3 står på, og spiller diagonalt ud fra. Det lød bedst. 

Jeg vil også mene, at du ikke skal ændre placering ved dig.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Er der en ting jeg har fundet ud af med sonos, så er det at deres play 3 og play 1 (det er de to enheder jeg har, og derfor har erfarring med ) ændre meget karakter efter placering. Det jeg er kommet fre til, er at den lyder bedst når den står med rygge mod en væg (ca. 10 cm luft), som du også har gjort, og har luft til siderne, som du også har. Samtidig skal den stå i ca. øre højde. I vores køkken, har jeg lavet en hjørne hylde at play 3 står på, og spiller diagonalt ud fra. Det lød bedst. 

Jeg vil også mene, at du ikke skal ændre placering ved dig.

Hej Silverline.

Tak for din vurdering - det bekræfter mig endnu mere i, at jeg ikke bør ændre placering :-)
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 20:35
Bare lige en tanke, men har du prøvet at lytte dig frem ved forskellige placeringer?

Jeg ville også prøve at placere den oppe på skabet i hjørnet, og så flytte den plante. Sonos er også meget pænere end den, hvis du spørger mig viser det sig at være lidt for højt, så prøv dig frem med et ophæng som Nagash også foreslår, så kan du jo prøve alle mulige tænkelige placeringer.

Og så kan du jo få 100 pct. bekræftet om din nuværende placering er den bedste for dig.
          
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 20:39
Hej Ladiesman.

Jeg skal nok teste dine forslag inden jeg vælger den endelige placering. Det tager jo ikke lang tid

Tak for input!
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 20:50
Og så er det jo meget nemt - på sigt - at udvidde med endnu en Play 5 ,og så sætte dem i stereo mode . Det sker en dag i mit køkken . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:07
He he, startede, meget naivt, med én Play 1 (skulle egentlig blot erstatte en lille radio) , så har allerede opgraderet og tror bestemt jeg kan nøjes med 1 stk. Play 5 :-)
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

He he, startede, meget naivt, med én Play 1 (skulle egentlig blot erstatte en lille radio) , så har allerede opgraderet og tror bestemt jeg kan nøjes med 1 stk. Play 5 :-)



Jeg startede med en play:5, Troede det var alt jeg havde brug for. Nu har jeg playbar, 2 play:5, 1 play:3, 1 play:1, 1 connect og en bridge....

Så lad os se om et år....
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

He he, startede, meget naivt, med én Play 1 (skulle egentlig blot erstatte en lille radio) , så har allerede opgraderet og tror bestemt jeg kan nøjes med 1 stk. Play 5 :-)



Jeg startede med en play:5, Troede det var alt jeg havde brug for. Nu har jeg playbar, 2 play:5, 1 play:3, 1 play:1, 1 connect og en bridge....

Så lad os se om et år....

Det er også allerede "gået galt" for mig - 2 stk. Play 1, 1 stk. Play 5 og 1 stk. Connect :-)

Sonos force er jo også at blive brugt i mere end ét rum :-) 
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

 
Jeg startede med en play:5, Troede det var alt jeg havde brug for. Nu har jeg playbar, 2 play:5, 1 play:3, 1 play:1, 1 connect og en bridge....

Så lad os se om et år....
Ja for du mangler da et par Play:1 eller Play:3, som baghøjttalere til din Playbar :-)
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu