recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac Mini / Synology NAS / PLEX vs XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac Mini / Synology NAS / PLEX vs XBMC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac Mini / Synology NAS / PLEX vs XBMC
    Sendt: 07-Januar-2014 kl. 10:36
Hey gutter

Har netop gjort et par investeringer, så jeg kan få et bedre setup mht. streaming fra NAS.

Jeg har købt en Mac Mini og en Synology DS241Play. Men kan se at Nas'en kan køre PLEX i sig selv...

Vil jeg få ligeså gode resultater ved dette i forhold til at køre plex fra min Mac mini? Tænkte bluray og 3d film...

Mvh
Mads
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 17:37
både og - vil din NAS stå ved siden af TV'et, eller skal der trækkes lange kabler?
Der sidder en dualcore CPU i maskinen så den kan transcode video til enheder der ikke kan klare 1080p video, men plex er plex. hvad enten det er på den ene eller anden maskine. Den dualcore er dog en Intel Atom, og til grafik er de altså ikke synderligt hardcore. Heller ikke selvom det er nyeste generation. Så "fremtidssikringen" er nok mini vejen ved tv'et og NAS ude i bryggers eller kontoret.(hvor den også hører hjemme)
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 19:29
Hmm ok...

Har sat det op på følgende måde..

Synolygy DS214Play er sat til Router ASUS RT-AC66U router med kabel selvfølgelig. Har så installeret både XBMC og PLEX på min Mac Mini, så er tilsluttet mit wifi net.

Afspilningen hakker helt vildt ved afspilning og med mit Apple TV2, som burde have mindre muskler end Mac Mini er er ingen problemer. Mit ApTV2 er også tilsluttet trådløst... Hvad sker der?? 
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 19:33
Udfordringen med PLEX er så at de fleste af mine filer ligger som *.iso og det er plex ikke vild med kan jeg se på div. sites...

Men hvad er grunden til at XBMC fucker fuldstænding op på min MacMini?
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 20:06
Prøvede at genstarte hele skidtet og nu kører det uden problemer... :)

Men det bliver så ikke PLEX, som jeg skal bruge.. ;)
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Hmm ok...

Har sat det op på følgende måde..

Synolygy DS214Play er sat til Router ASUS RT-AC66U router med kabel selvfølgelig. Har så installeret både XBMC og PLEX på min Mac Mini, så er tilsluttet mit wifi net.

Afspilningen hakker helt vildt ved afspilning og med mit Apple TV2, som burde have mindre muskler end Mac Mini er er ingen problemer. Mit ApTV2 er også tilsluttet trådløst... Hvad sker der?? 

"min Mac Mini, så er tilsluttet mit wifi net"

er den tilsluttet med et AC netkort eller N?

Normalt kan intet HD materiale sendes over wifi, men mindre du bruger AC 



Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 16:27
Der er kun de absolut nyeste MAC's som kører C - og mini er ikke opdateret - derfor vil du ikke kunne køre med C netværk på en mini, med mindre man selvfølgelig køber en dongle - hvilket ikke rigtigt giver nogen mening.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:19
@brisk.

Nu må du altså ikke fejl informationer. HD er også 720p samt 1080p.

Ved godt du mener et fuldt BluRay rip med HD lyd osv.

Men når det er sagt, så kan jeg også sagtens streame et fuld BluRay rip med HD lyd over wifi, 3G/4G men kun ved transcode.

En anden ting er 1080p super HD fra Netflix kan også sagtens ses over wifi eller 4G.

Så det er vidst meget normalt at næsten alt HD med undtagelse af de allerstørste BluRay rip kan trækkes over wifi.

Har lige lavet en test på Ringenes Herre The Fellowship of The Ring der fylder lidt over 55GB, vil gerne indrømme jeg ikke har set den til ende men bare sat den inde midt i filmen og der kører den uden at hakke i knap 10 min jeg testede til iPad hvor jeg først har sat Plex op til at den sende filmen videre untouched. Ved nemlig med Ringenes Herre at den peaker op til 41mbit på billede siden.

Og nej har ikke AC og til min test står router i stuen og iPad er i køkkenet.

Men vil give dig ret i, at selvfølgelig kan der være problemer via wifi og jeg har normalt også indstillet plex til, at den skal køre max 1080@20mbit på lokalt wifi og med den indstilling fungerer det altid herhjemme hvis der skal streames til iPad. På fremmede wifi afhænger det selvfølgelig af deres download hastighed osv. Men der plejer 1080@8mbit være fint. Via 3G/4G kommer det an på dækningen.

Når hele denne smøre er skrevet, så vil jeg heller aldrig anbefale fulde BluRay rip over wifi uden en form for transcoding, hvad plex serveren jo så er super til.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:13
TIl info sender jeg 1080p rips imellem 10.000 og 18.000 i bitrate over 5ghz N wifi uden problemer. Filmene bliver sendt direkte og transcodes altså ikke.

Ehlz
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:43
Det lyder til mange af Jer bruger Plex - vil det sige i primært har Jeres film mkv filer?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:55
Ja jeg har alle mine i mkv, valgte for et par år siden helt at droppe iso formatet, tildels faktisk fordi jeg dengang var mega træt af børnene ikke selv kunne finde ud af hvad de skulle vælge i menuerne når de skulle se en Disney tegnefilm fx. Nu der ingen forfilm længere, ingen warnings om pirat kopiering og ingen menu. Fx starter tegnefilmene altid med dansk tale. Engelsk lydspor og dansk undertekst er selvfølgelig gemt med også.

Bruger plex på iPad og sjældent på Samsung Smarttv. Har xbmc klienter i alle rum.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 20:00
Dvs at du har alle film som mkv og bruger xbmc.. Altså fordelen ved xbmc syns jeg er at man ikke behøver at konvertere til mkv
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu