recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1000 kr. tilgodebevis hos HFK - DacMagic eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1000 kr. tilgodebevis hos HFK - DacMagic eller?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mhca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1000 kr. tilgodebevis hos HFK - DacMagic eller?
    Sendt: 15-Januar-2014 kl. 19:42
Hej Recordere

Jeg har et tilgodebevis på 999 kr. til Hi-Fi Klubben.
Jeg har flere gange overvejet at købe en DAC, men droppet det med en forventning om, at jeg sikkert ikke ville kunne høre en forbedring, der er 2000 kr. værd.

Hvis jeg køber en DAC, så skal det være til at konvertere lyd fra min PC (overført via USB), fra mit TV (via TOSLINK) og evt. i fremtiden fra en Sonos Connect (via Coax), hvis jeg køber en sådan.

Jeg har forsøgt at læse lidt på Cambridges DacMagic Plus samt på DacMagic 100, som er HFKs primære DACs.

Min overvejelse går på, om jeg skal gå efter DacMagic Plus eller 100. Prisdifferencen er pga. et tilbud pt. 600 kr.
Et andet alternativ skulle være at gemme tilgodebevis til fx en Sonos Connect, og så evt. kigge efter en anden bedre DAC. Uanset hvad så vil jeg nok aldrig ofre mere end 2000 kr. på en DAC. Min forstærker og højttalere koster kun ca 8-1000 kr. samlet.

HFK har ikke rigtigt andet, som jeg føler jeg mangler.

Har I nogle anbefalinger hertil?
Det skal siges, at min lydkilde primært er MP3'er, Spotify og meget lidt højopløst materiale.

Mvh. Martin


DacMagic Plus - på tilbud til 1999 kr.: https://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-dacmagic-plus-d-a-konverter-37258/
DacMagic 100 - koster 1399 kr.: https://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-dacmagic-100-d-a-konverter-42058/

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af mhca mhca skrev:


Det skal siges, at min lydkilde primært er MP3'er, Spotify og meget lidt højopløst materiale.


Glem forbedringer med ekstern dac....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 22:30
Jeg har ellers hørt store forbedringer med ekstern dac på både MP3 og Spotify.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 23:39
Hmmm.
 
Man kan vælge at tilslutte den analogt. Så konverteres der fra digitalt til analogt og tilbage igen. Det kan muligvis farve lyden, men ikke gøre den bedre.
 
Tilslutter man digitalt løber signalet vel bare igennem. Måske kan man undgå jitter. Ellers kan jeg ikke se en forbedring.
 
Måske er der nogen der er klogere end mig, der kan fortælle hvor forbedringen ligger.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 08:03
Der hvor det giver en fordel (som jeg har oplevet), er specielt ved tilslutning til PC. Jeg kommer fra en bærbar hvor lyden bare aldrig er rigtig god fra det indbyggede mini-jack - jeg købte en FiiO E10 DAC/amp, og det giver et markant løft i lydkvaliteten. Ikke mindst på grund af alt baggrunds-støj fra den bærbare er elimineret.

Jeg tror ikke der er så meget at komme efter i forhold til SONOS og TV som jeg går ud fra i forvejen er tilsluttet digitalt og konverteringen foretages af anlæggets DAC?

/ask
Til top
mhca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 13:33
Tak for foreløbige input.

Jeg skal vist lige uddybe, at jeg har en Harman Kardon stereo-receiver (HK3480), som kun kan modtage analogt signal. Jeg er altså afhængig af at den digitale til analoge konvertering sker i selve lydkilderne eller i en DAC derimellem.

Fra mit TV har jeg en lille mini-DAC til 2-300 kr., der kan modtage et TOSLINK signal og outputte et analogt signal. 

Jeg har læst noget på nettet, og jeg kan se, at der er meget blandede holdninger til DACs.
Ift. CD-samlingen, så vil jeg overveje at rippe disse i FLAC, men jeg har i forvejen musik fra TDC Play og fra andre sider, som kun er MP3 eller WMA. 

Angående Sonos, så har jeg da læst flere brokke sig over, at dens DAC er ringe, og at der kan ske et væsentligt løft i lyden, hvis man opgraderer den med et upgrade kit eller anvender en ekstern DAC med den.

Som sagt har jeg ingen DAC i selve receiveren/forstærkeren.

Mvh. Martin


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu