recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - acces point
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

acces point

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 17:27
Det lyder til at det er nogenlunde det samme du får som det jeg har stående, og der er der fuld åbent udadtil, så der er ikke nogen problemer med at deres boks skal sættes specielt op. Du tilslutter bare din egen router til fiber-boksen og styrer selv dit interne net via denne (som allerede skrevet af andre).

/ask
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 20:15
Vær opmærksom på at Waoo ikke tilbyder den samme løsning alle steder. Hos østjysk energi kan jeg fx ikke slipper for at bruge den router der er i deres boks. Fik dog at vide at det regner de med at kunne tilbyde på et tidspunkt.

Men uanset dette, så går du ikke galt i byen med den omtalte ASUS model. Hos mig har jeg bare slukket for den trådløse del i WAOOs router og sat min ASUS op som rent access point.

Mvh Christian

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 20:45
Nu vil jeg så lige give min besyv med da jeg selv har fiber hos EnergiMidt, der er ingen router indbygget i deres fiberboks, har selv samme router (Asus AC66U) og der spiller bare sammen (90/90 forbindelse), har så måttet invisterer i fast ip da EnergiMidt for et par år siden fik den geniale ide at lukke alle portene på de dynamiske ip'er
Til top
bjarnelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjarnelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 22:50
Hej igen

Tak for alle svarene - til Hackerjac: Forstår ikke helt det med at du har investeret i fast ip..? Kan du forklare det og evt fortælle om det er noget jeg er nødt til

Mvh
Bjarne
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 09:15

bjarnelund > hvis du ikke ved hvad du skal bruge en fast ip til, så har du ikke behovet. Og kan bare "nøjes" med dynamisk tildelte adresser.

Fast IP bruger du hvis du har tændt dig at kører server services, f.eks. at hoste en webside, kører en mailserver osv, for at undgå at din IP-adresse hele tiden skifter.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 09:36
Jeg kan helt sikkert anbefale denne

http://www.edbpriser.dk/access-point/trendnet-300mbps-wireless-easy-n-upgrader-tew-637ap-id-426749.aspx

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Vær opmærksom på at Waoo ikke tilbyder den samme løsning alle steder. Hos østjysk energi kan jeg fx ikke slipper for at bruge den router der er i deres boks. Fik dog at vide at det regner de med at kunne tilbyde på et tidspunkt.

Det er ikke Waoo, der står for den tekniske løsning. Det er energiselskabet.
Men bortset fra det, så burde INGEN af dem låse en forbruger fast med en router fra udbyderens side. Det MÅ og SKAL være et tilbud, til folk der ikke gider, ønsker, orker, har lyst til (find selv på flere årsager). Men for os andre, der skal de bare levere et Fibermodem, så klare VI selv resten.
Og så kan de lige vove på at lukke for nogle porte overhovedet. 
De skal i realiteten bare gøre det de selv tilbyder og er til for. Levere et internet signal/forbindelse. Hvor svært kan det være!!



Redigeret af Kandersen - 21-Januar-2014 kl. 11:39
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Nu vil jeg så lige give min besyv med da jeg selv har fiber hos EnergiMidt, der er ingen router indbygget i deres fiberboks, har selv samme router (Asus AC66U) og der spiller bare sammen (90/90 forbindelse), har så måttet invisterer i fast ip da EnergiMidt for et par år siden fik den geniale ide at lukke alle portene på de dynamiske ip'er

Øhh lukkede alle portene?? 
Hvis det så kun have været på indgående trafik, så kunne man måske forstå det. Men alle portene, det lyder som om, de slet ikke vil have kunder. Så burde de bare have lukket deres biks i stedet for.

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 16:04
det var den forklaring vi fik for et par år siden da intet af det vi havde kørende virkede længere ( 2 ftp server, 2 nas server og 1 homeserver)
intet af det kunne lige pludselig tilgåes udefra og jeg kontaktede så energimidt og fik at vide at de havde lavet nyt infastruktur og havde valgt at lukke for alle portene på de dynamiske ip'er og jeg så blev nød til at få fast ip hvis jeg selv ville bestemme over hvilke porte der skulle være åben
Til top
bjarnelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjarnelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 14:57
Så fik jeg købt en asus rt-n66u - så er spændt på om jeg kan finde ud af opsætning....

Skal lige høre til hvordan jeg evt skal lave opsætningen på en ekstra router/acces point/repeater... Jeg får nok brug for at lave en forlængelse.. Skal det være som acces point - repeater eller hvordan ??
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 15:34
Hvor langt skal signalet række?
Til top
bjarnelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjarnelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 16:16
Der hvor vi primært skal bruge trådløst net er ca. 10-12 m- væk og igennem 3 vægge i forhold til hvor router kommer til at sidde

Bjarne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu