recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solskoldet, gulsot eller askegrå
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solskoldet, gulsot eller askegrå

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Solskoldet, gulsot eller askegrå
    Sendt: 07-Februar-2014 kl. 10:35
Jeg bliver til stadig slået af den elendige billedkvalitet, man generelt oplever på tv-skærme. Hudfarven ser ud som om vedkommende er solskoldet eller har gulsot, og hvis ikke så askegrå i ansigtet. De er selvfølgelig ikke kalibreret, men alligevel ubegribeligt, idet min gamle bærbare PC'er uden nogen finjusteringsmuligheder præsterer en overlegen, perfekt gengivelse af hudfarver sammenlignet med de fleste skærme, jeg oplever.

Men så til mit spørgsmål..... har netop fået mig et nyt Samsung 46" LED og arbejder til stadighed for at optimere indstillingerne. Har i den forbindelse "for sjovs skyld" lånt en Spyder 3 kalibrator, hvor det fremgår, at CD'en med skærmbillederne SKAL isættes ens DVD afspiller. Er det ikke lige fedt om man isætter CD'en i en separat computer som tilsluttes tv'et via USB porten?

Eller med andre ord, er der nogen tekniske forskelle på gengivelsen, PC vis USB kontra DVD afspiller via HDMI?

mvh

Redigeret af okaare - 07-Februar-2014 kl. 14:14
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 10:53
Hvorfor vil du bruge en DVD skive
Til min spyder har jeg en BD skive med alle test billederne.
En dvd skive vil vel bare give engang op skaleret rod.
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 12:10
Sorry, vi taler forbi hinanden grundet at jeg nok har været upræcis. Jeg tænker selvfølgelig på den medfølgende skive med TEST PATTERNS Pal DVD, som der står, hvorfor jeg ikke formoder at det er en BD skive
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 13:05
Nej er helt med på hvad du mener.
Men hør ejeren om der ikke skulle være en BD skive med de testpatters Kunne jo være han/hun bare har glemt og aflevere den. Tænker bare på at få mest ud af kalibreringen.
Min er en spyder4 så kan godt være at der ikke er BD til spyder3.

Men tilbage til dit spørgsmål. Mener at man siger at man skal afspille fra den afspiller man bruger mest. Men det er sikkert bare en tommelfinger regel.
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 14:13
Tak for dit svar. Har undersøgt om der oprindeligt medfulgte en BD til Spyder3. Det gør der ikke, hvorfor jeg må nøjes med, hvad jeg har. Men jeg prøver en finjustering med apparaturet for at se om det bidrager til en yderligere forbedring. Har det udgangspunkt, at jeg ikke accepterer en 95% optimal indstilling, hvis der kan opnås en på 99%
mvh
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Er det ikke lige fedt om man isætter CD'en i en separat computer som tilsluttes tv'et via USB porten?


Jeg er sgutte sikker på at du får noget godt ud af at sætte din computer til dit tv med et USB kabel......jeg tror slet ikke at du får noget billede frem!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:41
Jo da, jeg får absolut diverse testbilleder frem ved at anvende en separat PC'er tilsluttet USB-indgangen på min fladskærm. Mit spørgsmål gik bare på, om der var nogen tekniske kvalitetsforskelle på de to fremgangsmåder, DVD afspiller vs. en PC.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Jo da, jeg får absolut diverse testbilleder frem ved at anvende en separat PC'er tilsluttet USB-indgangen på min fladskærm. Mit spørgsmål gik bare på, om der var nogen tekniske kvalitetsforskelle på de to fremgangsmåder, DVD afspiller vs. en PC.

Du er den første jeg har hørt om som har gjort det...sikker på du ikke mener HDMI?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 17:21
Hjælp, jeg er et skridt nærmere seniliteten; er lige kommet hjem og kan se, at det var tv'ets HDMI interface, jeg anvendte i går. Undskyld mange gange for min stædige holdning. Eneste undskyldning er, at det er et nyt tv, som jeg rodede med ved brug af diverse kabler.
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér act_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 17:46
Normalt bliver hver input kanal kalibreret for sig. Jeg ville tilslutte en DVD-afspiller via HDMI eller computer hvor du er sikker på der ikke er indstillet kalibrering i grafikindstillingerne. Og så mere eller mindre kopiere indstillingerne til de andre inputs.
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 17:04
Tak for alle svarene på mit spørgsmål. Prøvede i går aftes at kalibrere og det gik forbavsende godt. Har efterfølgende visuelt foretaget en enkelt finjustering
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu