recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En helt nede i kælderen bio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En helt nede i kælderen bio...

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 10:35
Der sker godt nok meget i det rum. Kan det ikke være forstyrrende med så meget omkring sig, når man ser film? Den var aldrig gået her med så proppet et rum. Det kan jeg slet ikke. Selvfølgelig en smagssag.

Ellers ser det ganske fint ud. Og er vel godt lavet når man også skal have en masse andet stående i rummet.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 12:52
Vi oplevet nu ikke rummet som proppet og når filmen er på og lyset slukket er fokus 100% på det det hvis at filmen er interresant nok. Ja alt er jo en sag og behov og smag, vores rum er et bio rum med flere funktioner ig det fungerer ganske godt, men det som rummet bliver brugt mest til er at se film.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 18:44
apropos når lyset er slukket!

Sad en aften med lyset slukket, uden at projektoren var tændt, og så hvor meget lys der var i rummer fra alle de mange apparat-dioder som lyste op fra net-switche, apple tv. popcorn hour som jo nærmest har en projektør. Rummet var jo slet ikke helt mørklagt som det jo var tiltænkt, og mit lærred stod lysende klart frem i det helt mørklagte rum.

Jeg gik i gang med at sætte et stykke sort gaffa tape på alle de mange dioder, og det virkede fantastisk. Nu kan jeg ikke se lærredet mere, når jeg slukker lyset (men selvfølgelig når projektoren er tændt ;-)). Og jeg kan sadig se om apparatet er tændt, diodelyset kan ses som et svagt lys gennem gaffa tapen.

Redigeret af jonit - 03-December-2014 kl. 18:50
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 18:52
Næste projekt er at lave et maske system da de fleste af mine film er i 2:35/1 og mit lærred er i 16/9, tænker at lave noget helt simpelt med elastiksnor og resterne af mørklægningsgardinerne, nogle der har nogle gode ideer?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 19:34
Så engang en der havde lavet fjernstyret afmaskning ved hjælp at 2 100kr,s batteriboremaskiner hvorpå der var sat et par lange gevindstænger som så kunne løfte afmaskningen op og ned ved at trykke på et par knapper. Kan ikke huske om det var her eller ovre på hifi4all
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Så engang en der havde lavet fjernstyret afmaskning ved hjælp at 2 100kr,s batteriboremaskiner hvorpå der var sat et par lange gevindstænger som så kunne løfte afmaskningen op og ned ved at trykke på et par knapper. Kan ikke huske om det var her eller ovre på hifi4all



Men det bliver jo svært ved dig da du ikke har baffelvæg :-)....men smart det var det sgu.
Ning
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 20:37
Men klaveret spiller vist ikke for godt?Smile Er der ikke noget med en tangent, som ikke vil komme op?
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Men klaveret spiller vist ikke for godt?Smile Er der ikke noget med en tangent, som ikke vil komme op?

Jo det bliver ikke motioneret og så bliver man lidt træg i det, du ved!
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Så engang en der havde lavet fjernstyret afmaskning ved hjælp at 2 100kr,s batteriboremaskiner hvorpå der var sat et par lange gevindstænger som så kunne løfte afmaskningen op og ned ved at trykke på et par knapper. Kan ikke huske om det var her eller ovre på hifi4all



Men det bliver jo svært ved dig da du ikke har baffelvæg :-)....men smart det var det sgu.

Ja har godt set det et sted, men det bliver noget af et monstrom at have udenpå læarredet, når jeg ikke har baffelvæg, tænker at det skal være enkelt og simpelt.

to tynde plader beklædt med sort velour eller elestiksnor spændt på tværs af lærredet med sort stof til af maskiningen? Skal lige tænke lidt over et enkelt på/afmonteringssytem.

Tænker at det skal være på mere eller mindre permanet, men kunne tages af når der skulle være en film med 16/9 som skal ses.

Der er selvfølgelig lige en udfordring med subtitles, men det skulle være muligt at flytte på placereingen af dem på min popcorn hour a400, nogen der evt har erfaring med dette?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 17:55
En lille update, nu hvor jeg har nogle erfaringen med min bio....

Er super glad for min hjemmebio, den bliver flittigt brugt.
Har fået sat mørklægningsgardiner foran IKEA rullegardinerne, og det virker. I højt solskin slipper der ikke lys igennem, ihvertfald ikke noget der er generende.

Har aldrig fået lavet en 2:35/1 afmasking, men har også erfaret at det vil give problemer med undertekster som sidder under dette format. Måske kommer det på et senere tidspunkt.

Jeg er superglad for upgrade af min Forstærker til en ONKYO TX-NR 809, den har det overskud af kræfter som jeg savnede og det giver mere kraft men også mere luft i lyden.

Jeg savner dog noget mere punch og præcision i bunden, hvilket nok skyldes at mine subs nok ikke var de bedst egnede valg til Film, men det var nogle gode tilbud. Det er en Dali SUB E-12F Subwoofer og en
Audio Pro B 1.35 Sobwoofer. Jeg har arbejdet med at få dem integreret sammen (lyttet mig frem) og syntes det er lykkes ok, på trods af at det er to meget forskellige subs. 
 
Jeg overvejer at skifte dem ud med en SVS subwoofer SB/SP - model 1000/2000, men kan ikke finde ud af hvilken model der er mest egenet til mit rum, og hvilken størrelse det skal være, nogen der har erfaringer med det?
Vil gerne have mere punch, dybere og præcision i LFE sporet.






Redigeret af jonit - 06-Juli-2016 kl. 17:57
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 16:05
Har lige Solgt min Dali E-12 F subwoofer, den skal erstattes af en SVS PB 12 evt. to SVS PB1000 eller en SVS PB2000, kigger efter noget brugt? kender du nogen som vil sælge?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 16:59
imens du venter, så kan du lure lidt på ham hers videoer, hvor han har anmeldt svs pb1000/pb2000/sb2000 og duals osv. samt div. setup-tips mv. han er bare en alm. mand, som beskriver hvad han oplever inden for subwoofer: http://www.youtube.com/channel/UCn9nYtXnrC0KVrJ0O4KlWoA



Redigeret af Random_Hero - 11-Juli-2016 kl. 17:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu