recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kommer nogle film kun på dvd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kommer nogle film kun på dvd?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor kommer nogle film kun på dvd?
    Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:00
Hej med jer
Ja måske lidt et mærkeligt spørgsmål, men jeg undre mig alligevel over hvorfor nogle film kun udkommer på DVD? F.eks. vil jeg vældig gerne have fingrene i filmen "Holy Motors". Den er udkommet med danske undertekster på dvd, men kan kun fåes på bluray med engelske undertekster (filmen er fransk). Når man har teksterne, ekstra materiale osv., kunne man vel rimelig omkostningsfrit udgive det på Bluray, eller er der noget jeg ikke forstår?


Redigeret af kloppern - 08-Februar-2014 kl. 14:12
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:11
din overskrift er lidt misvisende... Den burde nok hedde "Hvorfor kommer nogle film kun på DVD?"

Anyway, den danske distributør, Midget Entertainment, har nok vurderet at markedet for filmen på bluray ikke er stort nok, til at det kan betale sig at udgive den.

Du kan dog købe den på Amazon til en fornuftig pris, med engelske tekster http://www.amazon.co.uk/Holy-Motors-Blu-ray-Denis-Lavant/dp/B009G3W9MY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1391864994&sr=8-1&keywords=holy+motors
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:15
Dr. gonzo, du har fuldstændig ret, det gik vist for hurtigt! Den er hermed rettet.

Det jeg spekulere på er, at omkostningerne ved at udgive en film på Bluray og på dvd vel ikke er alverdens, når arbejdet med oversættelsen er udarbejdet. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:28
Det er noget helt andet at udgive en film på Blu-ray.

Hvis du vil se "skæve" film som Holy Motors på Blu-ray, så må du nok hellere lære at se film med engelske undertekster.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 13:54
Og evt gardere dig med en regionsfri afspiller. 
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 16:19
Resident Evil findes vist også kun på DVD, mens efterfølgerne findes på BD også. Møgirriterende.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 17:04
Alt Resident Evil findes på Blu-ray i hvert fald så tæt på os som i England.

Igen, så er det altså et spørgsmål om at lære at se film med engelske undertekster, eller vænne sig til at nøjes med dvd, engang imellem.

Redigeret af Naiera - 10-Februar-2014 kl. 17:04
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 11:42
Tak for jeres input.
Til film på engelsk foretrækker jeg engelske undertekster, men til andre sprog bliver det lidt kringlet.
 
Jeg er helt med på, at hvis det kunne betale sig at udgive på bluray, havde de selvfølgelig gjort dette. Jeg er helt med på vilkåret, men undre mig alligevel over hvad de ekstra omkostninger indebærer?
 
Filmen er allerede i en bluray version, undertekster og menuer er allerede oversat til en dvd og "on demand" version.
Man har allerede arbejdet med at sende dvd'en i distribution og det kræver vel som sådan ikke ekstra markedsføring at udgive blurayen samtidig. Så forskellen er vel stortset prisen for at brænde den på bluray? Eller skal der betales ekstra rettigheder for at udgive både på bluray og dvd?
 
Jeg undskylder, for jeg kan godt læse at jeg kommer til at fremstå en smule stædig og kæk, det er ikke min hensigt, jeg er ganske enkelt nysgerrig.
 
Måske er det i virkeligheden ligeså meget et spørgsmål om at jeg (og måske en del af jer andre), tænker at dvd er håbløst uddateret, men det ikke nødvendigvis er sådan befolkningen/markedet har det generelt.
 
 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 12:36
Det koster selvfølgelig rettighedskroner også at udgive på Blu-ray.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 13:19
Du betaler en licens/afgift for hvert medie du vil udgive på, og hvilket område. F.eks. licens for DVD, licens for Blu-Ray, licens for Streaming, licens for Premium Channel TV, Licens for kommercielt TV, licens for Licens-finansieret (ukodet) TV. Til hver af disse skal så også (individuelt) betales licens til oversætteren - du må altså ikke benytte en oversættelse til DVD til en Blu-Ray udgivelse eller TV broadcast. Der skal betales licens for brugen af oversætttelsen til hvert enkelt medie.

Så et ekstra medie koster altså noget mere end blot omkostningerne til trykningen af de andre medier. Der følger en masse andre licens-betalinger med i kølvandet...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 13:21
Tak skal I have, det giver jo vældig meget mening.
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 22:29
Jeg undre mig også.

Alle for fire er også kun udkommet på DVD, imens at Alle for en, Alle for to og Alle for tre alle er på Blu-ray.

Jeg samler på danske film og vil gerne have dem i den bedste kvalitet, hvorfor kan jeg kun få nogen nye film på DVD.

og Hvidsten gruppen 2 som har fået 5 stjerner er også kun på DVD.

Andre danske film er kommet på Blu-ray.

Hvordan vælger de om en film skal på Blu-ray eller kun komme på DVD i dårligere opløsning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu