recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV i flere rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV i flere rum

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 23:15
Den løsning jeg beskriver udfører rent faktisk det du ønsker...
Den omformer det modtaget dvb-t signal til datatrafik over et lokalt netværk og kan bruges af alle enheder tilsluttet ens lokal net, også trådløst, jeg kan f.eks. se Boxer på en Windows tablet...

Der findes også egentlige netværkstuner (se digital devices og HDhomerun) som udfører det samme som en PC ned TV-tuner-kort, se mere her

http://digitalt.tv/octopus-net/


Klienterne behøver ikke være egentlige PC-er, det kan være diverse mediaafspillere, (ikke alle faciliteter).
Også smart-Tv kunne måske efterhånden være et alternativ så klientdelen direkte findes i selve TV-et..

En satellit-løsning med Canal digital kan klare noget tilsvarende..

Redigeret af avh - 09-Februar-2014 kl. 23:16
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 23:53
Men det bliver vel stadig en relativ dyr løsning, i og med han skal have afspillere ved alle tv?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 08:47
Ja det koster noget..

Men i princippet omformes signalet til distribution på ens lokal netværk til en lokal streamningstjeneste, som efterhånden kan modtages af mange typer enheder, også simple metoder som DLNA, som findes i en del TV.

Ideen er at centralisere brugen af tuner og herfra er det bare streamning...


DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af DragonDK DragonDK skrev:

Kan det virklig passe, at der i denne digitale tidsalder ikke findes et produkt der kan tage Boxer DVB-T signalet ned, kodede som ukodede kanaler, og splitte det ud i et slags DVB-C signal, eller for den sags skyld DVB-T signal, så alle fjernsyn i husstanden kunne få fornøjelse af den indkøbte TV-pakke, via et fordelt antenne netværk i huset?


Selvfølgelig findes det.
x antal tunere, med efterfølgende antal encodere til nyt format.
Prøv at spørg både TDC/YouSee og Stofa, de har masser af sådanne apparater.

Spørgsmålet er bare om ikke det så er billigere blot at købe en 2-3 abonnementer mere.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 09:22
Er detikke sjældent at i har alle TV i brug samtidig og måske aldrig. Så er det vel lettest at tage et kort med fra et TV til et andet der skal ses på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 09:46
Hmnn, "Hos Boxer har du frihed til dit TV" skriver de selv. Det er vist en sandhed med modifikationer...
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 14:06
Tja, der er vist begrænsninger eller kald det få valgmuligheder hos stort set alle udbydere.
Har lige i en gruppe gennemgået udbydere af TV og kom frem til at Boxer faktisk er den billigste udbyder. Dog har vi ikke undersøgt udbydere af fiber da ingen af os har den mulighed.
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Er detikke sjældent at i har alle TV i brug samtidig og måske aldrig. Så er det vel lettest at tage et kort med fra et TV til et andet der skal ses på.

Det kan du i og for sig have ret i, men et scenarie kunne sagtens være følgende, som nemt kan lade sig gøre med f.eks. Stofa Kabel:
Konen vil se håndbold fra TV3 sport i stuen og jeg vil se en film fra TV2 Film i hjemmebiografen. Samtidig kommer en udsendelse på Discovery, som jeg vil optage til senere brug. Ungerne gider ikke se nogen af delene og går på deres væresler for at se hhv. nickelodeon og Disney XD. Ved godt det lyder lidt ekstremt, men tænk den lige igennem... Stofa kunder, f.eks., vil ikke på noget tidspunkt opleve ovenstående som et problem.

Desuden skal jeg have TV'et ned af væggen i køkkenet, for at montere kort i TV'et. Det er ikke lige hvad jeg forbinder med komfort TV-kigning Wink
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Den løsning jeg beskriver udfører rent faktisk det du ønsker...
Den omformer det modtaget dvb-t signal til datatrafik over et lokalt netværk og kan bruges af alle enheder tilsluttet ens lokal net, også trådløst, jeg kan f.eks. se Boxer på en Windows tablet...

Der findes også egentlige netværkstuner (se digital devices og HDhomerun) som udfører det samme som en PC ned TV-tuner-kort, se mere her

http://digitalt.tv/octopus-net/

avh - misforstå mig ikke - jeg sætter virkelig pris på dine oplysninger. Jeg har da fået øjnene op for et produkt der kan noget i retning af det jeg efterspørger.

Men i gamle gamle dage købte man en dekoder boks man satte ind som det første på sit antennestik. Herefter monterede man antenneudgangen på dekoder boksen til resten af antenne kablerne i huset, med diverse splitterer osv på, for at man kunne få sine 2 VHS maskiner, ungernes 14" TV og stuealteret på hele 28" koblet på, så man kunne se den pakke man havde betalt for.

Så indtog D2Mac kodning på satellit TV i starten af 90'erne og siden har vi som ikke kan få kabel TV været stavnsbundet til kun at kunne se én af vores kanaler i den dyrt indkøbte TV pakke - nuvel i 2012 åbnede forskellige udbydere op for at man til nøds kunne få et ekstra kort eller to.

Men hvor er udviklingen henne på området... det har jo næsten stået stille de sidste 20 år... vi "boxer" stadig med at vi ikke kan få fuldt udbytte af vores pakke, fordi vores TV-kigning er begrænset til max 3 kort og dermed max 3 forskellige kodede kanaler på samme tid. Det virker fint i en husstand på 2 personer, men ikke i en moderne børnefamilie.

Men jeg takker for alle jeres inputs, og undre mig bare, ikke i stilhed mere, over at TV-udbyderne kan slippe afsted med så ringe en multiroom (læs max 3 rum eller 2 og en optager) løsning.Thumbs Down
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 18:57
Spøgsmålet er om man efterhånden ikke skal se tuner-tv, som en mulighed for at se indhold, som ellers ikke kan få over nettet...

DR og TV2 programmer kan sådan set klares næsten udelukkende over nettet.
Film og serier er tradionel flow TV ikke egnet til alligevel, altså hvis man satser på primært på indhold via nettet og supplerer det med tuner-tv til det man ikke kan finde på anden vis, så er her måske en vej frem.
Streamning er fint til indhold til børn...

Dvs. et tv skulle være gearet mod streamning, herunder lokal fra egen TV-server med tuner kort (f.eks. både dvb-t(2) og dvb-s2)...

Redigeret af avh - 10-Februar-2014 kl. 19:51
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af DragonDK DragonDK skrev:

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Den løsning jeg beskriver udfører rent faktisk det du ønsker...
Den omformer det modtaget dvb-t signal til datatrafik over et lokalt netværk og kan bruges af alle enheder tilsluttet ens lokal net, også trådløst, jeg kan f.eks. se Boxer på en Windows tablet...

Der findes også egentlige netværkstuner (se digital devices og HDhomerun) som udfører det samme som en PC ned TV-tuner-kort, se mere her

http://digitalt.tv/octopus-net/

avh - misforstå mig ikke - jeg sætter virkelig pris på dine oplysninger. Jeg har da fået øjnene op for et produkt der kan noget i retning af det jeg efterspørger.

Men i gamle gamle dage købte man en dekoder boks man satte ind som det første på sit antennestik. Herefter monterede man antenneudgangen på dekoder boksen til resten af antenne kablerne i huset, med diverse splitterer osv på, for at man kunne få sine 2 VHS maskiner, ungernes 14" TV og stuealteret på hele 28" koblet på, så man kunne se den pakke man havde betalt for.

Så indtog D2Mac kodning på satellit TV i starten af 90'erne og siden har vi som ikke kan få kabel TV været stavnsbundet til kun at kunne se én af vores kanaler i den dyrt indkøbte TV pakke - nuvel i 2012 åbnede forskellige udbydere op for at man til nøds kunne få et ekstra kort eller to.

Men hvor er udviklingen henne på området... det har jo næsten stået stille de sidste 20 år... vi "boxer" stadig med at vi ikke kan få fuldt udbytte af vores pakke, fordi vores TV-kigning er begrænset til max 3 kort og dermed max 3 forskellige kodede kanaler på samme tid. Det virker fint i en husstand på 2 personer, men ikke i en moderne børnefamilie.

Men jeg takker for alle jeres inputs, og undre mig bare, ikke i stilhed mere, over at TV-udbyderne kan slippe afsted med så ringe en multiroom (læs max 3 rum eller 2 og en optager) løsning.Thumbs Down
Den løsning du beskriver du havde engang var jo også en kabel tv løsning. Dengang kunne du modtage DR og TV2 med luftantenne.
Når folk vil have flere kanaler at vælge i mellem og frit kunne vælge mellem dem bliver løsning mere besværligt end tidligere løsning.
Det du oplever med DVB-T nu vil alle komme ud for med DVB-C hvis/når der bliver frit kanal valg.

Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 16:48
Der er blevet nævnt at stofa og yousee anvender en filterløsning, der kan distribuere afhængig af pakke til hele huset.
Det burde være simpelt, at lave en lignende løsning til terrestialt tv. Hvis Boxer kunne lave en sådan løsning, ville de pludselig blive en meget alvorlig konkurrent til internet, satellit og kabel udbyderne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu