recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV i flere rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV i flere rum

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer TV i flere rum
    Sendt: 08-Februar-2014 kl. 18:40
Hej kloge hoveder på recordere.dk

Jeg betaler i dyre domme til Boxer TV, hvor jeg også har købt ekstra kort til, men jeg forstår ikke at der ikke findes en anden og mere smart løsning. Jeg er af den opfattelse at jeg har købt og betalt et produkt, som alle i husstanden dermed lovligt kan se. Jeg kan dog kun købe 2 ekstra kort, som i øvrigt er ret dyre!

Kan det virklig passe, at der i denne digitale tidsalder ikke findes et produkt der kan tage Boxer DVB-T signalet ned, kodede som ukodede kanaler, og splitte det ud i et slags DVB-C signal, eller for den sags skyld DVB-T signal, så alle fjernsyn i husstanden kunne få fornøjelse af den indkøbte TV-pakke, via et fordelt antenne netværk i huset?

Jeg kender godt til løsninger, hvor man splitter et boxerkort, trådløst - bl.a. smartwi. Men denne løsning har en del begrænsninger i et større ældre hus, hvor den pga. den meget begrænsede rækkevidde, ikke kan nå rundt i hele huset!

Håber nogen kan give et praj om mulige løsninger Smile
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 18:53
Nej, ikke muligt lovligt. Så 1kort i hvert tv og så ellers splitte signalet ud til hvert tv.
Du skriver dyrt - det syntes jeg ikke det er i forhold til alternativerne.
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 19:52
Når jeg skriver dyrt, så mener jeg at hvert kort som koster kr. 299.- kræver et boxer CI modul af yderligere kr. 399.- altså 698.- pr ekstra tv. Samtidig med begrænsningen af maks 3 kort i alt. Hvor vi er 4 i familien, er det i underkanten. Vil gerne kunne tage TV pakken i køkkenet, i soveværelset, børnenes spillerum, børnenes værelser, stuen, hjemmebiografen., samt en optager - altså har jeg brug for ikke mindre end 8 kort og CI moduler X kr 698.- altså ca. kr 5600 i kort og moduler. Jeg mener da både stofa kabel og yousee kabel tilbyder et stik ind i huset som kan fordeles efter godt befindende, så burde boxer, eller for den sags skyld satellit udbyderen kunne tilbyde en boks der kunne det samme.
Hvor jeg bor, har jeg ikke andre muligheder end boxer eller satellit.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af DragonDK DragonDK skrev:

Jeg mener da både stofa kabel og yousee kabel tilbyder et stik ind i huset som kan fordeles efter godt befindende, så burde boxer, eller for den sags skyld satellit udbyderen kunne tilbyde en boks der kunne det samme.
Forskellen er netop, at Stofa og YouSee tilbyder et individuelt stik ind i huset. Her kan de med filtre i fordelingsboksen uden ved vejen styre hvilken pakke, der leveres. Denne kan så leveres helt uden kryptering og kan ses på alle husstandene tv uden yderligere kort m.v.
Den mulighed har Boxer ikke, da de jo leverer et signal, der kan modtages af alle og enhver.
Der er ikke nogen bokse på markedet, der kan lave en tilsvarende funktionalitet, for det vil rent teknisk kræve, at boksen har en tuner for hvert tv, og det er næppe realistisk. Så er løsningen med separat kort for hvert tv alligevel det enkleste.




Redigeret af dkscan - 08-Februar-2014 kl. 20:25
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
korsholm_jeppesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2012
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér korsholm_jeppesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 09:58
Prøv at kigge på denne løsning. Der er skrevet lidt om det i forummet her på recordere. Bare søg på Smartwii
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 10:31

Som der i starten blev skrevet, den kan ikke bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 13:49
Jeg har faktisk en smartwii og den fungerer godt sammen med boxer, men dens rækkevidde er meget ringe. Flere TV har dobbelttuner, har jeg bemærket og tænker derfor at det ville være teknisk muligt med en boks der der videregiver signalere ukodet ud til flere tv på husstandene antenne netværk.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 13:58
 
 
Oprindeligt skrevet af DragonDK DragonDK skrev:

Flere TV har dobbelttuner, har jeg bemærket og tænker derfor at det ville være teknisk muligt med en boks der der videregiver signalere ukodet ud til flere tv på husstandene antenne netværk.
 
 Det findes som tidligere skrevet ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 17:11
En mulighed er at lave en såkaldt klient/server løsning.

Anvender et sådan løsning..

Der er opstillet en central TV-server (en Windows PC) med et antal tuner kort,i dette tilfælde 3 dvb-t(2) tuner (2 med CI-interface).
Software dvbviewer recording service,
Antenne kun ført frem til denne TV-server.
Dvs. kabling frem til de forskellige TV kun er netkabel.

Foran hver TV er placeret en mini-PC, som kører Windows 8.

Hver TV kan vise live TV eller central optaget TV-programmer.
Betjening af TV via MCE-remote (software=dvbviewer)
Disse miniPCer kan også anvendes til Netflix, TV2 play Viaplay, Youbio, youtube, netradio m.v.

Ingen af boxers HD-kanaler kan vises, fordi Boxer har valgt at krybtere deres kanaler med CI+ i stedet for CI og dermed ødelægge HD-modtagelse, selvom man har abonnement...

Der kan vises optages 2 Boxer kanaler samtidigt plus yderlig alle DR kanaler også samtidigt.
Tv2 programmer og Dr.dk programmer kan i stedet for at optage dem blot vises fra nettet..

Redigeret af avh - 09-Februar-2014 kl. 17:13
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

En mulighed er at lave en såkaldt klient/server løsning.

avh

Det er en spændende løsning, men jo i bund og grund ikke en fair løsning overfor kunderne, slet ikke nu hvor flere og flere af Boxers kanaler overgår til CI+.

Min pointe er blot at det ikke er helt rimeligt med den måde Boxer tilbyder deres kunder en "multi-room" løsning, da jeg jo betaler for at min husstand kan se deres betalingskanaler.

Forestil dig, hvis din internet udbyder tillod sig det samme at du kun kunne have 3 enheder koblet på internettet af gangen.

Det jeg efterlyser er i bund og grund en slags TV-switch, der kan håndtere at sende de kanaler jeg betaler for ud på min husstands antenne netværk.

Den tidligere omtalte løsning med 8 kort er slet ikke muligt med Boxer, og hvis det var, så ville det koste mange tusinde kroner, som jeg heller ville betale for en DVB-T2 boks der kunne løse ovenstående.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 21:12

Meget kan løses, men som det er for nuværende, er der ikke en sådan enhed. Det nærmeste man kommer noget sådan er fiberudbyderen Waoo, som har mulighed for at udsende deres signaler på Coax (DVB-C) til de enkelte enheder i huset.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DragonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Meget kan løses, men som det er for nuværende, er der ikke en sådan enhed. Det nærmeste man kommer noget sådan er fiberudbyderen Waoo, som har mulighed for at udsende deres signaler på Coax (DVB-C) til de enkelte enheder i huset.

Det kribler da i fingerne på mig, for at lave crowdfunding, så jeg kan komme i gang med at udvikle sådan en boks.... de fleste DVB-T og satellit udbydere burde da været meget interesseret i det, da de derved kunne sløjfe deres multikort løsning og dermed have en mere sikker og fair løsning overfor deres kunder.... er det kun mig der øjner en lille million forretning, hvis jeg kunne løse ovenstående problematik? Star
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu