recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste kompakt højttalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste kompakt højttalere?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste kompakt højttalere?
    Sendt: 22-Februar-2014 kl. 13:29
Helt enig Jetex. Men hvis man alligevel er på et budget kan man lige så godt bruge sine moneter på det man ønsker. Det er min pointe til trådstarter og det syntes jeg bare du glemte i din generalisering ;-)
 
Mvh BS
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 13:25
Større og flere enheder, giver et større kabinet, dertil ændringer og måske flere komponenter i delefilter. Alt dette har en pris, både på pengepungen og indretningen.
Uanset valg af størrelse, så koster kvalitet som regel mere. Men vælges der rigtigt første gang, er der penge at spare. Og en højttaler holder om end ikke evigt, så i meget lang tid. Jeg vil derfor mene, at det ekstra guld er givet godt ud.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 13:16
Ja Jetex der var den oversete parameter. Prisen på grisen ;-)
 
BS
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 13:14
Med en gulvmodel kan du opnå helt de samme lydkvaliteter, og dertil en bedre bund, men prisen er blot en anden. En gulvhøjttaler kan og skal kunne levere samme transparens og soundstage som en stander ditto, med mindre vi snakker billigt og dårligt produceret grej.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 13:02
Arh Jetex er det ikke pænt snævertsynet at en gulvHT altid er bedre end en stander? En godt konstrueret 2 vejs stander kan oftest noget med transparens og siyndstage som mange gulvHT mangler. Omvendt kan en stor HT som regel levere bedre bund end en lille stander!
 
Så det er vel hvad man prioterer højst man skal vælge ud fra :-)
 
Mvh BS
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tilbage til emnet, i min verden er en kompakthøjttaler et kompromis. Hvis pladsen er til det, så vil en gulvhøjttaler være første prioritet. Hvis vi snakker samme producent og linje, vil gulvmodellen altid overgå reolmodellen. Fysikkens love har talt, hvis der skal være "stor" lyd, kræver det ditto enheder og kabinet.
Med reolmodellen vil du sikkert, inden længe, investere i en sub. Især når du finder ud af, at der mangler en del i bunden.

Det vil jeg til dels give dig ret i.

Omvendt, så har en standerhøjtaler hvis placeret rigtigt, en fantastisk evne til at forsvinde fuldstændigt i lydbilledet og bare formidle musikken som var du til stede, det er svære at få til at lykkedes med en gulvhøjtaler, og så snakker vi også en helt anden pris lap. Og for mig, er det hifi, når højtaleren forsvinder og sangeren står foran dig i stuen. Selvfølgelig kan man ikke få den samme bund, men en for stor højtaler i et lille rum, er virkelig også noget skrammel, og vil komme til kort, mod en kompakt. Desværre er hifi altid et kompromis :-(


Redigeret af SilverLine - 22-Februar-2014 kl. 12:59
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 12:34
Alternativ til Dali Grand Coupe kunne være Dali Menuet.

http://www.dba.dk/soeg/?soeg=dali+menuet

Fåes også i sort og kan placeres op af væg. De spiller rigtigt godt og er meget små og diskrete. Grand coupe bliver nok umulig at finde til de 2k.

Redigeret af Denraretiger - 22-Februar-2014 kl. 12:35
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 11:44
Tilbage til emnet, i min verden er en kompakthøjttaler et kompromis. Hvis pladsen er til det, så vil en gulvhøjttaler være første prioritet. Hvis vi snakker samme producent og linje, vil gulvmodellen altid overgå reolmodellen. Fysikkens love har talt, hvis der skal være "stor" lyd, kræver det ditto enheder og kabinet.
Med reolmodellen vil du sikkert, inden længe, investere i en sub. Især når du finder ud af, at der mangler en del i bunden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 11:43
Evt. overvej Monitor Audios Silver RX6. Ser fantastisk ud i højglans hvid, men fylder ikke så meget i landskabet. MA er lige kommet med en ny Silver serie, så den gamle RX6 kan sikkert fås til en rigtig god pris. Eneste negative er at plinten ikke er specielt smuk, men så er det heldigt at fødderne kan skrues direkte i højtaleren :)

Kan være det er ude af din prisklasse(Jeg tænker de kan findes for under 2,5k stykket fra ny), men hvis du kan finde et par gulvhøjtalere som både dig og damen er glad for, er lyden mange gange bedre end stander eller væghængte højtalere.

Her er lidt billeder af dem i forskellige farver og setup:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=471394&s=60
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 11:33
Jeg kan ikke lade være, men sofabords europallerne, er da et større issue end højttaler møbelhåndværk. En højttaler med udsøgt finish, glædes man over, selv uden lyd tilført.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Tingene skal sgu se ordentlig ud efter min smag :)


Så er det ud at kigge på et sæt Grand Coupe. Dansk håndværk i fineste klasse!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 07:07
Ha de kære koner. Da jeg solgte mine standerHT blev fruen pænt fornærmet da hun var ok forelsket i dem. De var også flotte. Og jeg fik BESTEMT at vide at der ikke kom store sorte HT ind i vores stue!!
 
Overraskende nok står der et par Elac 247 i pianosort i dag som hun er meget gladere for end de gamle. Hvorfor? Forde de er pænere og lyder sindssygt godt, siger hun :-)
 
Ja selvfølgeligt skal de have noget at sige men hvis de ikke kender eller har en forestilling om mulighederne kan det være svært at forestille sig resultatet.
 
Standere eller gulvHT er ligegyldigt men hvis de alligevel skal stå der så vælg dem der lyder bedst i dine ører. For som det er sagt kan standere noget gulvHT ikke kan men gulvHT kan sandeligt også noget standere ikke kan. Det er jeres behov der skal bestemme.
 
Mvh BS


Redigeret af Bschmidt - 22-Februar-2014 kl. 07:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu