recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VGA Signal fra PC til TV/Video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VGA Signal fra PC til TV/Video

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VGA Signal fra PC til TV/Video
    Sendt: 01-Marts-2014 kl. 19:49
Jeg søger noget hjælp til, hvordan jeg kan overfører et monitor signal videre, så jeg kan se det på et alm TV

Ideen bag er at jeg har en Betacam video recorder, jeg gerne vil have til at optage videosignalet fra PCen via båndmaskinens indgang Y, RY, B-Y. båndmaskinen er så sat til TVet via en alm lyd og video indgang

Jeg har ekspermenteret lidt, ved både at klippe et DVI-I og VGA stik over jeg havde og så lodde BNC stik på rød grøn og blå som skulle være anolge signal plus stel fra båd DV-I og VGA stik.

Men der kommer ikke rigtig noget signal på TVet andet end flimmer

Har skærmkortet en VGA indstilling, eller yderligere instillinger end bare at ændre opløsningen, eller hvad kan jeg gøre ?

Skal der mon en VGA/Video omætter boks på hvis der r noget der hedder det ?

Hilsen Ulrik
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 20:59
Jeg kan så efterfølgende se, at man måske skal bruge en VGA/TV-video Converter, men ville gerne undgå at skulle købe sådan en
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 21:24
Entenen converter du betaler dig fra, eller et grafikkort der kan give præcist den opløsning som tv signaler er i......

Med andre ord: køb en converter eller find en anden måde at optage på end en gammel optager.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 16:41
Er det fordi du gerne vil optage spil etc? - kører du full hd på din maskine, så er der et kopibeskyttelses "håndtryk" indbygget i dit DVI signal der gør du ikke kan få noget frem.  Men som KlausDM siger - For alt i verden glem alt om en betacam recorder til den slags.
Ved godt du måske ikke er så interesseret i at høre det, men det her er klart den bedste løsning på din udfordring! http://www.blackmagicdesign.com/products/decklink

Kig eventuelt om der ikke skulle være noget brugt rundt om på nettet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 16:57
Nej ikke lige spil. Det fordi jeg har over 300 Betacam bånd og dem ville jeg godt bruge som lagermedie, ved at bruge Betacam båndmaskinen til at optage fra feks.fra youtube og live udsendelser, så at sige det jeg afspiller direkte fra PCen, ved at kørere signalet direkte fra skærmkortet´s anologe DV-i eller S-video 7 pin, eller VGA og over i Y-RY-BY Composite indgangen på båndmaskinen via 3 BNC stik

Jeg har bare ikke kunne find et diagram der beskriver hvordan jeg feks. laver kablet fra DV-i, s-video 7 pin, eller vga til Betacam Composite indgang

Det hele er kun for sjov, da jeg jo bare kan gemme på HDD Men det er for at undgå at bruge penge færdiglavet kabler eller en boks der koster endnu mere end kablerne, da jeg har delene selv

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 16:58
Nej jeg kører ikke full HD har prøvet at sætte opløsningen ned uden resultat
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 17:54
husk lige på at du ikke bare kan lave om i "signalgangen" når du har et digitalt signal - hvis du har det skal der en eller anden omformer til for at kunne ændre det til analogt. (med mindre du kører det ud analigt via de 4 små pins på dvi stikket hvis du har et dvi til vga skærmkabel!)

Noget andet er. - du har virkelig ikke prøvet at søge på "dvi to composite" på vores allesammens ven Gogggggle?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 18:05
Nej jeg ved godt der kan komme konflikt ved at blande digital og anolog sammen uden en switch boks, men alt skulle gerne kunne kører som anolog og det er også de pin jeg prøver med (Component) (YPbPr)

Nå jeg må kigge videre efter et godt diagram
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 17:46
Nå men det lykkedes, signalet blev i stedet taget fra S video udgangen på grafikkortet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu