recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Navigation app til android..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Navigation app til android..

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jakob_joh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2014
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_joh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Navigation app til android..
    Sendt: 05-Marts-2014 kl. 12:25
Hej folks, er der nogen der har erfaringer og kan anbefale en god navigations app til android, søger noget der i betjeningen minder om en tomtom.. ;-)

Mvh. Jakob
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 12:36
Hvorfor ikke bruge Google Maps?
Til top
jakob_joh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2014
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_joh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 12:47
Kan man opsætte den til at opføre sig som en almindelig bil gps navigations enhed, "drej til højre om 300 meter osv.."

Sorry hvis det er et tosset spørgsmål, er lige vågnet op i det 21. århundrede med en nyindkøbt smartphone! ;-)
Må lige prøve at kigge lidt på google maps
 
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af jakob_joh jakob_joh skrev:

Kan man opsætte den til at opføre sig som en almindelig bil gps navigations enhed, "drej til højre om 300 meter osv.."

Sorry hvis det er et tosset spørgsmål, er lige vågnet op i det 21. århundrede med en nyindkøbt smartphone! ;-)
Må lige prøve at kigge lidt på google maps
 

hehe jeps du kan måde vælge bil/gå/cykle :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
jakob_joh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2014
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_joh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 13:25
Allright det må jeg prøve, mange tak for hjælpen!
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 13:28
Var så lidt, bruger det selv og det er udmærket. :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 14:29
Er stemmevejledningen bedre på Android end på iOS? På iOS går stemmen kold når man skal af i en rundkørsel. Det er der åbenbart ikke lagt beskrivelser ind om, så stemmen siger blot "Om 200 m..." og ikke "om 200 m - tag 2. Afkørsel i rundkørslen".

Redigeret af Torben Rasmussen - 05-Marts-2014 kl. 14:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:15

Det virker som en hver anden GPS Garmin/Tomtom.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:34
Man skal bare huske at det bruger data, så det er fint i Danmark, men kan dog blive relativt dyrt at bruge i udlandet. 

Af standalone navi programmer til Android vil jeg anbefale TomTom eller Navigon, de andre synes jeg ikke kommer i nærheden af disse.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:50

Google Navigation som er i Android er fuld på højde med Garmin/Tomtom. Nu er der heller ikke længe til at det ikke koster extra i EU at bruge Data.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:53
Det kan godt lade sig gøre at bruge kort offline på Google Maps, gjorde jeg selv for 3 uger siden da konen og jeg var i Hamborg. Der er ikke en decideret guide men man kan bruge snydetricks (google it). :-)
Til top
jakob_joh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2014
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_joh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 17:12
Tak for svar allesammen, standalone er at foretrække da jeg også bevæger mig udenfor landets grænser! ;-)
Findes der noget der fungerer der er billigere end tomtom app'en..?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu