recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telefon med ordenlig antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telefon med ordenlig antenne

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telefon med ordenlig antenne
    Sendt: 17-Marts-2014 kl. 19:44
Mine forældre bor et sted, hvor der er rigtig dårlig forbindelse. Det gælder sig både diverse smartphones og dumbphones. Min mor ønsker sig en ny dumpphone, har forsøgt sig med smartphone, både android og iOS og vil ikke have det. Findes der en, der har en stærk antenne og kan nå en ok dækning.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 19:55
Smartphones har været testet. Ved ikke om du kan finde en for alm. : http://ing.dk/artikel/stor-dansk-antennetest-nokia-lumia-925-dumper-med-et-brag-165132
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 20:46
Min mor har en DORO 615 og den er super.


Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Mine forældre bor et sted, hvor der er rigtig dårlig forbindelse. Det gælder sig både diverse smartphones og dumbphones. ...


Måske skulle du undersøge, hvilket selskab der har bedst dækning.   Telia og Telenor har fx netop lagt deres net sammen og fået en bedre dækning.

Hvis  du med 'dumbphones' mener 2G/GSM telefoner, så skal du være opmærksom på, at 2G udfases  over nogle år.  Ligeledes anvender både selskabet '3' og Telia/Telenor  900 MHz båndet med den gode dækning til at levere godt dækkende 3G forbindelser.

De nye 4G signaler kan pt.kun bruges til data, men det er kun et spørgsmål om tid før man også kan tale over 4G.   Her vil TDC få et meget stærkt net, men Telia/Telenor er godt med.

Jeg ville se på mastedatabasen.dk og dækningskortene fra TDC, fra Telia eller Telenor  samt fra '3'. De   kan give en ide om, hvilket selskab der måske kan have en lokal fordel.   Husk at de de øvrige selskaber bare videresælger et af ovennævnte selskabers mobil-net.

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 06:39
Når jeg rejser hvor der er dårlig dækning, stiller jeg min HTC til kun at bruge GSM. Det giver som regel en bedre dækning.
 
Jeg vil vove den påstand at alle 2g GSM telefoner har bedre dækning end smartphones.
 
@ reslfj .
Du skriver at: Hvis  du med 'dumbphones' mener 2G/GSM telefoner, så skal du være opmærksom på, at 2G udfases  over nogle år.
 
Jeg ved godt at det nok kommer til at ske..... Men der er vel ikke sat en dato på. Der er pænt mange GSM styringer/alarmer der skal skiftes hvis det bliver aktuelt. Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Telia og Telenor har fx netop lagt deres net sammen og fået en bedre dækning.


Yes og jeg har fået stolpe op og side ned at SMS der fortæller at nu optimerer de i mit område.

Desvære viser det sig bare at det har hjulpet "hat" med al deres "optimering". Udfald/ringe dækning er lige så ringe nu, som det har været i de sidste 6 år.

"Jammen det er din telefon", sjovt nok falder den ud samme steder som mine tidligere telefoner også gjorde det......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:




Jeg ville se på mastedatabasen.dk og dækningskortene fra TDC, fra Telia eller Telenor  samt fra '3'. De   kan give en ide om, hvilket selskab der måske kan have en lokal fordel.   Husk at de de øvrige selskaber bare videresælger et af ovennævnte selskabers mobil-net.

Lars  Smile


Umiddelbart er der fem Master inden for 2,5 km fra dem, de fire af dem er TTnet ærkedansk, og den sidste er TDC. Tt er det Telenor og Telia?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Umiddelbart er der fem Master inden for 2,5 km fra dem, de fire af dem er TTnet ærkedansk, og den sidste er TDC. TT er det Telenor og Telia?


Du skal se efter dækningen med den teknologi - GSM(2G), UTMS(3G) eller LTE(4G) - som bruges af den telefon, du vil anskaffe.   Det er LTE800, GSM/UTMS900 og til nød GSM/UTMS/LTE1800 der normalt giver dækning på  afstande på flere kilometer.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


@ reslfj .
Du skriver at: Hvis  du med 'dumbphones' mener 2G/GSM telefoner, så skal du være opmærksom på, at 2G udfases  over nogle år.
 
Jeg ved godt at det nok kommer til at ske..... Men der er vel ikke sat en dato på. Der er pænt mange GSM styringer/alarmer der skal skiftes hvis det bliver aktuelt. Smile


Ja, det sker ikke næste år.  Men TT (ja det er Telia og Telenor) har efter hvad jeg ved allrede overført ca halvdelen af deres 900 MHz frekvenser til 3G brug. Ligeledes har '3'  900 MHz frekvenser, der bruges til 3G og ikke til 2G. 

Efter hvad jeg hurtigt kunne se, så skal store dele af GSM frekvenserne (900 og 1800 MHz) genudbydes fra engang i 2017 og herefter forventer man, at de nye købere kan overgå til LTE, som de finder det bedst.

Det er jo ikke teleselskabets problem, at nogen har bygget deres alarmer integreret med GSM teknologien og ikke med en generel grænseflade til (inter)nettet.   

Men jeg skal sige, at min telefon også anvender 2G/GSM nettet (TDC's net) lidt endnu.

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Umiddelbart er der fem Master inden for 2,5 km fra
dem, de fire af dem er TTnet ærkedansk, og den sidste er TDC. TT er det
Telenor og Telia?



Du skal se efter dækningen med den teknologi - GSM(2G), UTMS(3G) eller LTE(4G) - som bruges af den telefon, du vil anskaffe.   Det er LTE800, GSM/UTMS900 og til nød GSM/UTMS/LTE1800 der normalt giver dækning på  afstande på flere kilometer.




Er vidst for dum til at gennemskue, hvordan jeg ser dækningen på det kort :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 12:53
 
 Telia dækning. Gul er 2G, Blå er 3G, Lilla er 4G. Så det er ret nemt at se hvor de enkelte dækker. Da det meste er blåt, så er det 3G der dækker det meste. 4G dækker så byerne. 2G er der meget dårligt dækket.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 13:01
Der er ingen farver på hverken min iPad eller computer :(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 13:05
 
 Ved ikke hvad du er inde på, men det ses her, med farver på. http://telia.dk/mobil/kundeservice/daekning
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu