recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS replikering/backup ekstern
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology NAS replikering/backup ekstern

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology NAS replikering/backup ekstern
    Sendt: 18-Marts-2014 kl. 19:26
Hej,

Har lige købt en DS213J som jeg vil bruge til backup og have stående hos mine forældre. Hvordan sættes dette op ? Er det cloud man skal bruge til det ? Jeg har en DS1812+ i den anden ende.

Det skal lige siges at jeg ikke har VPN til mine forældres netværk. Kan lave noget port forwarding på deres router.

Håber i kan hjælpe. Pft.

God aften.

Mvh. Torben
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 20:04
Bare brug backup funktionen, ikke Cloud
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hej,

Har lige købt en DS213J som jeg vil bruge til backup og have stående hos mine forældre. Hvordan sættes dette op ? Er det cloud man skal bruge til det ? Jeg har en DS1812+ i den anden ende.

Det skal lige siges at jeg ikke har VPN til mine forældres netværk. Kan lave noget port forwarding på deres router.

Håber i kan hjælpe. Pft.

God aften.

Mvh. Torben
Brug sikkerhedskopiering af delt mappe, der skal åbnes op for port 22 i din forældres router. Kører selv med nøjagtig samme setup, backup af min nas til en synology nas hos de gamle. Skriv hvis du har flere spørgsmål.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 21:02
Hej Hanzoy,

Kan du komme med en lille opskrift :-)

Skal jeg lave portforwaring fra de gamles WAN-IP på port 22 til IP-adressen på NAS'en (på de gamles  router) ?

Mvh. Torben
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 10:47
Hej 2ben,
Har set din PM men svarer i forummet, så andre måske også får noget ud af det Smile

På Synology'en hos de gamle gør følgende (bemærk det er opskriften i DSM 4.3):
Gå ind i Kontrolpanel -> Netværksbackup -> fanebladet Netværksbackup, sæt flueben i Aktiver netværkssikkerhedskopieringsservice.
Gå ind i Kontrolpanel -> Netværksbackup -> fanebladet Synkronisering af delt mappe, sæt flueben i Aktiver synkroniseringstjeneste for delte mapper.
På routeren hos de gamle, lav en port forwardring på port 22 til ip adressen NAS'en har.

På Synology'en hos dig selv (bemærk det er opskriften i DSM5.0):
Gå ind i Backup og kopiering > Synkronisering af delt mappe > Opret > Giv den et navn > Vælg hvilke mapper der skal synkroniseres til NAS'en hos de gamle > Indtast WAN ip adressen hos de gamle eller DDNS navnet på NAS'en, indtast brugernavn og kode, skal være en bruger med admin rettigheder på NAS'en hos de gamle > Sæt flueben i Aktiver overførselskryptering og evt. andet hvis det ønskes > vælg hvor tit det skal synkroniseres.

Sig til hvis det giver udfordringer.


Redigeret af Hanzoy - 19-Marts-2014 kl. 10:51
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:33
1000 tak - det vil jeg forsøge :-)

God aften.

Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu