recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brum fra pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brum fra pladespiller

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brum fra pladespiller
    Sendt: 19-Marts-2014 kl. 17:38
Hej

Har lige fået en B&O 5500 pladespiller. Den er sat til min forstærker (Pioneer VSX-921) via en Pro-Ject Riaa-forstærker. B&O-stikket bliver lavet om til phonostik via en adapter. Problemet er at der er uhyggeligt meget brum på lyden. Det kommer først når pladen begynder at spille, dvs. der er ikke noget når pick-up ikke er aktiveret. Hjææælp...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 17:49
Den mangler at blive stel forbundet med reciever/riaa


Redigeret af Kampus - 19-Marts-2014 kl. 17:50
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 17:52
Som regel sidder der et lille stelskrue på en pladespiller hvori du skal skrue en ledning. Den trækker du så fra pladespiller til forstærker og skruer fast i den. Det er ikke lige alle der har en decideret stelskrue, men så løsn en der sidder i kabinettet og vikl ledningen rundt om den og stram igen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:09
Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.
Ahh, true. Glemte lige, at der var sådan en imellem :)
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.


Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.


Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke.

Så prøv at løsne én af skruerne på kabinettet, og spænd ledningen fast, så der bliver en bedre, stabil forbindelse.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:


Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.


Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke.


Så prøv at løsne én af skruerne på kabinettet, og spænd ledningen fast, så der bliver en bedre, stabil forbindelse.


Ok, jeg prøver det i morgen. Jeg giver en melding ;-)
Tak for hjælpen ind til videre til alle der er kommet med input.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:25
I morgen??? Dén "operation" kan da ikke tage mange sekunder..... Big smile 

Er transportskruerne på undersiden løsnet? Måske dumt spørgsmål, da jeg ikke ved, om den overhovedet vil køre, hvis skruerne ikke er løsnet.


Redigeret af turbo2 - 19-Marts-2014 kl. 18:44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.


Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke.

Forkert! Det er pladespilleren der skal groundes i det her tilfælde til Riaa.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.


Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke.

Forkert! Det er pladespilleren der skal groundes i det her tilfælde til Riaa.


Mit problem er bare, at der ikke er nogen stelforbindelse fra pladespilleren. Med mindre den går i DIN-stikket, og det tvivler jeg på den gør.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:


I morgen??? Dén "operation" kan da ikke tage mange sekunder..... Big smile 

Er transportskruerne på undersiden løsnet? Måske dumt spørgsmål, da jeg ikke ved, om den overhovedet vil køre, hvis skruerne ikke er løsnet.


Det er de og det kan den ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu