recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Pioneer kvalitets receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Pioneer kvalitets receiver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: Pioneer kvalitets receiver
    Sendt: 21-Marts-2014 kl. 21:54

Klassisk vintage receiver fra Pioneers storhedstid. Modellen hedder Sx-650. Ud over at der i er er forstærker og radio i et er der også indbygget riaa til pladespiller, aux, tape indgange -til fx cd-afspiller. Den er med stålfront, træ lignende . sider, god lyd og mere strømstærk end mange forstærkere i dag.Mener den er på 2x40watt. I pæn men brugt stand.Den har lige fået nye pære. Kan høres med pladespiller og cd-afspiller inden køb.699kr.Et godt alternativ til Sansui , Nikko , Luxman , Sony , Rotel og Harman Kardon




Redigeret af exlærer - 12-April-2014 kl. 13:39
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 21:59
Lige præcis sådan en har jeg haft, og det var en rigtig fed reciever med mange kræfter = ægte watt
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:12
Tak for de pæne på receiverens vejne KampusSmile. Den lyder også godt men skal til at være far så...
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lige præcis sådan en har jeg haft


Sådan en har jeg faktisk også haft - jeg bliver helt nostalgisk Cry

Mvh
Bo

Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 20:20
Smile
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2014 kl. 18:38
Er der slet ikke nogen herude der er til vintage kvalitet?
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 14:26
nu med endnu flere billederBig smile



Redigeret af exlærer - 24-Marts-2014 kl. 14:51
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 22:19
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 12:21
virker og spiller godt
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 12:35
Når nu du skriver det som et åbent spørgsmål, så svarer jeg da lige :-)

Er det helt ærligt noget du forventer at få (mange) penge for, jeg kørte tilsvarende på genbrugen, fra det hus vi købte for et halvt år siden. Jeg ville ALDRIG bruge penge på sådan noget.

Men det kan da være der er et marked for det?

Mvh
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 14:17
Hej HQjben
Tjah jeg er bange for, at du har skudt dig selv i benet ved at køre den væk. Du skulle have sat den til i stedet og lyttet til den. Vintage hifi er på vej frem. Se bare ude på vintagehifi.dk, ebay etc. Der er som regel brugt bedre komponenter end  man anvender i dag(se bare ic kredse). Dette skyldtes til dels de forskellige oliekriser hvor vægten på transporten blev en endnu større del af omkostningerne. Mine erfaringer med vintage hifi er: de lyder bedre, har flere kræfter, kan lettere laves, er svære at finde dele til og kan som du ser på de andre indlæg vække positive minder. Hvis man så også godt kan lide  at høre at høre plader så... Hvad angår den pris jeg forventer så er den fastlagt efter, hvad jeg har set dem blive solgt for.

Men det er lidt det samme som med klassiske biler kontra en Skoda Oktavia. Det er et valg man træffer



Redigeret af exlærer - 30-Marts-2014 kl. 14:18
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af exlærer exlærer skrev:

Hej HQjben
Tjah jeg er bange for, at du har skudt dig selv i benet ved at køre den væk. Du skulle have sat den til i stedet og lyttet til den. Vintage hifi er på vej frem. Se bare ude på vintagehifi.dk, ebay etc. Der er som regel brugt bedre komponenter end  man anvender i dag(se bare ic kredse). Dette skyldtes til dels de forskellige oliekriser hvor vægten på transporten blev en endnu større del af omkostningerne. Mine erfaringer med vintage hifi er: de lyder bedre, har flere kræfter, kan lettere laves, er svære at finde dele til og kan som du ser på de andre indlæg vække positive minder. Hvis man så også godt kan lide  at høre at høre plader så... Hvad angår den pris jeg forventer så er den fastlagt efter, hvad jeg har set dem blive solgt for.

Men det er lidt det samme som med klassiske biler kontra en Skoda Oktavia. Det er et valg man træffer


Den kan næppe karakteriseres som Vintage HI-FI, i min optik er det også genbrugspladsen
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu