recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alt for meget bas i film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alt for meget bas i film

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 12:34
LFE sporet kan indeholde signaler 10db højere end de andre kanaler. På Onkyo/Denon har man mulighed for, at skrue 10db ned for LFE sporet alene uden at påvirke den redirectede bas fra fronterne, så det vil måske hjælpe på dit problem. Men så vil du ikke længere gengive filmene som det var tiltænkt.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:42
hmm jeg prøvede bare manuelt at skrue ned for volumen-knappen på subben. Det hjalp. :)
Underligt nok havde det ingen indflydelse på subbens volumen-niveau i stereo ...
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:47
Du kan jo sige dig selv, at hvis en ændring af volume på subben ikke har indflydelse på volume i stereo, så er der noget helt galt i opsætningen. Jeg ville nok få undersøgt om der ikke gemmer sig en fejl 40 et sted. :)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Du kan jo sige dig selv, at hvis en ændring af volume på subben ikke har indflydelse på volume i stereo, så er der noget helt galt i opsætningen. Jeg ville nok få undersøgt om der ikke gemmer sig en fejl 40 et sted. :)

tjoo men nu spiller det jo som det skal både i stereo og film... så ingen grund til at pille ved det :)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 09:13
Lyder som om subben ikke er aktiv ved stereo. Prøv at slukke og tænde for den mens du spiller stereo, og hør om der er forskel.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 09:30
-

Redigeret af mbm1 - 27-Marts-2014 kl. 09:35
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyder som om subben ikke er aktiv ved stereo. Prøv at slukke og tænde for den mens du spiller stereo, og hør om der er forskel.

 
Jeg tester det helt op til "max" volumen på anlægget. Så der kan ikke være tvivl om der er bas på..
Massive Attacks; protection og Karmacoma Wink


Redigeret af mbm1 - 27-Marts-2014 kl. 09:36
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyder som om subben ikke er aktiv ved stereo. Prøv at slukke og tænde for den mens du spiller stereo, og hør om der er forskel.

 
Jeg tester det helt op til "max" volumen på anlægget. Så der kan ikke være tvivl om der er bas på..
Massive Attacks; protection og Karmacoma Wink


Sub membramen bevæger sig vha bassen fra fronter. Er du sikker på sub modtager signal ved stereo?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyder som om subben ikke er aktiv ved stereo. Prøv at slukke og tænde for den mens du spiller stereo, og hør om der er forskel.

 
Jeg tester det helt op til "max" volumen på anlægget. Så der kan ikke være tvivl om der er bas på..
Massive Attacks; protection og Karmacoma Wink


Sub membramen bevæger sig vha bassen fra fronter. Er du sikker på sub modtager signal ved stereo?

forstår ikke hvad du mener?
subben banker derud af men dyb sprød bas i stereo
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hmm jeg prøvede bare manuelt at skrue ned for volumen-knappen på subben. Det hjalp. :)
Underligt nok havde det ingen indflydelse på subbens volumen-niveau i stereo ...

Når du skriver sådan, tyder det på at sub ikke er aktiv i stereo. Derfor spørger jeg til opsætningen. Kører du på nogen måde "direct" eller "pure direct" eller hvad det nu hedder på din recieve når toneregulering er slået fra?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hmm jeg prøvede bare manuelt at skrue ned for volumen-knappen på subben. Det hjalp. :)
Underligt nok havde det ingen indflydelse på subbens volumen-niveau i stereo ...

Når du skriver sådan, tyder det på at sub ikke er aktiv i stereo. Derfor spørger jeg til opsætningen. Kører du på nogen måde "direct" eller "pure direct" eller hvad det nu hedder på din recieve når toneregulering er slået fra?

Jeg kan ikke begribe hvordan subben ikke skulle være aktiv i stereo når der kommer lyd ud fra den?

nej jeg køre ikke direct. Netop pga subben så deaktiveres.

Har den automatiske indstillingen noget at gøre med den "kun" indstilliller LFE og ikke indstiller stereo.
Jeg lagde mærke til i volume-nivuea på recieveren var SW skruet helt i bund til -10 DB efter kalibrering. dvs recieveren kunne ikke skrue yderligere ned rent software mæssigt.



Redigeret af mbm1 - 27-Marts-2014 kl. 10:54
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hmm jeg prøvede bare manuelt at skrue ned for volumen-knappen på subben. Det hjalp. :)
Underligt nok havde det ingen indflydelse på subbens volumen-niveau i stereo ...

Når du skriver sådan, tyder det på at sub ikke er aktiv i stereo. Derfor spørger jeg til opsætningen. Kører du på nogen måde "direct" eller "pure direct" eller hvad det nu hedder på din recieve når toneregulering er slået fra?


Jeg kan ikke begribe hvordan subben ikke skulle være aktiv i stereo når der kommer lyd ud fra den?

nej jeg køre ikke direct. Netop pga subben så deaktiveres.

Har den automatiske indstillingen noget at gøre med den "kun" indstilliller LFE og ikke indstiller stereo.
Jeg lagde mærke til i volume-nivuea på recieveren var SW skruet helt i bund til -10 DB efter kalibrering. dvs recieveren kunne ikke skrue yderligere ned rent software mæssigt.



Så er det jo på plads!

Også det er på plads!

Pas!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu