|
bilka vil ikke |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4795 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Marts-2014 kl. 07:22 |
Behøver ikke være i original emballage, med mindre det "væsentligt forringer værdien af varen". |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Stougaard
Super bruger Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har du ikke fortalt hvilket fjernsyn der er købt, men hvis tv'et har været markedsført i den periode hvor købet er gjort har sælger jo ret i i at der er garantipris på det købte produkt, men bilka's garantipris gælder jo kun så længe varen er på bud. Ang. de 14 deres fortrydelsesret du nævne kunne der jo være opstået nogle misforståelser. Da købet blev indgået står der på bonnen noget lignende at der er 30 dages returret på intakt og ubrudt emballage. Det vil sige at de 14 dage jo ikke rigtig passer ind nogen steder. Når dette er sagt, så er den eneste mulighed hvis den sælger din ven har snakket med erkender at han har fortalt det du siger med de 14 dage, i dette tilfælde vil din ven jo have ret til om ikke andet at levere tv'et tilbage. Men det lyder jo lidt som at din ven og sælgeren har talt forbi hinanden, hvilket så har skabt nogle misforståelser.
|
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjaa, hvorfor har du ikke nævnt noget om det i din første besked? Jeg har svært ved at tro en sælger i Bilka har lovet en ubegrænset pris garanti på et produkt. Det kan være han har sagt at deres pris garanti var gældende, hvilket det måske også har været men da der er gået 9 dage er det overskredet. I dette tilfælde stoler jeg mere på Bilka end jeg gør på dig. Jeg har handlet ufatteligt mange gange i Bilka og har ALDRIG oplevet en dårlig service. Ja jeg har faktisk ofte undret mig over de gik så langt. Derfor tror jeg næppe du har fået en dårlig behandling. Nu arbejder jeg selv med kunder, og derfor ved jeg også at der altid er to sider af samme sag. Det er utroligt ofte at folk digter på historier, misforstår historier eller noget helt tredje.
|
|
HenrikH
Guld medlem Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lovgivningen er som meget klar.
Købt via nettet = 14 dages returret hvis i væsentlig samme stand og original emballage. Må godt have været prøvet af. Ingen prisgaranti. Købt i fysisk butik = ingen returet og ingen prisgaranti. Det er op til sælger, hvad de vil tilbyde. Så en evt. prisgaranti skal være baseret på, at sælger selv har tilbudt den eller annonceret den. Desværre er det op til køber at bevise, at der eksisterede eller blev aftalt en prisgaranti på købstidspunktet. I den pågældende case, går jeg ud fra, at der ikke aftalt en en prisgaranti. I så fald villle det da også være helt hen i skoven, hvis køber skulle kunne kræve, at Bilka skulle refundere eller tage tilbage. Hvis det var tilfældet ville ingen butikker jo turde sælge på tilbud (med prisgaranti). Forestil jer, at Bilka havde købt et parti og kalkuleret, at de kunne sælge det til xxxx kr. og tjene 500 pr. tv. Så køber Elgiganten et meget større parti og får derfor større rabat. De kan derfor sælge det 2000 billigere end Bilka og også tjene 500 kr. på det. Nu vil køber så have forskellen kr 2.000 betalt af Bilka. Altså ender Bilka med at tabe 1500 (prisnedsættelse 2000 - oprindelig fortjeneste 500) på tv'et. Så hører de nok hurtigt op med at lave tilbud på TV - og det gør alle andre også. Ikke godt for forbrugerne, da konkurrencen så bliver sat ud af kraft.n Ja, ja de kunne bare tage det tilbage, men så kan det jo ikke sælges til prisen som et nyt (det vil vi jo heller ikke betale, vel), så igen tab til Bilka. Så lev med det. Det er også pissesurt for dem, der har køb en minibil til 99.999 for så 2 måneder senere se at importøren sætte den ned til 79.999 på kampagne, men thats life, kom videre.
Redigeret af HenrikH - 28-Marts-2014 kl. 20:53 |
|
mvh
Henrik |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6621 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så sandt. Lad da for 💣🔪🔫🔨🚑❗... være med at tjekke priser når I har købt nyt elekrtonik. Det kan kun falde i pris. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19184 |
Funktioner
Tak(0)
|
Amen for fan.... da. Bed din ven om at læne sig tilbage og nyd billedet på hans tv. Uanset hvad, så kommer hans nyindkøbte tv på tilbud et eller andet sted på et andet tidspunkt.
Sådan går det altid........ Klaus |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er bare så typisk i de forretninger, at sælgere slynger om sig med løfter om dit og dat. Sørg nu for at holde dem op på de gyldne løfter, og få det skrevet på notaen næste gang.
|
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3699 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke skal, men de kan faktisk komme til at efterleve det. Der er en sag der er afgjort til en kundes fordel, fordi webbutikken ikke understregede forholdene omkring den fysiske butik godt nok, og kun havde webbutikkens returret stående: http://www.fdih.dk/nyheder/2014/mar/forbrugerklagenaevn-online-returret-gjaldt-ogsaa-i-fysisk-butik/ Hvis Bilka på deres hjemmeside gør opmærksom på de forskellige returretregler for helholdsvis webshop og butik, er der nok ikke noget at komme efter.
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3699 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror godt du kan regne med, ud fra hvad j333 skriver, at der er tale om et købt der er gjort i en fysisk butik, siden han skriver at salgsersonalet har sagt at de var returret osv. - selv om det viser sig der ikke er. Der må vel på den bon der er leveret med stå hvem sælger er? Så må varehuschefen tale med den pågældende medarbejder. En aftale er en aftale, også mundtlig, men det kan være rimelig svært at få Bilka til at tage ansvaret, når nu det er sket mundtlig. Jeg ville personligt have tjekket den dokumentation jeg fik med ved købet, om sælger nu også havde ret i sine "påstande", og hvis ikke de betingelser han havde stillet mig i udsigt stod nogen steder, ville jeg få ham til at påføre dem. Men nu er jeg også ret bagklog
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
hunt
Guld medlem Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 518 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ligger landet ikke også sådan, at hvis sælger både har webshop og fysisk butik, så er han forpligtet til at have 14-dages fortrydelsesret i såvel webshop som butik?
|
|
Byteman2
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg læser betingelserne så kan man godt returnere, hvis altså det er på bilka.dk - "varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage" -Men det kræver jo at det er købt gennem nettet - check evt. bon - om der står returret der! Fortrydelse af køb og returneringIfølge
forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen
af varen. Varer købt på Bilka.dk er dog omfattet af Bilka’s forbedrede
fortrydelsesret, sådan at du inden for 30 dage efter modtagelsen af
varen kan fortryde dit køb. Ved fortrydelse skal varen være i væsentligt
samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original
emballage. Redigeret af Byteman2 - 28-Marts-2014 kl. 16:08 |
|
dpny
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis de indrømmer at det er det de har oplyst ved købet, så er det også det der gælder, så længe det aftalte er bedre end købelovens mindstekrav. En mundtlig aftale er altså også bindende. Aftalen er self også bindende selv om de ikke vil indrømme det, men det er jo svært at bevise.
Det bliver dog vanskeligt at finde ud af om man er tilfreds med et TV hvis man ikke må pakke det ud, så hvis han ved handelens indgåelse ikke er blevet oplyst om at det ikke måtte pakkes ud, men ved samme lejlighed har fået at vide at det kunne returneres hvis han ikke var tilfreds, vil jeg tro at man kunne argumentere for at han har handlet i god tro og kunne være berettiget til at få pengene tilbage alligevel. Hvis Bilka rent faktisk vil indrømme ovennævnte og samtidig nægter at tage TVet retur vil jeg foreslå forbrugerrådet. Dog med det forbehold at jeg synes at hele sagen er ret speget i forhold til prisgarantien og på kanten til hvad man kan forvente som kunde. Redigeret af dpny - 28-Marts-2014 kl. 15:11 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |