recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forventet netværkshastighed??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forventet netværkshastighed??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forventet netværkshastighed??
    Sendt: 15-April-2014 kl. 20:54
Hej allesammen

Jeg sidder lige og roder lidt med mit netværk og i den forbindelse tænkte jeg på, om 18,5MB/s på et kablet 1 Gbps netværk er en fornuftig hastighed, når jeg kopierer filer fra PC til PC.

Hvilken hastighed opnår i andre??

Thomas


Redigeret af Thomas K - 15-April-2014 kl. 20:55
---------------------

Thomas K
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:00
på 1 Giga netværk skulle du gerne være tæt på 100 mb/s.
Er jeg hvert fald.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

på 1 Giga netværk skulle du gerne være tæt på 100 mb/s.
Er jeg hvert fald.

Det kommer jo helt an på disken, der læser fra og disken, der skrives til. Det er langt fra alle diske, der kontinuerligt kan læses fra eller skrives til med 100 MB/s.

Du kan bruge TTCP til at teste selve forbindelsen uden at dine diske kan optræde som flaskehalse.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:16
TTCP kan ikke bruges på min Unraid server. 

Nu skrev jeg 18MB/s. Svarer det ikke til ca. 144 Mbps? Er det godt?

Hvis i "kun" opnår 100 Mbps er 144 Mbps vel særdeles godt
---------------------

Thomas K
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:27
Jeg tror, tf-uno mente 100 MB i sekundet.

Når mit gigabit net kører godt, har jeg højere overførselshastighed over nettet end over USB.


Redigeret af ThomasP - 15-April-2014 kl. 21:41
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:33
Så er min hastighed squ mildt sagt elendig. Tror jeg skal på jagt efter noget hastighed!!


---------------------

Thomas K
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

TTCP kan ikke bruges på min Unraid server.


TTCP er oprindeligt skrevet til UNIX, og det kan også køre på unRAID (Linux): https://code.google.com/p/unraid-weebotech/downloads/list

Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Så er min hastighed squ mildt sagt elendig. Tror jeg skal på jagt efter noget hastighed!!


Ja, den er ikke imponerende, men mon ikke det er dine diske i den ene eller anden ende, der er flaskehalsen?

Jeg flytter ca. 105 MB/s mellem to maskiner på mit netværk:
1677721600 bytes in 15,32 real seconds = 106952,10 KB/sec (109519000,00 bytes/sec)


Redigeret af Zulu - 15-April-2014 kl. 21:44
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:42
Det kommer jo meget an på 1. hvordan din netværkstopologi ser ud, 2. hvad der bliver kastet rundt i netværket. Der er ikke en ensartet hastighed uanset hvor mange GB man vælger at overføre. 3. som de andre antyder, så er endpoints i høj grad også en del af ligningen.

Hvad er konfig af unraid serveren og hvad kører du af ting på den? - Det kan eksempelvis være et netkort som ikke håndterer jumboframes ordentligt (hvis du smider meget store filer over netværket.)

MEN ja - umiddelbart lyder 18MB/s som noget i den lave ende.




Redigeret af claus_jac - 15-April-2014 kl. 21:43
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:42
Er du sikker på, at dine netkabler understøtter gigabit? Blot ét forkert kabel sætter hastigheden ned til 100 mb/s hos mig. 
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Er du sikker på, at dine netkabler understøtter gigabit? Blot ét forkert kabel sætter hastigheden ned til 100 mb/s hos mig. 


Hvis han var på 100mbit/s Så ville han ikke kunne overføre med 18 MB/s... Wink
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 22:24
Så har jeg testet lidt mere, og nu har jeg fundet ud af en spøjs ting. Hvis jeg kopierer en fil fra min Unraid server til PC A, så opnår jeg faktisk en hastighed på over 100MB/s, hvilket faktisk virker ok, men hvis jeg kopierer en fil fra folder A på serveren til Folder B på serveren via PC A, så opnår jeg kun de føromtalte 18MB/s.

Er der nogen der har input til det??
---------------------

Thomas K
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Så har jeg testet lidt mere, og nu har jeg fundet ud af en spøjs ting. Hvis jeg kopierer en fil fra min Unraid server til PC A, så opnår jeg faktisk en hastighed på over 100MB/s, hvilket faktisk virker ok, men hvis jeg kopierer en fil fra folder A på serveren til Folder B på serveren via PC A, så opnår jeg kun de føromtalte 18MB/s.

Er der nogen der har input til det??


Når du kopierer fra serveren til serveren via din PC, skal al dataen en tur over netværket og forbi din PC, inden det skal tilbage over netværket til serveren.
I det tilfælde belaster du dels netværket i begge retninger og mindst lige så vigtigt hardisken i serveren med at læse og skrive til den samtidig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu