recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mine erfaringer med 32 9731D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMine erfaringer med 32 9731D

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
AndersBang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 00:23

Kan nogen af ejerne rapportere omkring 1:1 pixel mapping over HDMI-indgangen?

Mvh

Anders

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nå, jeg kan se at Philips "skraber" på modellerne mere og mere, lige med undtagelsen af prisen selvfølgelig. Der stod højt og tydeligt i product leafleten til 32PF9731D at den skulle have Ethernet tilslutning (endda med et flot billede af tilslutningspanelet, som *ikke* var identisk med panelet til 37" og 42"). Og jeg kan forstå, at DVB-T også er fjernet? Fint med mig, da jeg ikke ville have noget at bruge det til, men så må prisen da godt gå nedad.

Også beslutningen om at ændre designet på 32PF9531/9631 i forhold til 37" og 42" er typisk for Philips. Man skal da endeligt sørge for at dæmpe interessen for de billigere varianter.

Sorry, men jeg er blevet lidt olm på Philips mht. deres nye modeller. Føler mig trukket rundt i manegen siden marts måned, og når modellerne endeligt kommer, så er de nedgraderet på alle mulige ender og kanter.

Hilsen,
az

Kan kun give dig fuldstændig ret.  

Efterhånden virker 32PF9731 som et dyrt køb sammenlignet med f.eks 37PF9631, og det irriterer mig da jeg egentlig ønskede en full-loaded 32".

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nå, jeg kan se at Philips "skraber" på modellerne mere og mere, lige med undtagelsen af prisen selvfølgelig. Der stod højt og tydeligt i product leafleten til 32PF9731D at den skulle have Ethernet tilslutning (endda med et flot billede af tilslutningspanelet, som *ikke* var identisk med panelet til 37" og 42"). Og jeg kan forstå, at DVB-T også er fjernet? Fint med mig, da jeg ikke ville have noget at bruge det til, men så må prisen da godt gå nedad.

Hilsen,
az

Hvor har du set at 32" skulle have ethernet.
De leaflets jeg har set har aldrig nævnt ethernet på 32".
Dog vil jeg give dig ret i at der er et RJ45 stik på billedet.

32" leaflet

Weitere Anschlüsse: Analoger L/R Audio-Ausgang, SP-DIF-Eingang (koaxial), SP-DIFAusgang (koaxial), Gemeinsame Schnittstelle, PC-VGA-Eingang und L/R Audio-Eingang

Multimedia-Anschlüsse: USB (Video-Streamingfähig)

 

42" leaflets

Weitere Anschlüsse: Analoger L/R Audio-Ausgang, Ethernet, SP-DIF-Eingang (koaxial), SPDIF-Ausgang (koaxial), GemeinsameSchnittstelle, PC-VGA-Eingang und L/R Audio-Eingang

Multimedia-Anschlüsse: Ethernet-UTP5,Universelles Plug & Play, WiFi (opt. Ethernet-Bridge), 7-in-1-Speicherkartenleser, USB (Video-Streaming-fähig)



Redigeret af lahan - 09-Juli-2006 kl. 10:06
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 19:28

Det står i den engelsksprogede leaflet fra februar 2006. Under "Other Connections" står der: Analog audio Left/Right out, Centre Speaker connection in, Ethernet, S/PDIF in (coaxial), S/PDIF out (coaxial), Common Interface.

Og så er det et flot billed af et Ethernet stik mellem Common Interface til venstre og HDMI 1 til højre. At tv'et ikke har WiFi er noget helt andet, og jeg forventede det heller ikke, men det er da noget fis at overpris for et tv, som i den grad er skrabet i forhold til 37"-modellen.

Jeg kan altså ikke andet end at føle mig snydt. Med den pris Philips forlanger burde tv'et faktisk være identisk med 37" pånær panelet.

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Det står i den engelsksprogede leaflet fra februar 2006. Under "Other Connections" står der: Analog audio Left/Right out, Centre Speaker connection in, Ethernet, S/PDIF in (coaxial), S/PDIF out (coaxial), Common Interface.

Og så er det et flot billed af et Ethernet stik mellem Common Interface til venstre og HDMI 1 til højre. At tv'et ikke har WiFi er noget helt andet, og jeg forventede det heller ikke, men det er da noget fis at overpris for et tv, som i den grad er skrabet i forhold til 37"-modellen.

Jeg kan altså ikke andet end at føle mig snydt. Med den pris Philips forlanger burde tv'et faktisk være identisk med 37" pånær panelet.

Hilsen,
az

Ja korrekt fik også lige checket den gamle leaflet version 1.0.
I 3.0 er det dog fjernet.

Jeg kan dog ikke se at du er blevet snydt selvom du synes prisen er høj.
Og den Vejl pris er virkelig høj, men ingen betaler jo den vejl pris..

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 21:48

Lad mig sige det således: (Over) 4 måneder uden tv, fordi man venter på "drømme-tv'et" er hårdt at klare. Og når tiden så oprinder og tv'et kommer er prisen højere end forventet og funktionaliteten forringet. Jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg føler mig lidt snydt. Det har selvfølgelig ikke kostet mig en krone, men man kan godt føle sig snydt på andre måder.

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Lad mig sige det således: (Over) 4 måneder uden tv, fordi man venter på "drømme-tv'et" er hårdt at klare. Og når tiden så oprinder og tv'et kommer er prisen højere end forventet og funktionaliteten forringet. Jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg føler mig lidt snydt. Det har selvfølgelig ikke kostet mig en krone, men man kan godt føle sig snydt på andre måder.

Hilsen,
az

Hvad havde du da forventet at det skulle koste ?

JA surt at vente så længe, kender det udmærket. Ventede over et år på en recorder som aldrig kom, der følte jeg mig sku også snydt..

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 00:48

Nu snakker vi om mit eget mærkelige sind, men jeg troede (oprindeligt) på en vejl. udsalgspris på ca. 18-19000 kroner for Philips 32PF9731D, baseret på forskellige udsagn rundt omkring at de nye Philips modeller skulle være en del billigere. Og så håbede jeg på en "fælleskøbspris" på omkring 14-15000 kroner.

Som tiden skred frem må jeg dog erkende at jeg blev mere og mere pessimistisk stemt. Og jeg tror nok at bunden blev slået ud, da Philips introducerede 32PF9631D til en, efter min mening, for høj pris. Den burde have været ca. 3000-4000 kroner lavere.

Nå, men nu ligger tingene som de gør, og det er der ikke så meget at gøre ved, men jeg er altså meget skuffet!

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 09:51

hej

hvordan er billede med analog signal, er det så godt at det slår plasma tv f.eks Panasonic TH37PV600

mvh Jan B

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 09:56

Hej

Prøv at læse testeme der er i Philips fælleskøb tråden på side 1.

I den norske test snakker de om de analoge signaler.

Jeg ved at testen er på 9831, men du kan godt forvente at 9731 er identisk med 9831 på netop dette punkt.

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 10:30

ja den test er god, hummelmose skriver også på side 1 at den er god, men det kunne jo være at nogle have set de 2 modeller live
men ok det er nok lidt tidlig for der er jo ikke mange i butikkerne i nu.

men jeg står og kan ikke beslutte mig om jeg med blind for øjende skal hoppe på fælles køb eller få mig en panasonic TH37PV600  det først er nu meget fristende

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

ja den test er god, hummelmose skriver også på side 1 at den er god, men det kunne jo være at nogle have set de 2 modeller live
men ok det er nok lidt tidlig for der er jo ikke mange i butikkerne i nu.

men jeg står og kan ikke beslutte mig om jeg med blind for øjende skal hoppe på fælles køb eller få mig en panasonic TH37PV600  det først er nu meget fristende

Kan godt forstå det er fristende med den billige panasonic som også har et fantastisk flot billede.

Men tag ud og se på Philipsen. F.x. hos expert i Søborg.
De har både en 9831(så kan du se billede kvaliteten), samt en 9631(Plasma) hvor du kan se designet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu