recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 17 og Airport express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 17 og Airport express

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Raf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 17 og Airport express
    Sendt: 29-April-2014 kl. 15:17
Hej der
Jeg vil gerne skifte mit musik anlæg ud, og overgå til et trådløst system. Jeg har forelsket mig et Beolab 17 system. Men BEO er lidt for sig selv. Man kan jo ikke bare lige koble fx en airport express på deres transmitter og ad den vej få Ipad til, at fungere som musikenhed (radio). Jeg har et samsung smart tv, som jeg kan kable til transmitteren, men jeg havde en ide om, at enten Ipad eller Iphone skulle styre det hele så jeg slipper for alle de mange fjernbetjeninger.
Kan det lade sig gøre???
Håber nogen kan hjælpe
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Raf Raf skrev:



Hej der
Jeg vil gerne skifte mit musik anlæg ud, og overgå til et trådløst system. Jeg har forelsket mig et Beolab 17 system. Men BEO er lidt for sig selv. Man kan jo ikke bare lige koble fx en airport express på deres transmitter og ad den vej få Ipad til, at fungere som musikenhed (radio). Jeg har et samsung smart tv, som jeg kan kable til transmitteren, men jeg havde en ide om, at enten Ipad eller Iphone skulle styre det hele så jeg slipper for alle de mange fjernbetjeninger.
Kan det lade sig gøre???
Håber nogen kan hjælpe


Det kan du godt, hvis du vil have kablet, kan du bare tilslutte airport Express direkte til Højtalerne.

Hvis du ønsker trådløs, sætter du bare airport Express til deres transmitter, der skal købes ved siden af.

Du kan også overveje B&O Playmaker i stedet for Airport Express, da den har en bedre DAC indbygget.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Raf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 17:28
Hej Emilos

Tak for svar... 

Det er jo den trådløse løsning der trækker. Jeg har spurgt nede i butikken om man kunne sætte en  airport express til deres transmitter, og svaret var nej.... noget med Appel ikke tillod det.

De foreslog, som du nævner både en playmaker men den skal så vidt jeg forstod kables til transmitteren eller deres beosound essence som jo også er en box på størrelse med transmitteren og som skal kables sammen med transmitteren.... og så har jeg jo det samme rod med alle de kabler....... og derudover er vi jo oppe i 30.000.....

Det må da være muligt, at finde en converter eller noget som ikke koster kassen som B&O's
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 18:41
Det med rettigheder, er at airplay ikke på være indbygget i transmitteren, derfor er der brug for to bokse. Jeg ser ingen grund til at airport Express ikke kan være den ene boks.

Det kabel du skal bruge er:


http://www.av-cables.dk/minijack-til-2xphono/standard-minijack-til-2xphono-kabel-0-2-m.html



Redigeret af Emilos88 - 29-April-2014 kl. 18:42
Get HIFI or die trying c",
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 18:45
Deres transmitter er ligeglad med hvad der sidder i enden af den. Hvis du vil have et alternativ, så kan du jo se på deres Playmaker, som godt nok kører kablet og ikke trådløst til højttalerne.

Alternativt så skal du se på Essense sammen med transmitteren, så får du Airplay og DLNA mv. også.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Raf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 08:49
Hej Emilos
 
Tak for svar... og tænkte nok, at Airport vil kunne fungere..... og den kabler man til transmitter...
Men du skrev man kunne bruge B&O's egen playmaker.... skal den også være kablet til transmitteren eller er den trådløs???
 
Når det er sagt så er det jo altså så som så med det der med trådløse og man skal undgå, at have det store anlæg stående... kan jo regne ud, at man får en masse boxe i stedet for... som så bliver kablet sammen... og så er det jo lidt det samme...Disapprove
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 10:44
Playmakeren er ikke trådløs.
Det eneste B&O produkt som på nuværende tidspunkt har indbygget transmitter er deres BV11 TV.
Beoplay V1, Beolab 14.4, Beoplay A9, ATV3
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 10:49
Det er jo kun højttalerne der er trådløse. Og disse kan tale sammen med én ting og det er transmitteren (hvis vi ikke snakker TV). Alle andre produkter du måtte have brug for skal kobles til transmitteren for at kunne tale med de trådløse højttalere.

Playmaker fungerer som streaming-modtager og har udgange der kan sættes i transmitteren, ligesom du vil kunne sætte det meste andet udstyr til transmitteren. Så du skal sådan set bare vælge hvad du helst vil streame til og så skal dette udstyr så sættes til transmitteren. Eneste krav er, at der SKAL være en volumenreguleret udgang på det du vælger!

Redigeret af Torben Rasmussen - 30-April-2014 kl. 10:49
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Raf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 12:26
Tak for svar
 
Jeg tænker en Airport express som Ipad kan streame til.... er jeg naiv hvis jeg tror, at jeg kan bruge Ipad/Iphone som fjernbetjening incl volumenregulering??
 
Nogen siger at DAC i Air port express ikke er god nok, og man derfor skal vælge B&O's egen.... (hvorfor er det lige man skal covertere et digitalt signal til analog forstår jeg så heller ikke) udover, at Playmaker eller sound essence koster kassen... så kræver essence også en kæmpe stor box.... kan godt se, at mit naive håb om, at der kun hang et tv på væggen og alt andet er væk er... NAIVT
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 12:43
Nej, du kan godt styre volumen på udgangen på en Airport Express. Men hvis du alligevel vil bruge den digitale udgang, hvorfor så ikke tage en Apple TV i stedet? Den kan det samme, men har blot kun en digital udgang. Så får du også mulighed for at få vist interface mv. på TV'et, samt hvad Apple TV nu ellers byder på.

Det kræver så, at du bruger transmitteren fra B&O for et Apple TV kan ikke sættes direkte i et sæt Beolab - det er kun analoge udgange der kan dét.

Og du slipper jo ikke for kabler til TV'et uanset hvad? Med mindre du køber et TV fra B&O, så SKAL der mindst én boks til for at få trådløs lyd. Dertil har du vel også din BluRay og andet udstyr stående et sted, som også skal have et HDMI-kabel op til TV'et og alle disse dimser skal også gemmes væk et sted. Hvad var det for et scenarie du havde udtænkt hvor der ingen kabler løb op til dit TV?

Og husk, at du stadig ikke får TV-lyden over i dine Beolab 17 på nogen af de måder der her er beskrevet. Det er kun lyden fra eks. Airport eller Apple TV der ryger til højttalerne.

Hvis lyden fra TV skal over i højttalerne, så skal du have fat i noget der kan tage lyden fra SPDIF i dit TV og smide videre - og her får du igen brug for en DAC der kan volumenreguleres for udgangen på et Samsung-TV er ikke volumenreguleret. En Playmaker fra B&O har en analog indgang, men så begynder du nok at komme i vanskeligheder med forsinkelse, for så skal lyden:
- Fra SPDIF på TV til en DAC
- Fra DAC analog udgang til Playmaker indgang
- Fra Playmaker til transmitter
- Fra transmitter til højttaler
Det kan kun gå galt.

Redigeret af Torben Rasmussen - 30-April-2014 kl. 12:49
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Raf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:53
Hej Torben... Super mange tak fordi du gider bruge tid på at hjælpe mig...
 
I aller første omgang havde jeg tænkt, at købe Beolab 17 og deres transmitter til. Jeg havde tænkt mig at købe netop en Appel tv så man kunne streame via den. Men fik besked på, at det kan man ikke... Derfor kunne en Airport express være en løsning.
 
Så hvis jeg har forstået dig korrekt.. man kan koble Appel tv til transmitteren... og bruge den til at streame musik fra Ipad og få lyden ud gennem højttalerne. Man kan volumeregulere via Ipad/Iphone
 
Så vidt jeg kan forstå kan man få lyden fra Samsung tv ud til højttalerne via HDMI kabel fra Samsung tv til B&O transmitteren. Har tænkt mig, at skrue transmitteren fast bag på den plade tv'et hænger på så både div box og alle kabler er skjult
 
Jeg har ikke noget andet udstyr... alle film og musik ligger på en NAS... så det vil kunne vises via wi fi
Til top
lappydk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-December-2009
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lappydk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 08:01
I aller første omgang havde jeg tænkt, at købe Beolab 17 og deres transmitter til. Jeg havde tænkt mig at købe netop en Appel tv så man kunne streame via den. Men fik besked på, at det kan man ikke... Derfor kunne en Airport express være en løsning. 
Så hvis jeg har forstået dig korrekt.. man kan koble Appel tv til transmitteren... og bruge den til at streame musik fra Ipad og få lyden ud gennem højttalerne. Man kan volumeregulere via Ipad/Iphone

Apple TV har desværre kun en ikke volumenreguleret digital udgang, og kan derfor ikke bruges.
Airport express virker fint, men hvis du gerne vil udnytte lyden i højtalerne bedst muligt, vil jeg også anbefale en B&O playmaker eller en B&O essence - begge disse har en analog line indgang.

Jeg har lige prøvet setuppet af her hos mig. 

Så vidt jeg kan forstå kan man få lyden fra Samsung tv ud til højttalerne via HDMI kabel fra Samsung tv til B&O transmitteren. Har tænkt mig, at skrue transmitteren fast bag på den plade tv'et hænger på så både div box og alle kabler er skjult

Denne løsning kender jeg ikke, det kræver at du får en volumen reguleret SPDIF ud af TV'et. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu